TEST: NISSAN JUKE NISMO RS

Hvala: autonet.hr
 Osvježena edicija nissanovog simpatičnog Crossovera Juke obogaćena je i već uobičajenom, vrhunskom izvedbom koja nosi oznaku sportskog odjela Nismo. No, uz facelift je došao i 18 KS snažniji model s brojnim poboljšanjima koja ga uvjerljivo ostavljaju na tronu svijeta crossovera. Zapravo, malo je automobila ove kategorije koji se mogu pohvaliti "punokrvnom" sportskom izvedbom, a Juke Nismo RS defeinitivno je jedan od takvih modela.

Lako prepoznatljiv već i na prvi pogled, atraktivni nissanov sportski crossover Juke Nismo RS na nađem je tržištu, posredstvom zastupništva Renault Nissan Hrvatska, dostupan u tri izvedbe s pogonom na prednje te jednako toliko s pogonom na sva četiri kotača. Sve izvedbe Jukea Nismo RS pokretane su 1,6-litrenim Euro 6 benzinskim turbo motorom koji u 2WD izvedbi razvija 218, a kao 4WD 4 KS manje.

 Nadalje, uz ručni 6-stupanjski mjenjač (isključivo 2WD) dostupne su i izvedbe opremljene bezstupanjskim (CVT) prijenosom s osam pretprogramiranih stupnjeva i polugama uz upravljač. Za ovaj je mjenjač rezerviran 4WD pogon. Konačno, paketa opreme su tri, točnije, Techno, Recaro te paket nazvan Techno i Recaro. Prvonavedeni podrazumjeva nissanov Around View Monitor i Safety Shield te prednja xenon svjetla, dok drugi kao što mu i sam naziv govori, podrazumijeva školjkasta sportska prednja sjedala. Treći, dakako, obuhvaća sve navedeno.

Cijene Nissana Juke Nismo RS kreću od 226.600 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu 1.6 DIG-T Nismo RS Techno (ručni 6, 2WD), a završavaju na 265.959 kn koliko stoji izvedba 1.6 DIG-T Nismo RS Techno i Recaro (CVT 8, 4WD). Spomenimo i kako Nissan uz ovaj automobil nudi produljeno jamstvo i to u dvije verzije: 5 godina / 100.000 km za 3.450 kn ili 7 godina / 150.000 km za 4.480 kn.

Svaka suradnja unutar grupacije automobilskih marki svodi se na razmjenu tehnologije pa u toj priči, niti Renault i Nissan (i Dacia) ne predstavljaju iznimku. Tako smo se s 1,6-litrenim 4-cilindričnim motorom koji pokreće ovom prilikom testirani Juke Nismo RS već ranije susreli i to u testu Clia R.S, ali i još ranije u slučaju 190 KS snažnog Jukea s pogonom na sva četiri kotača i CVT mjenjačem.

Dakako, svaki od ovih automobila ima neku svoju "verziju priče" pa je i Juke Nismo RS, nakon Facelifta, dobio 18 KS više te sada raspolaže s ukupno 160 kW pri 6000 o/min i 280 Nm dostupnih u rasponu između 3600 i 4800 o/min. Ovdje doista nema sumnje kako se downsizing pokazao u najboljem svjetlu uz doista solidnih 135 KS po jednoj litri obujma. Izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjač i međuhladnjak zaokružuju priču o dinamičnom Jukeu kojem 1341 kg mase praznog vozila doista ne predstavlja problem. Tako su i performanse uvjerljive, uz 7,3 sekunde potrebnih za ubrzanje od 0 do 100 km/h (proizvođač: 7,0 s) te najveću brzinu od 212 (220) km/h.








Comments