Druga generacija prestižnog SUV modela kompanije Volvo označava otvaranje novog poglavlja u istoriji ovog proizvođača. XC90 je razvijen na potpuno novoj modularnoj platformi, sa dizajnom koji je korak napred u ionako vhunskom statusu Volvoa.
Tada je Volvo pokazao da su važniji ljudski životi od dobijanja ocena koje dodeljuju organizacije kao što je EuroNCAP.
Naime, pokazalo se da mnogi proizvođači konstruišu nove modele tako da zadovolje unapred očekivane testove ali ne i brojne druge realne situacije u životu koje nisu obuhvaćene standardizovanim testovima.
Naime, pokazalo se da mnogi proizvođači konstruišu nove modele tako da zadovolje unapred očekivane testove ali ne i brojne druge realne situacije u životu koje nisu obuhvaćene standardizovanim testovima.
Volvo se posvetio baš takvim momentima u kojima je svoje automobile
učinio bezbednim a jedan od testova, kom smo i mi prisustvovali, bilo je
sletanje s puta u jarak.
Procentualno, to predstavlja jedan od najopasnijih udesa kada dolazi do najtežih povreda putnika usled opterećenja kičme i drugih vitalnih organa.
Cilj je da se postigne da do 2020. niko ne bude povređen a kamoli da strada u Volvou.
Procentualno, to predstavlja jedan od najopasnijih udesa kada dolazi do najtežih povreda putnika usled opterećenja kičme i drugih vitalnih organa.
Cilj je da se postigne da do 2020. niko ne bude povređen a kamoli da strada u Volvou.
Na našem tržištu Volvo očekuje najveće interesovanje kupaca za dizelaša i
benzinca, dok se verzija sa hibridnim pogonom - T8, najverovatnije neće
mnogo viđati na srpskim putevima.
Cene startuju od 67.213 evra za benzinca, odnosno od 61.513 evra za dizelaša.
Raspon između najjeftinije i najskuplje verzije i nije preterano veliki, tako da najskuplji benzinac košta 74.894 evra. To je 7-8 hiljada evra više u odnosu na bazni paket opreme.
Cene startuju od 67.213 evra za benzinca, odnosno od 61.513 evra za dizelaša.
Raspon između najjeftinije i najskuplje verzije i nije preterano veliki, tako da najskuplji benzinac košta 74.894 evra. To je 7-8 hiljada evra više u odnosu na bazni paket opreme.
Mi smo imali priliku da se vozimo u XC90 sa praktično najboljim paketom opreme pod nazivom Inscription.
Iznad njega je samo R-Design koji se zapravo razlikuje ne u pogledu opreme i luksuza već po izraženom sportskom stilu.
Na primer, umesto drveta na komandnoj tabli se nalaze umetci od ugljeničnih vlakana, a tu su i mnogi drugi sportski detalji uključujući i drugačije profilisana sedišta.
Iznad njega je samo R-Design koji se zapravo razlikuje ne u pogledu opreme i luksuza već po izraženom sportskom stilu.
Na primer, umesto drveta na komandnoj tabli se nalaze umetci od ugljeničnih vlakana, a tu su i mnogi drugi sportski detalji uključujući i drugačije profilisana sedišta.
Bez obzira na paket opreme, svaki XC90 je opremljen digitalnom instrument tablom.
Razlika je samo u tome što jeftinije verzije imaju nešto manji, a skuplje veći displej sa virtuelnim instrumentima.
Razlika je samo u tome što jeftinije verzije imaju nešto manji, a skuplje veći displej sa virtuelnim instrumentima.
Sudeći po doživljenom osećaju kvaliteta na kratkoj vožnji novog Volvoa,
možemo da zaključimo da je XC90 druge generacije napravio iskorak u
odnosu na konkurente u klasi premijum SUV modela.
Ovde svaki proizvođač mora da vodi računa o VIP klijenteli koja uglavnom kupuje ovu vrstu automobila i to tako da auto istovremeno bude konzervativan, luksuzan i prestižan.
Volvo XC90 se, slobodno možemo da kažemo, izdvaja i svojom nesvakidašnjom dizajnerskom kreativnošću.
Ovde svaki proizvođač mora da vodi računa o VIP klijenteli koja uglavnom kupuje ovu vrstu automobila i to tako da auto istovremeno bude konzervativan, luksuzan i prestižan.
Volvo XC90 se, slobodno možemo da kažemo, izdvaja i svojom nesvakidašnjom dizajnerskom kreativnošću.
Motor | T6 AWD (benzin) | D5 AWD (dizel) |
Zapremina (ccm) | 1969 | 1969 |
Snaga (kW/KS) pri o/min | 236/320 pri 5700 | 165/225 pri 4250 |
Maks. o. mom. (Nm) pri o/min | 400 pri 2200-4500 | 470 pri 1750-2500 |
Menjač | automatski, 8 stepeni | |
Dimenzije (mm) | 4950/2008/1775 | |
Međuos. rastojanje (mm) | 2984 | |
Odstojanje od tla (mm) | 237/267 (off road mod) | |
Masa (kg) | 1940-2030 | |
Rezervoar (l) | 71 | |
Zapremina prtljažnika (l) | 451-1951 (uključujući podne pregrade) | |
Maks. brzina (km/h) | 230 | 220 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 6,9 | 7,8 |
Prosečna potrošnja (l/100 km) | 7,7 | 5,8 |
Emisija CO2 (g/km) | 179 | 152 |
Comments
Post a Comment