Audi komplikuje oznake: Šta znači novi broj na gepeku?


Nemački proizvođač odlučio je da dodatno zakomplikuje označavanje svojih automobila. Do sada su Audiji na zadnjem delu vozila imali naziv modela koji se uglavnom sastoji od jednog slova (A, Q, S ili R) i jednocifrenog broja.

Tako su označeni modeli od najmanjeg hečbeka A1, do najvećeg SUV vozila Q7, ili sportskog dvoseda R8 (uz neke izuzetke kao što je na preimer Audi TT). Osim osnovnog imena modela, pozadi se nalazio i skup slova koji označava vrstu motora (na primer TFSI, TDI, G-Tron, E-Tron).

Sada će pored svega navedenog, ispred oznake motora biti dodat dvocifern broj koji se završava sa nulom ili peticom - u rasponu od 30 do 70, koji definiše snagu pogonskog agregata u automobilu.

Na primer, broj “30” znači da automobil ima motor snage između 110 ks (81 kW) i 130 ks (96 kW), dok, recimo, “45” označava da pogonska jedinica spada u kategoriju onih između 230 ks (169 kW) i 252 ks (185 kW).

Najveći broj, “70”, nosiće modeli čiji agregat isporučuje više od 544 ks (400 kW).

Ovako izgleda kompletna lista oznaka i odgovarajućih snaga motora:

30 = 110-130 ks (81-96 kW)
35 = 150-163 ks (110-120 kW)
40 = 170-204 ks (125-150 kW)
45 = 230-252 ks (169-185 kW)
50 = 285-313 ks (210-230 kW)
55 = 333-374 ks (245-275 kW)
60 = 435-462 ks (320-340 kW)
70 = 544+ ks (400+ kW)


U Audiju kažu da su ove oznake uveli gledajuću u budućnost. Prema njihovim rečima, sa ekspanzijom automobila sa alternativnim pogonskim sistemima (hibridni, električni...), zapremina motora koja je nekada bila važna kupcima kao orijentir, više neće imati mnogo smisla.

Umesto toga, biće bitna samo ukupna snaga pogonskog sistema (na primer kod hibrida), koju definišu upravo novi dvocifreni brojevi na gepeku.

Nemački proizvođač navodi da će novi sistem oznaka početi da primenjuje od jeseni, najpre na novoj generaciji modela A8. Prve verzije ovog automobila koje stignu na tržište opremljene su šestocilindarskim motorima i imaće oznake “50 TDI” i “55 TFSI”.

Comments