REANULT KADJAR dCi 130
SUV
vozila se u proseku lakše snalaze u gradovima od limuzina. Kraća su,
imaju veći klirens, nude bolju preglednost i imaju manji prečnik
okretanja. Kadjar nije teško parkirati kada vam je na raspolaganju
kamera, jedino što dužina od 445 cm i nije baš tako mala, zapravo, veći
problem je širina od 184 cm.
Sa Kadjarom se lako manevriše: volan je dovoljno lagan pri parkiranju, pedala kvačila pruža minimalni otpor, a ručica menjača prosto klizi u svim brzinama. Retrovizori su dovoljno veliki i dobro poziciniorani. Mnogo raduje odlično ogibljenje, koje jako dobro “pegla” ne samo šine i neravnine, već i ležeće policajce, a zbog temeljne izolacije odozdo, jako malo šumova dopire sa asfalta.
Mirnoća kojom Kadjar reaguje na nesavršenstva na putu, tačnije, brljavljenja naših putara za svaku je pohvalu. Ovaj Renault je uvek miran i siguran, i uvek dobro i efikasno koči. Pedala kočnice je sama po sebi remek-delo: veoma se lepo dozira i izuzetno je precizna, te imate odličnu interakciju sa automobilom pre svega zahvaljujući činjenici da je sve tako dobro odmereno i u skladu sa potrebama vozača. Kadjar je, ukratko rečeno, veoma dobar SUV. Treba priznati da se osetno drugačije ponaša od jednako dobrog Nissana Qashqai, ali ovo je ipak Renault, a ne Nissan. Iako dele istu platformu, to nikako ne znači da se ovi automobili slično ponašaju. Možda su Renaultovi inženjeri imali tu privilegiju da za osnovu u razvoju svog Kadjara koriste Nissan Qashqai, najbolji i najprodavaniji SUV.
Naravno, 1.6 dCi ima “tek” 130 KS, i to jeste ograničenje samo po sebi, ali ne i vlasnicima i tradicionalnim kupcima Renaultovih automobila koji su navikli i na manje. Uostalom, brojni su vozači koji kod nas voze maksimalno 150–160 km/h, a Kadjar baš do ovih brzina jako lepo ubrzava i po potrebi ima daha da i dalje ubrzava. Kada ga vozite 120 km/h, postaje monotono, čak i, rekao bih, “opasno”, jer je previše tiho i mirno, a vozaču tada strahovito pada koncetracija, pa je i padanje u san sve izvesnije. Ako niste navikli na luksuzne Mercedese ili Audije i tišinu u ušima na 120 km/h, Kadjar vas može “prevariti”.
Ako uporedimo Kadjar 1.6 dCi sa 130 KS sa Hondom CR-V 1.6 D od 160 KS, moraću da razočaram sve ljubitelje Honde, jer se Renaultov motor mnogo lakše nosi sa Kadjarom, nudi bolja međuubrzanja iako ima 30 KS manje jer bolje vuče pri nižim obrtajima, i jer Renault ima manju težinu i bolju aerodinamiku. Kadjar je u proseku trošio 5,8 litara, a Honda CR-V 1.6 D 6,9 litara. Istina, Kadjar je u potpunosti novi model, dok je CR-V tek nedavno redizajniran, ali ne može da pobegne od svojih “limuzinskih” korena. Zapravo, CR-V nije pravi SUV, poput Toyote RAV4 koje je ubedljivija od Honda kada se siđe sa puta i kada pogon preko svih točkova ima “pune ruke posla”, a ne može da se poredi ni sa Kadjarom, koji je zasnovan na najsupešnijoj SUV platformi na svetu – CMF (Common Module Family), koja je Nissanu Qashqai obezbedila uspeh na tržištu. Kadjar, poput Qashqaija, nudi limuzinski filing u krivinama, odličnu stabilnost i jako dobru dinamiku vožnje. Automobil je jako miran i neutralan kada se vozi na granici i daje odličan fidbek vozač.
Renaultov motor ima lanac umesto zupčastog kaiša, što daje dodatnu sigurnost, a kupci polovnog Kadjara će sutra sa oduševljenjem isticati ovo kao dodatnu prednost francuskog SUV-a. Istina, u Kadjaru ima i japanskih gena, onih najboljih, iz Nissana, ali to je ipak pravi Renault u najboljem smislu te reči. Još da su nam plate bolje, a kamatne stope na kredite bar dva puta niže, pa da se i radujemo. Ovako će samo odabrani uživati u čarima ovog automobila, i to samo kupci SUV vozila koji žele da dobiju maksimalno svestrano vozilo za što manje novca. Lopovima Kadjar nije zanimljiv, ali to mu svakako nije mana. Računajte i da je kasko za Kadjar bar za trećinu manji nego za Golf ili dva puta manji nego za Tiguan, tako da ni to nije podatak za zanemarivanje. Oni koji ne prelaze mnogo kilometara, biraće benzinca – dovoljno je štedljiv i dovoljno je povoljan (cena od 17.590 € je jako privlačna). Ako možete da joj odolite (ukoliko imate taj novac), ja vam čestitam, jer Kadjar osvaja na prvi pogled, a što ga više vozite to ga više želite. Ja sam morao HIT Autu da vratim ovaj automobil iz prostog razloga što nisam mogao da ga kupim, inače bih odabrao baš ovaj model sa testa, koji me je prosto oduševio, iako nije proizveden u Japanu, i iako nema Nissanov ili Hondin znak na nosu. Bravo za Renault, koji nije samo sjajan u Formuli 1, već će sada ćete gospodariti i u SUV klasi.
Posetite: http://www.najboljiauto.com/testirali-smo-renault-kadjar-dci-130-4wd/
Ovde
su nagađanja potpuno suvišna. Kadjar nije Nissan. Kadjar nije terenac,
ali jeste bolji od kompletne evropske konkurencije. U celini, Kadjar je
limuzinski udoban poput Nissanovog Qashqaija. Novi best buy SUV je pred
vama. Uspeh mu je zagarantovan, a ima i veoma konkurentnu cenu.
Proizvodi
se u Španiji, a ne u Engleskoj poput Nissana, sa kojim deli platformu i
motore. Kadjar je čistokrvni Renault, jer se tako ponaša u gradu, na
autoputu, na regionalnim putevima. Ujedno je izuzetno tih, udoban,
zabavan za vožnju. Ovo je, bez sumnje, najbolji Renault u ovom trenutku.
Ovaj krosover predstavlja jedan veoma uspeli kompromis između onoga što
želite i onoga što vam je zaista potrebno.
Renaultov
1.6 dCi motor je uglađen, tih i prefinjen poput Mercedesovih dizelaša
od 2,2 litra. Cena je jednako prijatno iznenađenje i startuje već od
17.590 € za verzije sa benzinskim motorima. Nije konkurencija Nissanu,
ali jeste VW-u, Peugeotu, Citroënu i Mazdi CX-5. Bilo je pravo
zadovoljstvo testirati Kadjar, a saznaćete i zašto. Kadjar je pravi
francuski automobil, ali ovoga puta bez previše avangardnih rešenja.
Dovoljno je originalan, prepoznatljiv i svež. Izgleda skuplje nego što
jeste: najskuplji paket opreme, koji sam imao na testu (Bose Edition),
ima mnogo više opreme od nemačke konkurencije.
Potpuno
su u pravu oni koji tvrde da čovek nikada potpuno ne odraste. Bar
najmanji delić mozga ostane sklon igrama i igračkama. Mi smo muškarci
prosto takvi, i fer je da to priznamo. Na žalost, odluka čime će ko da
se “igra” nije uvek u njegovim rukama. Retki mogu sebi da dozvole BMW
X5. Ali Renault je uspeo da konstruiše jednu veoma dobru “igračku”:
Kadjar po mnogo nižoj ceni. Ovaj SUV prožima harmonija udobnosti,
moderne tehnike, bezbednosti i prilično dobrih performansi. Čak nije
nužno da budete vični vožnji van asfaltiranih puteva, jer vam
elektronika u velikoj meri pomaže i čini da često pomislite kako ste
preko noći postali mnogo bolji vozač.
Pored
toga što je udoban, prostran i atraktivan, Kadjar je i dovoljno brz,
ali i siguran. Zabavan je za vožnju, iako nije ni sportski automobil,
niti nudi performanse od kojih se pada u nesvest. Ali, sve je tako dobro
i precizno podešeno na ovom krosoveru. Ovo je gotovo savršeni SUV, ili
možda najbolji primer zašto kupci sve češće beže od limuzina u ovu klasu
vozila. Pregršt prostora, dovoljno visoka pozicija sedišta koja vam
pružaju i dobru preglednost, kao i moćan osećaj masivnosti i snage, vole
svi. Kadjar nudi zaista mnogo.
Vlasnici
Lagune ili Scenica će se odmah naviknuti na Kadjar. Puno toga podseća
na Scenic, samo što je ovde sve to bolje. Bolji je i upravljač –
precizan je, direktan i progresivan. Uživanje je i rukovati ručicom
šestostepenog menjača, koja prosto klizi i nema duge hodove. Kadjar je
jedan izuzetno dobro prilagođen automobil. Dovoljno je okretan i spretan
u gradu, dovoljno je brz da dominira levom trakom autoputa i u državama
gde se brzo vozi, a nije ni beskoristan u snegu ili na planinama, kada
se siđe sa asfalta. Mnogo je bolji automobil od Koleosa.
Sa Kadjarom se lako manevriše: volan je dovoljno lagan pri parkiranju, pedala kvačila pruža minimalni otpor, a ručica menjača prosto klizi u svim brzinama. Retrovizori su dovoljno veliki i dobro poziciniorani. Mnogo raduje odlično ogibljenje, koje jako dobro “pegla” ne samo šine i neravnine, već i ležeće policajce, a zbog temeljne izolacije odozdo, jako malo šumova dopire sa asfalta.
Mirnoća kojom Kadjar reaguje na nesavršenstva na putu, tačnije, brljavljenja naših putara za svaku je pohvalu. Ovaj Renault je uvek miran i siguran, i uvek dobro i efikasno koči. Pedala kočnice je sama po sebi remek-delo: veoma se lepo dozira i izuzetno je precizna, te imate odličnu interakciju sa automobilom pre svega zahvaljujući činjenici da je sve tako dobro odmereno i u skladu sa potrebama vozača. Kadjar je, ukratko rečeno, veoma dobar SUV. Treba priznati da se osetno drugačije ponaša od jednako dobrog Nissana Qashqai, ali ovo je ipak Renault, a ne Nissan. Iako dele istu platformu, to nikako ne znači da se ovi automobili slično ponašaju. Možda su Renaultovi inženjeri imali tu privilegiju da za osnovu u razvoju svog Kadjara koriste Nissan Qashqai, najbolji i najprodavaniji SUV.
Naravno, 1.6 dCi ima “tek” 130 KS, i to jeste ograničenje samo po sebi, ali ne i vlasnicima i tradicionalnim kupcima Renaultovih automobila koji su navikli i na manje. Uostalom, brojni su vozači koji kod nas voze maksimalno 150–160 km/h, a Kadjar baš do ovih brzina jako lepo ubrzava i po potrebi ima daha da i dalje ubrzava. Kada ga vozite 120 km/h, postaje monotono, čak i, rekao bih, “opasno”, jer je previše tiho i mirno, a vozaču tada strahovito pada koncetracija, pa je i padanje u san sve izvesnije. Ako niste navikli na luksuzne Mercedese ili Audije i tišinu u ušima na 120 km/h, Kadjar vas može “prevariti”.
Ako uporedimo Kadjar 1.6 dCi sa 130 KS sa Hondom CR-V 1.6 D od 160 KS, moraću da razočaram sve ljubitelje Honde, jer se Renaultov motor mnogo lakše nosi sa Kadjarom, nudi bolja međuubrzanja iako ima 30 KS manje jer bolje vuče pri nižim obrtajima, i jer Renault ima manju težinu i bolju aerodinamiku. Kadjar je u proseku trošio 5,8 litara, a Honda CR-V 1.6 D 6,9 litara. Istina, Kadjar je u potpunosti novi model, dok je CR-V tek nedavno redizajniran, ali ne može da pobegne od svojih “limuzinskih” korena. Zapravo, CR-V nije pravi SUV, poput Toyote RAV4 koje je ubedljivija od Honda kada se siđe sa puta i kada pogon preko svih točkova ima “pune ruke posla”, a ne može da se poredi ni sa Kadjarom, koji je zasnovan na najsupešnijoj SUV platformi na svetu – CMF (Common Module Family), koja je Nissanu Qashqai obezbedila uspeh na tržištu. Kadjar, poput Qashqaija, nudi limuzinski filing u krivinama, odličnu stabilnost i jako dobru dinamiku vožnje. Automobil je jako miran i neutralan kada se vozi na granici i daje odličan fidbek vozač.
Renaultov motor ima lanac umesto zupčastog kaiša, što daje dodatnu sigurnost, a kupci polovnog Kadjara će sutra sa oduševljenjem isticati ovo kao dodatnu prednost francuskog SUV-a. Istina, u Kadjaru ima i japanskih gena, onih najboljih, iz Nissana, ali to je ipak pravi Renault u najboljem smislu te reči. Još da su nam plate bolje, a kamatne stope na kredite bar dva puta niže, pa da se i radujemo. Ovako će samo odabrani uživati u čarima ovog automobila, i to samo kupci SUV vozila koji žele da dobiju maksimalno svestrano vozilo za što manje novca. Lopovima Kadjar nije zanimljiv, ali to mu svakako nije mana. Računajte i da je kasko za Kadjar bar za trećinu manji nego za Golf ili dva puta manji nego za Tiguan, tako da ni to nije podatak za zanemarivanje. Oni koji ne prelaze mnogo kilometara, biraće benzinca – dovoljno je štedljiv i dovoljno je povoljan (cena od 17.590 € je jako privlačna). Ako možete da joj odolite (ukoliko imate taj novac), ja vam čestitam, jer Kadjar osvaja na prvi pogled, a što ga više vozite to ga više želite. Ja sam morao HIT Autu da vratim ovaj automobil iz prostog razloga što nisam mogao da ga kupim, inače bih odabrao baš ovaj model sa testa, koji me je prosto oduševio, iako nije proizveden u Japanu, i iako nema Nissanov ili Hondin znak na nosu. Bravo za Renault, koji nije samo sjajan u Formuli 1, već će sada ćete gospodariti i u SUV klasi.
Posetite: http://www.najboljiauto.com/testirali-smo-renault-kadjar-dci-130-4wd/
MOTOR | SPECIFIKACIJE |
---|---|
Zapremina | 1.598 ccm |
Snaga | 130 KS pri 4.000 o./min. |
Obrtni moment | 320 Nm pri 1750 o./min |
Comments
Post a Comment