
Na jesen 2005. krenuo je mega SUV-om Q7, koji je brzo postao statusni simbol. Oduševio je mnoge, ali neke opravdano i nije, jer je bio prevelik i pretežak, što mu je bio 'kamen' oko vrata. Tržišni vijek od jeseni 2005. do početka 2015. pokazuje da je model prve generacije, premda pregolem, bio pogodak. A najbolje se snalazio (i još uvijek se snalazi) na autocesti. Trasirao je put u SUV segmentu i manjim modelima Q5 i Q3. Konačno, došlo je vrijeme za novi model i šampanjac je, s razlogom, otvoren početkom godine u Detroitu...

Dizelaš V6 obujma 2967 ccm i snage 272 KS (u drugim modelima i sa 204, 218, 245 i 320 KS) precizno izbalansiranim i prigušenim zvukom pokazuje izvrsnost. U Ingolstadtu se hvale masom od 1995 kg, ali sa svim opcijama, uključujući sedam sjedala, Q7 realno ima 2174. I kad se zahukta, uz hvatanje stotke za 6,3 s, uvjerljivije je nego u Porscheu 911. Pritiskom gasa kreće poput TGV vlaka te je impresivnim međuubrzanjima i s najvećih 234 km/h 'kralj autoceste'.

Napredan sustav upravljanja 4WS, koji zakreće i stražnjim kotačima (prvi uz sustav 4x4), doplaćuje se 10.500 kn i vrijedi svake kune. Omogućava veću dinamičnost i okretnost pri manjim brzinama i krug okretanja smanjuje sa 12,4 na 11 metara. A kod velikih brzina, u zavojima, povećava dinamičku stabilnost. Olakšanje karoserije snizilo je težište i poboljšalo stabilnost pa je uz međuosni razmak od blizu tri metra te pogon i upravljanje na svim kotačima postignuta preciznost i lakoća upravljanja kao u manjem autu.
Snaga se, ovisno o prianjanju, raspodjeljuje u omjeru od 70:30 do 20:80 između prednjih i stražnjih kotača, a više snage straga poboljšava ubrzanja. Osjećaj kontrole i sigurnosti je za 5 plus
Zaključak: Audi je drugom generacijom Q7, koja je ispravila mane prve napravio izvrstan posao. Oduševljava lakoća kojom se može upravljati grdosijom s četiri spojena kruga na nosu, potrošnja od osam do devet litara je super za ovakav automobil. Uz smirenu vožnju može se trošiti i samo sedam litar. A 6,3 sekunde do stotke u pravoj grdosiji izgleda impresivno. Na autocesti se stječe dojam da vam se svi sklanjaju s puta. Sve je super, a cijena..., ne može biti niska. Odnosno opravdano je paprena. Ponavljamo auto za - odlikaše!
Comments
Post a Comment