TEST: FORD FOCUS 1.5 TDCI

Ford” se potrudio da na novom „fokusu” pojača efekat fejsliftinga, odnosno da sa manjim optičkim izmenama na dizajnu učini da automobil izgleda potpuno drugačije. Gledano sa prednje strane, „fokus” je dobio novu šestougaonu masku hladnjaka (sada zajedničku za sve „Fordove” modele) koja dosta podseća na rešenje sa „Aston Martina”.

Poklopac motora je takođe potpuno nov dok su farovi agresivniji zahvaljujući ugrađenim LED dnevnim svetlima. Pozadi smo uočili nova vrata prtljažnika, obnovljeni branik, dosta hromiranih detalja i izmenjenu grafiku svetala. Praktično, „fokus” je ostao „fokus” samo kada se pogleda sa strane jer je linija ostala identična.

Najveće promene je ipak doživeo enterijer, nakon što je „Ford” (konačno) poslušao kritike vlasnika koje su se odnosile na prekidačima pretrpanu i neorganizovanu centralnu konzolu. Sve funkcije su sada, praktično, objedinjene u samo nekoliko tastera na konzoli ili ekranu osetljivom na dodir, dijagonale osam inča (doplata 564 evra). Sedišta su i dalje odlična, nudeći dobru bočnu podršku telu i udobnost na dužim putovanjima. Nažalost, „fokus” za konkurencijom zaostaje u ponudi prostora na zadnjoj klupi, pri čemu je zapremina prtljažnika skromnih 277 litara (sa točkom punih dimenzija). To je rezultat na nivou modela B segmenta.

Testirali smo hečbek verziju sa 1,5-litarskim turbo dizel agregatom i 95 konjskih snaga. Motor nije samo ekonomičan, već je i prijatno fleksibilan. Maksimalan obrtni moment od 270 Nm je dostupan već od 1.500 obrtaja u minutu (sve do 1.250 o/min.) dok na primer snažniji 1.5 TDCi sa 120 KS „maksimum” postiže na 250 obrtaja više. Ford je značajno unapredio zvučnu izolaciju motorskog prostora, pri čemu je sam TDCi agregat dobro izbalansiran i vibracije se praktično ne osećaju u kabinskom prostoru. U isto vreme, savršeno su izračunati prenosi šestostepenog manuelnog menjača koji obezbeđuje brze i precizne promene. Akcenat je, naravno, stavljen na što nižu prosečnu potrošnju, tako da indikator stepena prenosa „savetuje” da već pri 50-55 km/h ubacite u petu brzinu. 

Ford Focus 1.5 TDCi  
 Motor  4-cilindrični, turbo dizel
Zapremina 1.499 kubika
Snaga 95 KS pri 3.600 o/min.
Maksimalni obrtni momenat 270 Nm pri 1.500 o/min.
Pogon na prednjim točkovima
Menjač 6-stepeni, manuelni
Dimenzije 4.360/1.823/1.469 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.650 mm
Prtljažnik 277-1.101 litara
Rezervoar 53 litara
Ubrzanje 12,0 sekundi
Maksimalna brzina 180km/h
Prosečna potrošnja 4.3 litara
 Cena  18.300 evra





Comments