
TEST: TOYOTA AURIS HYBRID
Ponovo vozimo po budućnosti! Ovo je „Tojotin“ teren, ekskluziva koja traje od 1995. godine!
Podsetimo, 1993. administracija SAD obezbedila je milione dolara za alternativne izvore energije, a novac je podeljen samo američkim fabrikama. Dve godine kasnije sve što su uradili bilo je „ništa“, ali „Tojota“ je napravila koncept „prijus“, najrevolucionarnije vozilo na planu prelaska na električni pogon. Dve godine kasnije on je postao serijski model.

Vozač je ipak u velikoj prednosti jer uživa u svakom kilometru. „Auris“ jednostavno klizi po putu, veoma je upravljiv, servo je snažan... Ubrzanje od 10,9 sekundi do stotke ne nudi sportske performanse, ali ubrzanja za grad su dovoljna. Zameramo jer ESP reaguje preventivno, pa odmah „seče“ bilo kakvu nameru vozača da se zabavi sportskim stilom.
Hibridni sistem „auris“ deli sa „prijusom“ treće generacije. Ima 1,8 benzinac i elektromotor, a ukupna snaga zaokružena je na 100 kilovata, to jest 136 „konja“. Podsetimo, logika u hibridima suprotna je dosadašnjem poimanju potrošnje. U gradskoj gužvi „auris“ troši manje jer ide samo na struju. Ako vozač jače pritisne gas, u pomoć pristižu oktani. Skup dve vrste pogona naziva se sinergija. Na testu smo u proseku trošili oko 5,6 litara u gradu, ali se ovaj broj lako može smanjiti za jedan litar.

HVALA ZA SLIKE - AUTOMAGAZIN 85. BROJ
Comments
Post a Comment