FRANKFURT 2015. (6. DEO)

FORD EDGE

Edge je jedan od pet novih ili osveženih Fordovih SUV i krosover modela koji će do 2017. biti ponuđeni kupcima u Evropi.
Cilj ove ofanzive je da evropska prodaja SUV vozila marke Ford do kraja 2016. poraste za 200%, u poređenju sa 2013, saopštila je ta kompanija.
Američki proizvođač želeo je da konzervativnim, nenametljivim dizajnom učini model Edge globalno prihvatljivim, kako bi se dopao i kupcima u Evropi.
SUV deli platformu sa modelom Mondeo a u evropskoj gami Fordovih vozila zauzeće poziciju iznad modela Kuga.

Automobil je opremljen intelligentnim Fordovim pogonskim sistemom 4x4, koji na svakih 16 milisekundi dobija informacije o prijanjanju pojedinih točkova i po potrebi preusmerava snagu sa prednje osovine na sva 4 točka.

Ford Edge će u Evropi biti dostupan sa dve varijante 2.0 Duratorq TDCi dizel motora. Slabija jedinica proizvodi 180 ks i 400 Nm, dok jači motor raspolaže sa 201 ks i 450 Nm.

Snaga se prenosi na točkove pomoću šestostepenog manuelnog menjača ili automatske transmisije sa istim brojem brzina i komandama na volanu.

VW TIGUAN

Volkswagen Tiguan za 2016. duži je od prethodnika za 60 mm, širina vozila povećana je za 30 mm, dok je visina smanjena za 33 mm.
Ono što je još važnije za osobe koje će se voziti u njemu, međuosovinsko rastojanje poraslo je za 77 mm, pa razmak između prednje i zadnje osovine sada iznosi 2.681 mm.

Novi Tiguan biće dostupan sa osam turbo-punjenih benzinskih i dizel motora koji zadovoljavaju Euro 6 norme a koji su i do 24% ekonomičniji od prethodnika.
Paleta benzinaca sastoji se od TSI jedinica snage 125 ks (92 kW), 150 ks (110 kW), 180 ks (132 kW) i 220 ks (162 kW).
Oni koji se odluče za dizelaša, imaće na raspolaganju četiri TDI motora. Najslabiji proizvodi 115 ks (85 kW), a slede jedinice od 150 ks (110 kW), 190 ks (140 kW) i 240 ks (176 kW).
Modeli sa baznim benzinskim i dizel motorom nude se isključivo u verziji sa pogonom na prednje točkove, dok je kod ostalih varijanti pogon na sva 4 točka (4Motion) dostupan kao standard ili kao opcija.


















 









 HIBRID

Pored serijskog modela, Volkswagen je predstavio i konceptni Tiguan GTE sa hibridnim pogonskim sistemom.
Ova verzija opremljena je 1.4 TSI benzincem sa 156 ks i elektromotorom zahvaljujući kome ukupna kombinovana snaga hibridnog sistema dostiže 218 ks (160 kW).
Za skladištenje električne energije koriste se litijum-jonske baterije od 13 kWh, koje obezbeđuju autonomiju vožnje na struju od oko 50 km.
Osim pomoću benzinskog motora, baterije se mogu dopuniti i putem krovnog solarnog panela. Volkswagen navodi da Tiguan GTE u hibridnom modu troši svega 1,9 l/100 km, uz CO2 emisiju od 42 g/km.
Automobil do stotke ubrzava za 8,1 s, dostiže maksimalnih 200 km/h, a u električnom modu može da se vozi brzinama do 130 km/h.
Hibridni koncept biće izložen pored serijske verzije Tiguana na Volkswagenovom štandu na sajmu u Frankfurtu, a za sada nije poznato da li će i kada početi da se proizvodi.
Što se tiče regularne verzije, novi Tiguan se očekuje u prodajnim salonima do kraja godine, a 2016. će mu se pridružiti model sa 7 sedišta.
 Sedmosed će se izrađivati u Meksiku i biće dostupan samo na pojedinim tržištima.

LANCIA YPSILON

Lancia je poslednjih godina izgubila značaj koji je nekada imala u auto-industriji a čini se da grupacija FIAT Chrysler ne zna šta bi sa ovim posustalim brendom.

Postepeno gašenje modela dovelo je do toga je Ypsilon praktično ostao jedni originalni automobil ove italijanske marke na tržištu (i dalje se izrađuje prepakovani Chrysler Voyager sa značkom brenda Lancia, ali planirano je da se do kraja 2015. obustavi i njegova proizvodnja). 

Prema ranijim najavama, osveženi Ypsilon ostaće u ponudi bar do 2018.

Promene su najvidljivije na prednjem delu automobila. Preoblikovana maska hladnjaka izgubila je hroimirani okvir i horizontalne lajsne i sada izgleda diskretnije i primerenije automobilu manjih dimenzija kao što je Ypsilon.

U skladu sa novom maskom, redizajniran je prednji branik a kupcima su na raspolaganju dve nove boje eksterijera - “Ivory Chic” i “Blu di Blu”.

Vizuelne promene u kabini su neznatne i obuhvataju nove dezene i materijale presvlaka, drugačiju grafiku instrumet table i restilizovanu ručicu menjača, dok je punicima sada na raspolaganju dodatni prostor od 3 l za odlaganje sitnica.

Verzija sa paketom Gold standardno je opremljena novim UconnectTM multimedijalnim sistemom sa petoinčnim ekranom osetljivim na dodir i komandama na volanu, a vozaču su na raspolaganju i glasovne komande kako bi u vožnji što manje skretao pogled sa puta.

Ponuda motora uključuje dva benzinca, 1.2 litarski sa 69 ks, 0.9 litarski TwinAir Turbo sa 85 ks, i turbo-dizelaša zapremine 1.3 l sa 95 ks.

Na raspolaganju su i dve ekonomične verzije koje pored benzina za pogon koriste tečni naftni gas i komprimovani prirodni gas.



Comments