Audi nije slučajno 1980. krenuo u program quattro.
Talijanska riječ za 'četiri', kao sinonim za 4x4, pogon na sva četiri
kotača najprije se, sporadično, koristila najskupljim verzijama modela
100 i 200, te kupe verziji modela 80, a potom su sportski modeli
quattro, quattro A1 i quattro A2 počeli 'žariti i paliti' reli scenom u
WRC-u. Konstruktorske naslove osvajaju 1982. i 1984., a vozačke 1983.
(Hannu Mikkola) i 1984. (Stig Blomqvist). Potom su u Ingolstadtu više od
dva desetljeća dorađivali integralni pogon prije nego su krenuli u 'off
road' program.
Na jesen 2005. krenuo je mega SUV-om Q7, koji je brzo postao statusni simbol. Oduševio je mnoge, ali neke opravdano i nije, jer je bio prevelik i pretežak, što mu je bio 'kamen' oko vrata. Tržišni vijek od jeseni 2005. do početka 2015. pokazuje da je model prve generacije, premda pregolem, bio pogodak. A najbolje se snalazio (i još uvijek se snalazi) na autocesti. Trasirao je put u SUV segmentu i manjim modelima Q5 i Q3. Konačno, došlo je vrijeme za novi model i šampanjac je, s razlogom, otvoren početkom godine u Detroitu...
Audi Q7 je na vrhu onoga što je legalno dostupno na tržištu. A treći red sjedala, koji je kod mnogih sedmerosjeda zbilja pomoćan, pruža dovoljno mjesta i odraslim osobama. Sve zaokružuje gospodski i skupocjen dojam. U paleti motora dva su prvoklasna motora 3.0 V6, kompresorski benzinac sa 333 KS i turbodizelaš sa 272 KS, koji će pokrivati blizu 100 posto tržišne potražnja. Sa 8-stupanjskom ZF automatikom (koriste je i BMW, Bentley i Rolls-Royce) i posljednje izbrušenim pogonom Quattro pravi je 'auto za odlikaše'.
Dizelaš V6 obujma 2967 ccm i snage 272 KS (u drugim modelima i sa 204, 218, 245 i 320 KS) precizno izbalansiranim i prigušenim zvukom pokazuje izvrsnost. U Ingolstadtu se hvale masom od 1995 kg, ali sa svim opcijama, uključujući sedam sjedala, Q7 realno ima 2174. I kad se zahukta, uz hvatanje stotke za 6,3 s, uvjerljivije je nego u Porscheu 911. Pritiskom gasa kreće poput TGV vlaka te je impresivnim međuubrzanjima i s najvećih 234 km/h 'kralj autoceste'.
Toliko je siguran i precizan da se pri 200 km/h 'ništa ne događa'. U gradu oduševljava neočekivanom okretnošću i brutalnom startnošću na semaforima, zavoje prolazi stilom brzog kompakta, koči ubojito i uz to razmjerno je štedljiv. Premda izvedbom i opcijama, za koje je potreban tečaj korištenja, djeluje poput 'glazbe s previše nota', svaka čast! Zračni ovjes pri većim brzinama smanjuje udaljenost podnice od podloge sa 205 na 175 mm i poboljšava ležanje, koje je naglašeno čak 21-colnim naplacima s gumama 255/60 R 18.
Napredan sustav upravljanja 4WS, koji zakreće i stražnjim kotačima (prvi uz sustav 4x4), doplaćuje se 10.500 kn i vrijedi svake kune. Omogućava veću dinamičnost i okretnost pri manjim brzinama i krug okretanja smanjuje sa 12,4 na 11 metara. A kod velikih brzina, u zavojima, povećava dinamičku stabilnost. Olakšanje karoserije snizilo je težište i poboljšalo stabilnost pa je uz međuosni razmak od blizu tri metra te pogon i upravljanje na svim kotačima postignuta preciznost i lakoća upravljanja kao u manjem autu.
Snaga se, ovisno o prianjanju, raspodjeljuje u omjeru od 70:30 do 20:80 između prednjih i stražnjih kotača, a više snage straga poboljšava ubrzanja. Osjećaj kontrole i sigurnosti je za 5 plus
Zaključak: Audi je drugom generacijom Q7, koja je ispravila mane prve napravio izvrstan posao. Oduševljava lakoća kojom se može upravljati grdosijom s četiri spojena kruga na nosu, potrošnja od osam do devet litara je super za ovakav automobil. Uz smirenu vožnju može se trošiti i samo sedam litar. A 6,3 sekunde do stotke u pravoj grdosiji izgleda impresivno. Na autocesti se stječe dojam da vam se svi sklanjaju s puta. Sve je super, a cijena..., ne može biti niska. Odnosno opravdano je paprena. Ponavljamo auto za - odlikaše!
Na jesen 2005. krenuo je mega SUV-om Q7, koji je brzo postao statusni simbol. Oduševio je mnoge, ali neke opravdano i nije, jer je bio prevelik i pretežak, što mu je bio 'kamen' oko vrata. Tržišni vijek od jeseni 2005. do početka 2015. pokazuje da je model prve generacije, premda pregolem, bio pogodak. A najbolje se snalazio (i još uvijek se snalazi) na autocesti. Trasirao je put u SUV segmentu i manjim modelima Q5 i Q3. Konačno, došlo je vrijeme za novi model i šampanjac je, s razlogom, otvoren početkom godine u Detroitu...
Audi Q7 je na vrhu onoga što je legalno dostupno na tržištu. A treći red sjedala, koji je kod mnogih sedmerosjeda zbilja pomoćan, pruža dovoljno mjesta i odraslim osobama. Sve zaokružuje gospodski i skupocjen dojam. U paleti motora dva su prvoklasna motora 3.0 V6, kompresorski benzinac sa 333 KS i turbodizelaš sa 272 KS, koji će pokrivati blizu 100 posto tržišne potražnja. Sa 8-stupanjskom ZF automatikom (koriste je i BMW, Bentley i Rolls-Royce) i posljednje izbrušenim pogonom Quattro pravi je 'auto za odlikaše'.
Dizelaš V6 obujma 2967 ccm i snage 272 KS (u drugim modelima i sa 204, 218, 245 i 320 KS) precizno izbalansiranim i prigušenim zvukom pokazuje izvrsnost. U Ingolstadtu se hvale masom od 1995 kg, ali sa svim opcijama, uključujući sedam sjedala, Q7 realno ima 2174. I kad se zahukta, uz hvatanje stotke za 6,3 s, uvjerljivije je nego u Porscheu 911. Pritiskom gasa kreće poput TGV vlaka te je impresivnim međuubrzanjima i s najvećih 234 km/h 'kralj autoceste'.
Toliko je siguran i precizan da se pri 200 km/h 'ništa ne događa'. U gradu oduševljava neočekivanom okretnošću i brutalnom startnošću na semaforima, zavoje prolazi stilom brzog kompakta, koči ubojito i uz to razmjerno je štedljiv. Premda izvedbom i opcijama, za koje je potreban tečaj korištenja, djeluje poput 'glazbe s previše nota', svaka čast! Zračni ovjes pri većim brzinama smanjuje udaljenost podnice od podloge sa 205 na 175 mm i poboljšava ležanje, koje je naglašeno čak 21-colnim naplacima s gumama 255/60 R 18.
Napredan sustav upravljanja 4WS, koji zakreće i stražnjim kotačima (prvi uz sustav 4x4), doplaćuje se 10.500 kn i vrijedi svake kune. Omogućava veću dinamičnost i okretnost pri manjim brzinama i krug okretanja smanjuje sa 12,4 na 11 metara. A kod velikih brzina, u zavojima, povećava dinamičku stabilnost. Olakšanje karoserije snizilo je težište i poboljšalo stabilnost pa je uz međuosni razmak od blizu tri metra te pogon i upravljanje na svim kotačima postignuta preciznost i lakoća upravljanja kao u manjem autu.
Snaga se, ovisno o prianjanju, raspodjeljuje u omjeru od 70:30 do 20:80 između prednjih i stražnjih kotača, a više snage straga poboljšava ubrzanja. Osjećaj kontrole i sigurnosti je za 5 plus
Zaključak: Audi je drugom generacijom Q7, koja je ispravila mane prve napravio izvrstan posao. Oduševljava lakoća kojom se može upravljati grdosijom s četiri spojena kruga na nosu, potrošnja od osam do devet litara je super za ovakav automobil. Uz smirenu vožnju može se trošiti i samo sedam litar. A 6,3 sekunde do stotke u pravoj grdosiji izgleda impresivno. Na autocesti se stječe dojam da vam se svi sklanjaju s puta. Sve je super, a cijena..., ne može biti niska. Odnosno opravdano je paprena. Ponavljamo auto za - odlikaše!
Comments
Post a Comment