Izvor: B92
Nakon pet godina, posle malog Mitsubishija i-MiEV, ponovo smo imali priliku da vozimo jedan električni automobil.
Interesantno je videti kako je tehnologija napredovala za ovih (dugih) pet godina, i podsetiti se svih, blagodeti ali i mana električnog pogona.
Ovaj put "električar" nam dolazi iz, na prvi pogled neobičnog izvora, korejske Kije.
Kažemo na prvi pogled, jer moramo da primetimo da je Kija odavno više od običnog mejnstrim proizvođača automobila koji se godinama vrlo uspešno bavi alternativnim pogonom.
Nakon nekoliko hibridnih modela, na red je došao električni.
Rešili su da ne "plaše" širi krug kupaca autombilima sa posebno odrađenom, aerodinamičnom karoserijom koja izgleda kao da je došla iz SF filmova, već su upotrebili dobro poznati i širom planete popularni model Soul.
Auto nisu previše menjali. Spolja električnu verziju možete prepoznati po prednjoj maski koja nema otvore za hlađenje.
Umesto njih tu su utičnice za punjenje baterija.
Sa Soulom EV smo se prvi put upoznali na prakingu firme Kia Srbija, gde nas je "banderaš" čekao, uredno priključen na gradsku električnu mrežu od 220 volti.
Nije potrebno neko predznanje da biste vozili ovaj auto. Ručica menjača je na podu, tamo gde je i očekujete i ima pet položaja.
Pored "PRND", koje možete nači na svakom klasičnom automatiku, tu je i položaj "B", odnosno dodatno kočenje motorom, koji poznajemo još iz Toyota hibrida.
Kija je ponosna na činjenicu da Soul EV ima najveću autonomiju među "jeftinijim" električnim vozilima.
Na primer, potrebno je dati znatno više novca za Teslu Model S, da biste dobili stotinak kilometara veću autonomiju u odnosu na 212 kilometara koliko deklariše Kija.
Kako znamo da u Beogradu skoro nikada nismo uspeli da postignemo automomiju (potrošnju kod klasičnih automobila) koju fabrika obećava, za svaki slučaj smo se ograničili na vožnju od nekih 180 kilometara. Prema tome smo planirali i rutu kojom ćemo proći.
Performanse su iznenađujuće dobre. Pritisnite pedalu za ubrzavanje do patosa i u potpunoj tišini ćete ostaviti gotovo svakoga na semaforu. Sa elektromotorom snage 110 "konja" i maksimalnog obrtnog momenta 285 Nm, do stotke stiže za nešto manje od 12 sekundi, što je uporedivo sa nekim benzincem od 1.6 litara.
Autonomija je nešto veća, ali je elektronika automobila koja vas obaveštava o preostaloj energiji i načinu da uštedite struju i povećate autonomiju mnogo bolja.
Tu je navigacioni uređaj (sa mapama Srbije) koji će vam nepogrešivo reći koliko vam je ostalo do odredišta.
Navigacija je podešena i tako da vam u svakom trenutku pokazuje nekoliko najbližih punionica i vreme i razdaljinu do njih. Avaj, to, kako smo rekli, u Srbiji ne radi.
Kod nas električni auto možete da napunite samo u svom dvorištu, garaži, ili ispred zgrade, spuštajući produžni kabl kroz prozor, a u dobroj veri da slučajni prolaznik neće poželeti da na brzinu pretopi vaš bakar.
Raspoloživih dvestotinak kilometara uopšte nije malo kada "na papir" stavite šta sve možete da obavite u okviru te rute. Možete obići Beograd uzduž i popreko nekoliko puta i ostalo bi vam struje da uveče pred spavanje odvedete vašeg psa do keja.
Soulom EV možete čak da se otisnete i na put po Srbiji. Sa njegovom autonomijom, iz Beograda biste mogli da stignete do mnogih mesta u Srbiji.
Međutim, ako ste planirali da se vratite istog dana, nakon ručka, moraćete malo da se strpite i sačekate ciklus od četiri sata da se baterije u potpunosti napune na specijalnoj punionici od 220 volti, odnosno čak 12 sati ako ga punite preko ispravljača koji se priključuje na gradsku mrežu.
Cena Kije Soul EV u Srbiji iznosi 36 hiljada evra, što zaista nije malo, jer za taj novac može da se nabavi ozbiljna limuzina premijum segmenta.
Na početku testa, naveli smo da cena pređenog kilometra Kijom EV iznosi samo 54 pare, što je preko 11 puta manje u odnosu na cenu pređenog kilometra koju, na primer, ostvaruje Dacia Sandero TNG sa cenom od 5,92 din/km!
Tu su i Toyota Auris Hybrid (8,28 din/km), ili recimo Kia Cee'd 1.6 crdi (9,45 din/km). Kako smo došli do brojki za Soul EV? Jednostavno, vreme punjenja na standardnoj jednofaznoj utičnici (220V) iznosi 12 sati, a struja punjenja je 15A.
Nakon pet godina, posle malog Mitsubishija i-MiEV, ponovo smo imali priliku da vozimo jedan električni automobil.
Interesantno je videti kako je tehnologija napredovala za ovih (dugih) pet godina, i podsetiti se svih, blagodeti ali i mana električnog pogona.
Ovaj put "električar" nam dolazi iz, na prvi pogled neobičnog izvora, korejske Kije.
Kažemo na prvi pogled, jer moramo da primetimo da je Kija odavno više od običnog mejnstrim proizvođača automobila koji se godinama vrlo uspešno bavi alternativnim pogonom.
Nakon nekoliko hibridnih modela, na red je došao električni.
Rešili su da ne "plaše" širi krug kupaca autombilima sa posebno odrađenom, aerodinamičnom karoserijom koja izgleda kao da je došla iz SF filmova, već su upotrebili dobro poznati i širom planete popularni model Soul.
Auto nisu previše menjali. Spolja električnu verziju možete prepoznati po prednjoj maski koja nema otvore za hlađenje.
Umesto njih tu su utičnice za punjenje baterija.
Sa Soulom EV smo se prvi put upoznali na prakingu firme Kia Srbija, gde nas je "banderaš" čekao, uredno priključen na gradsku električnu mrežu od 220 volti.
Nije potrebno neko predznanje da biste vozili ovaj auto. Ručica menjača je na podu, tamo gde je i očekujete i ima pet položaja.
Pored "PRND", koje možete nači na svakom klasičnom automatiku, tu je i položaj "B", odnosno dodatno kočenje motorom, koji poznajemo još iz Toyota hibrida.
Kija je ponosna na činjenicu da Soul EV ima najveću autonomiju među "jeftinijim" električnim vozilima.
Na primer, potrebno je dati znatno više novca za Teslu Model S, da biste dobili stotinak kilometara veću autonomiju u odnosu na 212 kilometara koliko deklariše Kija.
Kako znamo da u Beogradu skoro nikada nismo uspeli da postignemo automomiju (potrošnju kod klasičnih automobila) koju fabrika obećava, za svaki slučaj smo se ograničili na vožnju od nekih 180 kilometara. Prema tome smo planirali i rutu kojom ćemo proći.
Performanse su iznenađujuće dobre. Pritisnite pedalu za ubrzavanje do patosa i u potpunoj tišini ćete ostaviti gotovo svakoga na semaforu. Sa elektromotorom snage 110 "konja" i maksimalnog obrtnog momenta 285 Nm, do stotke stiže za nešto manje od 12 sekundi, što je uporedivo sa nekim benzincem od 1.6 litara.
Autonomija je nešto veća, ali je elektronika automobila koja vas obaveštava o preostaloj energiji i načinu da uštedite struju i povećate autonomiju mnogo bolja.
Tu je navigacioni uređaj (sa mapama Srbije) koji će vam nepogrešivo reći koliko vam je ostalo do odredišta.
Navigacija je podešena i tako da vam u svakom trenutku pokazuje nekoliko najbližih punionica i vreme i razdaljinu do njih. Avaj, to, kako smo rekli, u Srbiji ne radi.
Kod nas električni auto možete da napunite samo u svom dvorištu, garaži, ili ispred zgrade, spuštajući produžni kabl kroz prozor, a u dobroj veri da slučajni prolaznik neće poželeti da na brzinu pretopi vaš bakar.
Raspoloživih dvestotinak kilometara uopšte nije malo kada "na papir" stavite šta sve možete da obavite u okviru te rute. Možete obići Beograd uzduž i popreko nekoliko puta i ostalo bi vam struje da uveče pred spavanje odvedete vašeg psa do keja.
Soulom EV možete čak da se otisnete i na put po Srbiji. Sa njegovom autonomijom, iz Beograda biste mogli da stignete do mnogih mesta u Srbiji.
Međutim, ako ste planirali da se vratite istog dana, nakon ručka, moraćete malo da se strpite i sačekate ciklus od četiri sata da se baterije u potpunosti napune na specijalnoj punionici od 220 volti, odnosno čak 12 sati ako ga punite preko ispravljača koji se priključuje na gradsku mrežu.
Cena Kije Soul EV u Srbiji iznosi 36 hiljada evra, što zaista nije malo, jer za taj novac može da se nabavi ozbiljna limuzina premijum segmenta.
Na početku testa, naveli smo da cena pređenog kilometra Kijom EV iznosi samo 54 pare, što je preko 11 puta manje u odnosu na cenu pređenog kilometra koju, na primer, ostvaruje Dacia Sandero TNG sa cenom od 5,92 din/km!
Tu su i Toyota Auris Hybrid (8,28 din/km), ili recimo Kia Cee'd 1.6 crdi (9,45 din/km). Kako smo došli do brojki za Soul EV? Jednostavno, vreme punjenja na standardnoj jednofaznoj utičnici (220V) iznosi 12 sati, a struja punjenja je 15A.
Comments
Post a Comment