
Uvođenje Aurisa u ponudu Tojote na neki način je izbacilo kultni model Korolu iz ponude kada je C segment u pitanju, a Korola je nastavila da predstavlja Tojotu kao klasična limuzina sa četvoro vrata. Sama ponuda C segmenta je jača nego ikada pa se tako proizvođači prosto utrkuju kako bi konstantno imali nešto novo u ponudi.
Kako je predstavljanje potpuno novog modela skup proces, proizvođači se češće odlučuju na restilizacije, čak i veoma brzo nakon predstavljanja novog modela. To je i slučaj sa Aurisom, koji je predstavljen 2012, a ove godine u Ženevi je već predstavljena restilizovana verzija.
Zahvaljujući hibridnom pogonu, koji je veoma popularan ko kupaca u EU (prodaja hibrida čini preko 50% od ukupnog broja prodatih automobila) gde su veliki podsticaji onima koji se odluče na hibridni pogonski sistem.
Novi izgled bi trebalo da učini Auris privlačnijim kupcima koji pred sobom imaju zaista impresivnu ponudu vozila iz kompakt segmenta. Novi izgled se ne odnosi samo na promene na karoseriji, već i dugo očekivane novitete po pitanju pogonskih sistema, kao i moderniji enterijer koji je možda bio i najslabija karika kada gledamo Auris kao kompletan paket.
SPOLJASNJOST

Kao krivca za novi talas dizajna u Tojoti možemo okriviti GT86 model od koga praktično i kreće usmeravanje novih Tojota na nešto atraktivniji dizajn, a za ovo se možemo samo zahvaliti Akio Tojodi (Akio Toyoda), izvršnom direktoru Tojote. Naravno ni ostali proizvođači nisu sedeli skrštenih ruku nego je čitava auto industrija bacila veliki akcenat na sam dizajn i odjednom smo imali situaciju da, pogotovu u C segmentu, imamo pregršt automobila koji su zaista bili dobro dizajnirani sa izgledom kao glavnim adutom.
Promene na spoljašnosti su dosta izražene i automobil sada deluje dosta agresivnije sa još oštrijim crtama karoserije, novim svetslonim grupama i detaljima.
Prednji kraj automobila donosi novu svetlosnu grupu koja je sada dosta atraktivnija od one koju je zamenila, a u paketu sa tim izmenama stigli su i promenjen prednji odbojnik koji u jedan deo spaja svetla za maglu i donji gril, a sastoji se od plastičnog dela visokog sjaja. I dalje je prisutna određena količina hromiranih elemenata, a novina je hromirana lajsna koja spaja prednju svetlosnu grupu preko, nešto povećanog Tojotinog znaka (nešto poput stajlinga nove Korole), a tu je i detalj sa karbon izgledom (krovni spojler) koji je dodatak Sport paketa opreme.
Kako svetlosna grupa napred ostavlja najveći utisak takva situacija je i na zadnjem delu automobila. Istina, nisu toliko različite kao što je to slučaj sa prednjim svetlima, ali je dosta primetna razlika u tehnologiji. Naime redizajnirani Auris ima zadnja i prednja dnevna svetla izrađena u LED tehnologiji, a u Sol paketu opreme dolaze i kompletna prednja svetla u LED tehnologiji. Tako je pored vizuelnog dobitka prisutan i onaj sigurnosni jer je sada Auris dosta uočljiviji u noćnim uslovima vožnje, ovo se posebno odnosi na zadnji kraj automobila.
Zadnji odbojnik je sada nešto masivniji sa horizontalnim reflektujućim katadiopterima, umesto prethodno uspravno postavljenih, a tu je i mali difuzor u zadnjem delu koji je zadržan. Diskretna promena je i na krovu automobila gde je idalje prisutan profil u samom krovu zbog aerodinamike kao i nova „ajkula“ antena. Kako to obično biva kod restilizacija, Tojota je za novi Auris ponudila i novu boju karoserije kao i nove dvobojne aluminijumske felne.
Promene spoljašnosti su, očigledno, rađene tako da se Auris približi mlađim vozačima koji su do sada manje-više zaobilazili Tojotine salone.
UNUTRASNJOST, OPREMA


Još jedan displej u boji je našao mesto između pokazavača brzine i obrtomera ispred vozača. Moramo da pohvalimo ovaj ekran koji ima dijagonalu od 4,2" i dosta dobru rezoluciju. Na njemu je moguće pregledati više informacija pa vozač nije potrebno da luta pogledom po kabini za vreme vožnje. Pored standardnih stvari i podataka sa putnog računara, mogu se pregledati i informacije sa multimedjalnog sistema (naziv pesme, radio stanica i sl.) a posebno je vredno hvale i mogućnost prikazivanja detalja sa navigacije. Na pomenutom displeju će se prikazivati informacija o sledećem skretanju pa tako vozač dobija infirmacije pravo isped sebe što je adektvatna zamena za daleko skuplji head up displej.
Test model je došao u Sport paketu opreme koji je u sebi imao sve novine koje dolaze uz redizajnirani model, a većina ovih novina se dobija i u nižem, drugom po redu Luna paketu opreme. Sport paket opreme donosi više detalja na spoljašnosti vozila, a naveći dodatak su alu felne. Na Sport modelu se dobijaju 17" dvobojni aluminijumski naplaci i zatamnjena zadnja stakla. Tojotini paketi opreme malo zaostaju za konkurencijom kada su u pitanju neke sitnice. Tako se tek u najvišem, Sol paketu, dobijaju senzori za svetlo i kišu, automatski preklopivi retrovizori i keyless sistem.
ZAKLJUČAK

Redizajnom se zaista dobija automobil koji odlično reaguje na komande i neće doći do iznenađenja čak i prilikom nešto žustrije vožnje. Servo na upravljaču je takođe dobio drugačije podešavanje, tako da je servo sada manje asistira pri višim putnim brzinama.


Comments
Post a Comment