FRANKFURT 2015 (8.DEO)

NISSAN GRIPZ

Vozilo neobičnog dizajna dugačko je 4.100 mm, široko 1.890 mm i visoko 1.500 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.580 mm.

Prednja vrata se otvaraju na gore, a zadnja unazad, dok su centralni krovni nosači potpuno uklonjeni iz konstrukcije automobila.

Iako se ne očekuje da koncept Gripz preraste u serijski model, pojedini stilski detalji svakako će biti iskorišćeni prilikom oblikovanja budućih Nissanovih modela.

CITROEN AIRCROSS

Prilikom oblikovanja novog krosovera, francuski proizvođač iskoristio je dizajn modela C4 Cactus.
Dva automobila imaju slične zaobljene linije, kao i specifične uske prednje farove i identične krovne nosače.

Aircross je ipak znatno duži, širi i viši (4580/2100/1800 mm) od Cactusa, a kao što je to uobičajeno za slična konceptna vozila, postavljen je na velike točkove koji u ovom slučaju imaju prečnik od 22 inča.
Za razliku od Cactusa, koji je opremljen inovativnim spoljašnjim "vazdušnim jastucima" koji treba da spreče manja oštećenja na vratima i branicima, Aircross ima sličnu zaštitu - na alu felnama.
Istureni delovi aluminijumskih točkova presvučeni su tvrdom gumom, kako bi se izbegle ružne ogrebotine koje nastaju prilikom parkiranja uz ivičnjake i u terenskoj vožnji.
Enterijer je takođe dizajniran po uzoru na C4 Cactus, sa velikim digitalnim displejima u obliku tablet uređaja, umesto klasične instrument table.

Za pogon je odabran "Plug-In" hibridni sistem. Napred se nalazi 1.6 litarski benzinac sa 218 ks i 275 Nm, dok je pozadi smešten elektromotor koji proizvodi 95 ks i 201 Nm.

Kombinovana snaga pogonskog sistema dostiže 313 ks, što je dovoljno da Aircross od 0 do 100 km/h ubrza za 4,5 s.

U Citroenu ističu da automobil emituje svega 39 grama CO2 po kilometru, a prosečna potrošnja iznosi 1,7 l/100 km.

Litijum-jonske baterije sadrže dovoljno električne energije da auto može da pređe oko 50 km, samo uz pomoć elektromotora.
Za dopunu baterija na standardnoj kućnoj utičnici potrebno je 3,5 sati.


TOYOTA RAV4 HYBRID

Zasnovan na restilizovanoj verziji modela RAV4 za 2016. godinu, hibrid je opremljen pogonskim sistemom koji se sastoji od 2.5 litarskog četvorocilindarskog benzinca, dva elektromotora i pogonskih baterija.

Snaga benzinske jedinice prenosi se na prednje točkove, uz podršku električnog motora smeštenog iza prednje osovine, dok drugi elektromotor pokreće zadnje točkove, obezbeđujući 4x4 pogon, kada se za tim ukaže potreba.

RAV 4 Hybrid raspolaze sa ukupnom snago elektrickog sistema od 197 konjskih snaga, a obecava prosecnu potrosnju od svega 4,9l/100km.


FORD GT

Automobil ima prepoznatljivu nisku siluetu, naglašene prednje i zadnje blatobrane, a izgled farova i stop svetala jasno ukazuje na "krvnu vezu" sa prethodnom generacijom.

Kabina je konstruisana kao jedinstvena ćelija od ugljeničnih vlakana, dok se vrata otvaraju vertikalno. Pozadi se nalazi automatski prilagodljivi spojler koji se aktivira po potrebi.

Veći deo konstrukcije i karoserije izrađen je od aluminijuma i ugljeničnih vlakana kako bi se smanjila težina vozila, a Ford tvrdi da je novi GT koncept jedan od automobila sa najboljim odnosom snage i mase.
 Kokpit je minimalistički, sa volanom čiji dizajn je inspirisan upravljačem F1 bolida.

Za pogon je upotrebljen centralno postavljeni 3.5 litarski twin-turbo V6 EcoBoost koji proizvodi "preko 600 ks".
Snaga se prenosi na zadnje točkove pomoću sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom.



MERCEDES IAA CONCEPT

Uz već najavljene modele C-klasu Coupe i S-klasu Cabrio, Mercedes je na Salonu automobila u Frankfurtu po prvi put prikazao i koncept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile), futurističku studiju koja bi trebalo da posluži kao dizajnerska osnova za narednu generaciju CLS-a.

Automobil se automatski „prebacuje“ iz klasičnog, tzv. dizajnerskog oblika u aerodinamičnu formu kada se dostigne brzina od 80 km/h, a zahvaljujući već pomenutoj „zadnjici“, koncept IAA postaje duži za čak 390 milimetara!

Inače, ukupna dužina vozila (u stadardnom režimu) iznosi 5040 mm, što je za 100 milimetara duže od aktuelnog CLS, dok se izvlačenjem zadnjeg dela, IAA produžuje na čak 5430 mm, što je za 185 milimetara duže od S-klase sa produženim međuosovinskim rastojanjem! Kada smo već kod međuosovinskog rastojanje, treba napomenuti da je ono za 100 mm duže u odnosu na aktuelnu E-klasu i CLS…

Mercedes je za pogon ovog koncepta odabrao hibridni benzinsko-električni sistem pogona koji već koristi C-klasa C350e Plug-in Hybrid. Drugim rečima, u pitanju je 2,0-litarski turbo benzinac od 210 KS, dok elektromotor oslobađa dodatnih 80 „konja“.


BUGATTI VISION GRAN TURISMO

Bugatijevim štandom ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, dominira studijski model Vision Gran Turismo, koji na efektan način nagoveštava mogući izgled naslednika popularnog Veyrona, modela Chiron, najavljenog za 2017. godinu.

Ono što iznenađuje je to da su već dostavljeni i preliminarni tehnički podaci, što jasno ukazuje da je u pitanju prototip u finalnoj fazi, na korak od serijske proizvodnje. Na točkove se isporučuje fantastičnih 1.627 konjskih snaga i 1.500 Nm obrtnog momenta, koje isporučuju modifikovana verzija već poznatog Bugattijevog W16 motora u kombinaciji sa hibridnim modulom.

Obećano je i fantastično ubrzanje do 100 km/h za samo dve sekunde i maksimalna brzina veća od 430 km/h!


MINI CLUBMAN

Specifična koncepcija prve generacije, sa jednim vratima na levoj i dvoja na desnoj strani vozila, odbačena je, pa novi Clubman ima 4 vrata dok se prljažnik otvara dvostrano kao kod prethodnika.

Automobil sada više podseća na klasično karavan vozilo, sa atipičnim vratima prtljažnika.

U odnosu na prethodni model promenjen je i dizajn volana, dok su ispod klima-uređaja zadržane stare komande koje svojim oblikom podsećaju na avionske prekidače.

MINI Clubman II postavljen je na istu platformu kao i MINI hečbek sa 3 i 5 vrata i BMW Serije 2 Active Tourer.

Novi Clubman će na raspolaganju imati motore koji se koriste u najnovijim MINI modelima, a na nekim od fotografija vidi se Clubman S koji je pogonjen 2.0 turbo-benzincem sa 192 ks (141 kW) i 280 Nm (300 Nm sa "overboost" funkcijom).

Comments