BIG TEST: NISSAN QASHQAI

Nakon evropske promocije novog Nissana Qashqai, održane 2014. u Madridu, dobili smo priliku da se detaljnije uverimo koliko je novi auto drugačiji i bolji od svog prethodnika.
Na test u našu redakciju je stigao Qashqai u varijanti sa pogonom na prednje točkove i 1.6 dCi motorom sa 130 konjskih snaga i najbogatijom, Tekna opremom koja je oplemenjena dodatkom dva paketa.
Za one koji se pitaju koja je poenta jednog ovakvog krosovera, odmah ćemo odgovoriti – prestiž, osećaj moći, visok položaj sedenja, dobra preglednost, specifična vrsta komfora, udobnost, veoma bogata oprema i niska potrošnja.
To su stavke koje privlače najveći broj kupaca spremnih da odvoje malo više novca u odnosu na cenu prosečnog automobila C segmenta.
Sedišta su prilično su mekana i dobro profilisana sa izraženim bočnim potporama.
Šteta je što površina za sedenje nije dovoljno dugačka i što su površine koje drže telo uzane, pa za krupnije putnike vožnja nije najkomfornija.
Sedišta su postavljena izraženo visoko, pa je položaj butina gotovo horizontalan. Mišljenja su podeljenja - nekima ovakav položaj prija, a drugima smeta jer ih umara tokom vožnje.
Prethodnu verziju smo hvalili jer je bila pregledna. Ova nije.
Prozori su manji, nosači krova previše "debeli".
Auto je zbog toga bezbedan, hvala, ali prilikom manevrisanja čak i zaista iskusni vozači imaju potrebu da zatraže asistenciju ne samo parking senzora napred i nazad, već i kamere "360 stepeni".
Ovde napominjemo da i "parking asistencija" koja se dobija uz doplatu odlično i brzo radi. Ne libi se da auto parkira u zaista uska parking mesta.



 Pogon na prednje točkove Nissana Qashqai poistovećuje sa ostalim automobilima C segmenta, ali i dalje je tu povećano odstojanje od tla koje omogućava silazak sa puta. Naravno, izbegavajte prolazak kroz blato ili dubok sneg.
Kod sličnih SUV vozila obično kažemo da velike neravnine na putu ili vrlo visoki ivičnjaci nisu nikakav problem za automobil. Međutim sa velikom točkovima od 19 inča i gumama niskog profila to nije baš tako.
Niskoprofilne pneumatike i nežne naplatke treba posebno paziti. Upravo zbog njih, vožnja po lošem asfaltu ili zemljanom putu u opšte nije udobna.
Ako vam povišeni položaj za upravljačem i neka vrsta prestiža nisu presudni, pitamo se, čemu uopšte služi ovaj auto?
Testirani automobil pogoni najjači turbo-dizel u ponudi.
"Daunsajzing" je presudio da ovaj motor ima samo 1.6 litara, ali uprkos tome razvija 130 KS i maksimalni obrtni moment od 320 Nm.
Do pre nekoliko godina, da biste dobili takvu pogonsku moć, morali biste da kupite neki od Nissana opremljenih turbo-dizelom zapremine čak 2.2 litra. Eto, to vam je taj napredak.
Inače, motor je iznenađujuće ekonomičan. Mnogo manje troši od dvolitarskog turbo-dizelaša kojeg menja. Beležimo prosek testa od 7,6 litara.
Po gradu potrošnja se kreće između sedam i devet litara. Pri konstrantnih 120 km/h Qashqai troši samo 5,8 litara benzina na 100km puta, a na otvorenoj magistrali, pažljiv vozač može da spusti potrošnju na samo 4,5 litara.
Nissan Qashqai je uvek bio jedan od najpovoljnijih u svojoj klasi.
Sada može da se nabavi po ceni od 18.360 evra, koliko košta 1.2 l benzinac sa prednjim pogonom i 115 ks.
Najbogatije opremljeni model sa prednjim pogonom i turbo-dizel motorom košta 30.010 evra, a za automobil koji smo vam prikazali, sa dva dodatna paketa opreme treba izdvojiti 30.980 evra. 

QASHQAI 360 163 KONJA



O POGONU

Sve motore smo do sada imali prilike da isprobamo, kako 1.2 DIG-T u Reno Megane i Juke modelima, dok smo dizele imali priliku da probamo u čitavom nizu Reno i Nisan vozila, tako da ukoliko želite da saznate više o tim agegatima, preporučujemo da pročitate neki od testova vozila u kojima su se nalazili ti motori.
Motor koji je bio u test vozilu je motor koji je tek nešto kasnije uveden u ponudu (tokom 2014) motora, a u pitanju je motor koji su Reno i Nisan zajednički razvili. Kodna oznaka agregata je M16DDT za Nisan, dok isti motor nosi oznaku M5Mt u Reno asortimanu. U zavisnosti od toga koja kompanija i koji je model u pitanju, snaga se kreće od 163 pa do 220KS. U pitanju je EURO6 pogonski agregat sa relativno niskom potrošnjom koja je deklarisana na 5,8l u proseku (za modele sa 16 i 17" točkovima).

 U Nissan Qashqai (i u X-Trail) modelu se nalazi upravo najslabije deklarisana varijanta sa 163KS koja je tako podešena da ponudi, pre svega, što ekonomičniju vožnju. Deklarisanu prosečnu potrošnju smo odmah otpisali kao ostvarivu, samo zato što u proteklom periodu većina testiranih automobila sa turbo benzinskim agregatima u realnim uslovima vožnje trošila primetno više nego što proizvođači deklarišu. Međutim, 240Nm raspoloživih na niskim i srednjim obrtajima (od 2000 do 4000 obrtaja) omogućava da se postigne izuzetno niska potrošnja na magistralnim deonicama, a da pri tome tempo uopšte nije spor. Performanse, po katalogu, su vrlo ozbiljne – ubrzanje do 100kmč za 9,1 sekundu i maksimalna brzina od 200kmč. (TEKST ZA CRNI QASHQAI OD 130 KONJA, JE SKROZ GORE, A ZA BELI OD 163 KONJA JE OD PODNASLOVA O POGONU)
 
Što se tiče ogibljenja, Nissan nudi 4WD samo u kombinaciji sa 1.6 dCi agregatom, a prisustvo 4WD takođe donosi i tehnološki modernije multilink vešanje na zadnjoj osovini, dok svi ostali modeli iz Qashqai game pozadi imaju torzionu gredu. Nissan je za novi Qashqai koristio novu, modularnu, platformu Renault Nissan Alijanse koja u kombinaciji sa posebno podešenim amortizerima sa duplim klopovina treba da ponudi izuzetno udobno, ali i agilno ponašanje. Amortizeri sa dva klipa se brinu da automobil u većini normalnih situacija nudi udobnu vožnju, a da nude manje naginjanja kada pređete u nešto oštriji režim vožnje.  

SPOLJASNJOST


Pre nego je najavljena druga generacija, potvrđeno je da više neće biti nuđena „+2” produžena varijanta sa sedam sedišta, već će kupci koji žele takvu mogućnost biti usmereni na nešto veći X-Trail koji će se opciono nuditi sa trećim redom sedišta.

Novi Qashqai se odlikuje oštrijim linijama karoserije, a tom izgledu doprinose i nove svetlosne grupe koja integrišu LED dnevna svetla. Nissan na novom modelu nudi kompletna prednja LED svetla koja nude daleko bolju vidljivost od Xenon projektora, a da pri tome troše za 50% manje energije. Na žalost, Nissan kompletna LED svetla nudi isključivo u najbogatijoj, Tekna, opremi.

Značajni napori su usmereni ka aerodinamičkoj optimizaciji karoserije koja ima velikog udela kada je u pitanju potrošnja goriva pri velikim putnim brzinama, tako da se novi Qashqai diči vrlo dobrim koeficijentom od samo 0,32 koji je postignut korišćenjem ravnog poda vozila, ali i nešto vidljivijim elementima kao što je krovni spojler ili automatsko zatvaranje otvora u prednjoj masci pri brzinama većim od 30kmč (otvaraju se ukoliko postoji potreba za veći dotok vazduha ka sistemu za hlađenje motora).

UNUTRASNJOST I OPREMA 

Zahvaljujući bogatom iskustvu i sugestijama kupaca modela prve generacije, Nissan je uložio značajne napore da sisteme i uređaje učini lakšim za upotrebu, omogućavanjem da se brojne funkcije mogu podešavati i od strane korisnika – koliko puta će se "migavac" uključiti kada dajete signal da se prestrojavate ili obilazite, koliko će se senzor za automatsko paljenje svetala rano aktivirati. Meniji u kojima se podešavaju takve finese su detaljni i nude dosta mogućnosti.


Putnički prostor sada nudi više prostora kako za noge, tako i u ramenom prostoru, ali i iznad glava putnika. Šarke vrata kao i sama vrata su redizajnirane radi omogućavanja lakšeg ulaska ili izlaska iz vozila. Novi model poseduje i nova sedišta koja su sada još udobnija, a Nissan PR se hvali podatkom da su medicinske tehnike korišćene za analizu ergonomičnosti sedišta zasnovane na NASA tehnologiji. Ono što je autoru teksta smetalo što se sedište ne može više spustiti, ali ostali vozači nisu imali takve primedbe tako da to pripisujemo samo ličnom afinitetu da se sedi što je niže moguće.

Praktični aspekt kompakt SUV vozila je izuzetno značajan, tako da je u potrazi za oslobađanje dodatnog prostora svaki deo novog modela brižljivo planiran. Prtljažnik ima zapreminu za 20l veću nego prethodni model – ukupno 430l. Poklopac prtljažnika se otvara za 15cm više kako bi se omogućio bolji pristup prtljažniku i lakši utovar kabastog prtljaga. Prtljažnik ima dupli pod, tako da se može bolje organizovati raspored prtljaga. Dupli pod u prtljažniku se može u potpunosti ukloniti (a može se postaviti u jedan od 16 raspoloživih položaja) kako bi u prilikop preklapanja zadnjeg reda sedišta imali na raspolaganju potpuno ravan pod.
Stakleni krov, koji nije pomičan, dodatno čini kabinu prostranom i svetlom, tako da svi putnici mogu mnogo lakše i lepše podneti duža putovanja.

U VOZNJI

Gradska vožnja je lak posao kada ste za volanom SUV vozila i to je, pretpostavljamo, osnovni razlog zašto veliki broj kupaca razmatra upravo ovaj segment kao svoju sledeću kupovinu. Povećani klirens u kombinaciji sa visokim položajem za sedenje vas stavlja u izvanrednu poziciju da možete preko običnih automobila videti šta se dešava ispred, a da pri tome 1.6 DIG-T sa takvom lakoćom pokreće skoro 1,5t tešku karoseriju uz prilično skromnu potrošnju, naravno, imajući u vidu gabarite i performanse.
AVM, odnosno 360 sistem je u poslednjoj generaciji izuzetno kompetentan sistem koji u potpunosti eliminiše potrebu da gledate kroz prozore. Mi smo obično veoma skeptični prema tim novitetima koji pokušavaju da svedu vozača na puki objekat koji tek povremeno pritisne po koju komandu, ali parkiranje je za nas, bar kada je Qashqai u pitanju, postao proces koji se obavlja pomnim gledanjem u 7“ ekran na konzoli, a ne izvijanjem na sve strane u pokušaju da vidimo ili bar naslutimo da se negde u slepom uglu krije betonska kugla ili žardinjera koja će sa lakoćom oštetiti bok ili neki od branika. Ptičji pogled u kombinaciji sa audio signalom parking senzora je sve što vam je potrebno. Čista petica.

Sistem za detekciju sudara takođe radi sjajno i za razliku od nekih drugih proizvođača, vrlo je diskretan u pokušaju da vam ukaže da se prebrzo približavate prepreci ispred vas. Kako već i nalaže radno mesto „automobilski novinar“, povremeno vozimo agresivno i „na braniku“, ali čak i kada tako vozite nema prekomerne signalizacije da ste u opasnoj zoni ili, još gore, aktiviranja automatske kočnice – što nam se u nekoliko navrata i dešavalo kada su radarski sistemi bili zabrinuti za našu bezbednost.
Preglednost je sasvim solidna, staklene površine su baš tamo gde treba, tako da uključivanje u nepreglednim raskrsnicama nije bilo posebno teško (to što nadležne službe nemaju vremena da se bave svojim poslom i da te raskrsnice ili rekonstruišu ili postave adekvatnu signalizaciju/ogledala – to je posebna priča).
I pored 18“ točkova, Qashqai vrlo lepo upija skoro sve raspoložive neravnine koje se mogu naći na gradskim ulicama, a prelazak preko ležežćih policajaca ne zahteva potpuno zaustavljanje, kao što je to uobičajeno kada vozimo SUV vozila koja se diče vanrednom dinamikom, tj. dosta tvrđim vešanjem.
Magistralni pravci su putevi gde Qashqai briljira. Ogibljenje sa lakoćom upija talasaste puteve, dok zakrpe možete u većini slučajeva samo čuti, ali ne i osetiti. Mekano ogibljenje sa druge strane znači da na krivudavim deonicama Nissan ipak malo brže pokaže tendenciju ka naginjanju. 1.6 DIG-T u opsegu brzina koje se koriste na magistralnim pravcima može biti jako ekonomičan, tako da smo na 180km magistralne vožnje (četiri putnika i malo prtljaga) imali skoro katalošku potrošnju – 5,4l, a da pri tome ta vožnja nije bila takva da bi se postigla minimalna potrošnja, već smo u nekolicini prilika sa velikim zadovoljstvom koristili priličnu zalihu snage da bi obišli sporije učesnike u saobraćaju.

ZAKLJUČAK

 Klirens je i dalje tipično terenski, tako da potencijal za savlađivanje težih terena van asfalta i dalje postoji, a prisustvo 4x4 pogona će taj potencijal još više povećati – za one kojima je tako nešto apsolutno neophodno. Velika većina kupaca će biti sasvim zadovoljna modelima sa prednjom vučom.
Naravno, bogata oprema i brojni aktivni sigurnosni sistem se podrazumevaju ako kupujete Nissan, tako da po tom pitanju ne samo da nemamo zamerke, već samo možemo da pohvalimo ovakvu cenovnu politiku. Prisustvo staklenog krova na autora teksta uvek utiče jako pozitivno, ali bi trebalo da tako utiče i na putnike kojima će stakleni krov omogućiti još bolji kvalitet putovanja.


Specifikacije testiranog modela
Naziv testiranog modelaNissan Qashqai 1.6 DIG-T
Pogon
Tip motoraČetvorocilindrični DOHC Turbo sa direktnim ubrizgavanjem
Radna zapremina1618ccm
Tip menjačaŠestostepeni manuelni
Maksimalna snaga/obrtaji163KS (120 kW) pri 5600 obrtaja
Maksimalni moment/obrtaji240Nm pri 2000 - 4000 obrtaja
Fabričke performanse
Maksimalna brzina200 km/čas
Ubrzanje (0-100km/čas)9.1 s
Prosečna potrošnja (grad)6.6 l/100km
Prosečna potrošnja (autput)5.2 l/100km
Prosečna potrošnja (mešovito)5.6 l/100km
Dimenzije vozila
Dužina4377 mm
Širina1806 mm
Visina1590 mm
Međuosovinsko rastojanje2646 mm
Težina1365-1483 kg
Klirens180 mm
Zapremina prtljažnika430 l
Zapremina prtljažnika (+ zadnja sedišta)1585 l
Zapremina rezervoara55 l
Cena
Naziv baznog modelaQashqai Visia 1.2 DIG-T
Cena baznog modela18360 EUR
Naziv testiranog modelaQashqai 360 Plus 1.6 DIG-T
Cena testiranog modela24810 EUR
Godina pojavljivanja2014


 HVALA: http://nacionalnaklasa.com/auto-testovi/15306-nk-test-nissan-qashqai-1-6-dig-t

Comments