Izvor: autoportal.hr
Skup, skuplji, Honda Jazz! Tako se može opisati klasifikacija u nižoj klasi. Jer kad novi japanski adut B-segmenta, kakav god bio, stoji koliko osnovni Volkswagen Golf benzinac, treba 'imati muda'! Model treće generacije, po očekivanju je izvrstan, bolji od prethodnika, kojem je također trebalo skinuti kapu. Zadržavši osnovni izgled i koncepciju postao je skladniji i dinamičniji, trendovski. Dužinu je povećao sa 3900 na 3955, a zadržao širinu od 1695 i visinu od 1525 mm. Vratimo se poznatoj frazi - 'isti, a puno bolji'. Jest, ali to ne znači da će biti tržišni hit, prvenstveno zbog paprene cijene.
Da se radi o novoj konstrukciji, pokazuje međuosni razmak rastegnut sa 2495 na 2530 mm, što je prostor za koljena straga povećalo za čak 65 mm i osiguralo najveći komfor u nižoj klasi, gotovo na razini kompaktne. Odlikaš je i prtljažnikom obujma 354 litre, 17 l većim nego u prethodniku i 74 u usporedbi s Volkswagen Polom. A preklapanjem sjedala dobiva se čak 1314 litara, više nego što pruža Golf (1270)! Sve su to pretpostavke za tržišni uspjeh, jer su na cijeni funkcionalnost i prostranost u malim gabaritima, a Jazz dobro ispunjava ulogu prvog i drugog automobila u obitelji.
Volan je precizan i malo izravniji nego kod prethodnika, što je doprinos boljim performansama. 'Magic seats' sustav preklapanja sjedala, pohvalna je vrlina, kao i kod Civica, jer omogućava maksimalno jednostavno (jednim pokretom) i maksimalno funkcionalno preklapanje sjedala i povećanje obujma prtljažnika. Sve to zaokružuje sliku ozbiljnog malog, a u svemu bitnom velikog automobila, koji nema izravnog konkurenta na našem tržištu. Neobično je da je u ponudi samo jedan (ali vrijedan!) motor, benzinac 1.3, dakle nema dizelaša. To je veliki minus ...
Filigranski 4-cilindarski benzinac iz 1317 ccm izvlači solidnih 102 KS pri 6000/min, ali zbog najvećeg momenta od 123 Nm pri visokih 5000/min nije baš moćan od niskih turaža. Bez turbopunjača i direktnog ubrizgavanja od srednjih okretaja naviše pokazuje zašto Honda ima ugled proizvođača najboljih benzinskih motora na svijetu (a i proizvodi ih najviše, svih vrsta). Koristi stupanj kompresije 13,5 i Atkinsonov ciklus (nakon Mazdinog Skyactiva najveći), pa realno troši 5,5 litara. Na prvu se loptu stoga ne čini da ima 102 KS, ali kad se razvrti, daje uvjerljiv temperament. I užitak ga je voziti.
Dojam da motor nema snage koliko je deklarirano je prvenstveno kod nižih okretaja, ali kad brzina vrtnje prijeđe 4000/min, Jazz grabi 'poput velikog'. Ubrzanje do stotke za 11,2 s, a pogotovo najveća brzina od 190 km/h (velika vrlina!) ne ostavljaju mjesta sumnjama da su pod haubom zbilja 102 konja. Ravnomjerno otpušta snagu od 1800 do 6000/min, bez protivljenja se vrti do 6600/min, a činjenica da najveći okretni moment od 123 Nm razvija tek od 5000/min potvrđuje sportski karakter. Dinamičnosti pogoduje kratka i precizna ručica mjenjača ...
Skup, skuplji, Honda Jazz! Tako se može opisati klasifikacija u nižoj klasi. Jer kad novi japanski adut B-segmenta, kakav god bio, stoji koliko osnovni Volkswagen Golf benzinac, treba 'imati muda'! Model treće generacije, po očekivanju je izvrstan, bolji od prethodnika, kojem je također trebalo skinuti kapu. Zadržavši osnovni izgled i koncepciju postao je skladniji i dinamičniji, trendovski. Dužinu je povećao sa 3900 na 3955, a zadržao širinu od 1695 i visinu od 1525 mm. Vratimo se poznatoj frazi - 'isti, a puno bolji'. Jest, ali to ne znači da će biti tržišni hit, prvenstveno zbog paprene cijene.
Da se radi o novoj konstrukciji, pokazuje međuosni razmak rastegnut sa 2495 na 2530 mm, što je prostor za koljena straga povećalo za čak 65 mm i osiguralo najveći komfor u nižoj klasi, gotovo na razini kompaktne. Odlikaš je i prtljažnikom obujma 354 litre, 17 l većim nego u prethodniku i 74 u usporedbi s Volkswagen Polom. A preklapanjem sjedala dobiva se čak 1314 litara, više nego što pruža Golf (1270)! Sve su to pretpostavke za tržišni uspjeh, jer su na cijeni funkcionalnost i prostranost u malim gabaritima, a Jazz dobro ispunjava ulogu prvog i drugog automobila u obitelji.
Volan je precizan i malo izravniji nego kod prethodnika, što je doprinos boljim performansama. 'Magic seats' sustav preklapanja sjedala, pohvalna je vrlina, kao i kod Civica, jer omogućava maksimalno jednostavno (jednim pokretom) i maksimalno funkcionalno preklapanje sjedala i povećanje obujma prtljažnika. Sve to zaokružuje sliku ozbiljnog malog, a u svemu bitnom velikog automobila, koji nema izravnog konkurenta na našem tržištu. Neobično je da je u ponudi samo jedan (ali vrijedan!) motor, benzinac 1.3, dakle nema dizelaša. To je veliki minus ...
Filigranski 4-cilindarski benzinac iz 1317 ccm izvlači solidnih 102 KS pri 6000/min, ali zbog najvećeg momenta od 123 Nm pri visokih 5000/min nije baš moćan od niskih turaža. Bez turbopunjača i direktnog ubrizgavanja od srednjih okretaja naviše pokazuje zašto Honda ima ugled proizvođača najboljih benzinskih motora na svijetu (a i proizvodi ih najviše, svih vrsta). Koristi stupanj kompresije 13,5 i Atkinsonov ciklus (nakon Mazdinog Skyactiva najveći), pa realno troši 5,5 litara. Na prvu se loptu stoga ne čini da ima 102 KS, ali kad se razvrti, daje uvjerljiv temperament. I užitak ga je voziti.
Dojam da motor nema snage koliko je deklarirano je prvenstveno kod nižih okretaja, ali kad brzina vrtnje prijeđe 4000/min, Jazz grabi 'poput velikog'. Ubrzanje do stotke za 11,2 s, a pogotovo najveća brzina od 190 km/h (velika vrlina!) ne ostavljaju mjesta sumnjama da su pod haubom zbilja 102 konja. Ravnomjerno otpušta snagu od 1800 do 6000/min, bez protivljenja se vrti do 6600/min, a činjenica da najveći okretni moment od 123 Nm razvija tek od 5000/min potvrđuje sportski karakter. Dinamičnosti pogoduje kratka i precizna ručica mjenjača ...
Comments
Post a Comment