Dizajn „mrzim ili volim“, nova TNGA platforma, 60 odsto čvršća šasija i 10 odsto manja potrošnja, to je ukratko četvrta generacija „tojote prijus“. Od prethodnika je duža za 60 mm i šira za 15 mm, dok je za 20 mm niža. Unapređeni su i komfor i stabilnost, zahvaljujući izmenama u podvozju.
Prilikom prvog predstavljanja novog Priusa, proizvođač nije otkrio više detalja o tehničkim karakteristikama automobila, pa za sada nisu poznate specifikacije motora.
Spekuliše se da se ispod haube nalazi 1.8 litarski benzinac koji, uz pomoć elektromotora, generiše 150 ks (110 kW).
Toyota je najavila da će novi Prius stići u prodajne salone krajem 2015. ili početkom 2016, a najpre će biti ponuđen kupcima u Japanu.
SUZUKI BALENO
Ove godine, na Salonu automobila u Frankfurtu, Suzuki je predstavio novu verziju nekada popularnog modela Baleno. Novitet je dobio nešto drugačiju koncepciju, a u najkraćem bi mogao da se opiše kao nešto komotnija i prostranija verzija aktuelnog Swifta. On se dužinom od 3,9 metara savršeno uklapa u ono što se trenutno smatra B segmentom.
Uz automobil debituje i novi motor. U pitanju je benzinac od jednog litra radne zapremine, koji uz pomoć turbo punjača, oslobađa 110 konjskih snaga i 170 Nm obrtnog momenta. Pored ovog motora, za pogon je zadužen i klasični atmosferski motor od 1,2 litra radne zapremine, a oba agregata su “uparena” sa petostepenim manuelnim ili opcionim, šestostepenim automatskim menjačem.
SMART FORTWO CABRIO
Gama Smart mikro-automobila nastavlja da se širi predstavljanjem kabriolet verzije modela ForTwo, koja koristi interesantno rešenje platnenog krova, koji može ne samo da se „pogura“ nazad, u stilu panoramskog krova, kao kod, recimo FIAT-a 500C, već i u potpunosti da se skine.
Krov se, inače, nudi u tri različite boje, a potrebno mu je 12 sekundi da se u potpunosti otvori, čak i kada se Smart kreće maksimalnom brzinom, dok je otvaranje moguće i van vozila, koristeći komandu na „daljinskom upravljaču“ sa ključevima.
Kao i standardni model, i Cabrio verziju pokreće 0,9-litarski turbo benzinac od 90 konjskih snaga, ili 1,0-litarski atmosferski motor od 70 „konja“, uz koje se isporučuje 5-stepena manuelna ili opciona, transmisija sa dvostrukim kvačilom.
JAGUAR F-PACE
Jaguar F-Pace zasnovan je na konceptu C-X17 iz 2013.
U poređenju sa tim vozilom, dizajn je pojednostavljen i prilagođen serijskoj proizvodnji.
Krosover deli aluminijumsku platformu sa novim limuzinama XE i XF, dugačak je 4.731 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.874 mm, a prtljažnik raspolaže kapacitetom od 650 l.
Kabina je projektovana za "komforni smeštaj 5 odraslih osoba", sa "sasvim dovoljno mesta za glave i kolena putnika na zadnjim sedištima".
Kupcima će na raspolaganju biti multimedijalni sistem sa centralno postavljenim ekranom dijagonale 10,2 inča.
Putnici će moći da povežu svoje mobilne uređaje i tablete na Internet preko WiFi mreže (moguće je istovremeno priključiti do 8 uređaja).
Klasična analogna instrument tabla je prošlost - vozaču su sve neophodne informacije, uključujući i 3D navigaciju, dostupne preko 12,3 inčnog digitalnog displeja koji se nalazi ispred njega.
Za pogon su odabrana dva dizelaša i tri benzinca.
Osnovnu dizel verziju pokreće 2.0 litarski motor sa 180 ks, a snaga se može prenositi na zadnje ili na sva 4 točka pomoću manuelnog ili automatskog menjača.
Snažniji dizelaš radne zapremine 3.0 l raspolaže sa 300 ks i uparen je isključivo sa automatskom transmisijom koja šalje snagu na sva 4 točka.
Bazni benzinac je dvolitraš sa 240 ks, automatskim menjačem i zadnjim pogonom.
U vrhu ponude je 3.0 litarski benzinski motor, dostupan u varijantama sa 340 i 380 ks. Menjač je takođe automatski, a pogon 4x4.
Najsnažniji model u stanju je da od o do 96 km/h ubrza za 5,1 s i da dostigne fabrički limitiranih 250 km/h.
Jaguar se pohvalio da osnovna dizel verzija sa 180 ks i zadnjim pogonom teži svega 1.665 kg.
Kada se F-Pace pojavi u prodajnim salonima, u ponudi će biti paketi Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport i S, dok će se u prvoj godini proizvodnje prodavati i ograničena serija First Edition od 2.000 primeraka.
Comments
Post a Comment