TEST:: TOYOTA AURIS

Nešto više od dve godine od predstavljanja druge generacije Aurisa pred nama je restilizovani model za 2015. godinu. Zahvati na restilizaciju su pretežno kozmetičke prirode pa sada novi Auris deluje još interesantnije čime Tojota ponovo pokušava da nametne kao izbor vozačima koji gledaju na izgled automobila kao primarnu stavku u izboru modela.
Uvođenje Aurisa u ponudu Tojote na neki način je izbacilo kultni model Korolu iz ponude kada je C segment u pitanju, a Korola je nastavila da predstavlja Tojotu kao klasična limuzina sa četvoro vrata. Sama ponuda C segmenta je jača nego ikada pa se tako proizvođači prosto utrkuju kako bi konstantno imali nešto novo u ponudi.
Kako je predstavljanje potpuno novog modela skup proces, proizvođači se češće odlučuju na restilizacije, čak i veoma brzo nakon predstavljanja novog modela. To je i slučaj sa Aurisom, koji je predstavljen 2012, a ove godine u Ženevi je već predstavljena restilizovana verzija.

Zahvaljujući hibridnom pogonu, koji je veoma popularan ko kupaca u EU (prodaja hibrida čini preko 50% od ukupnog broja prodatih automobila) gde su veliki podsticaji onima koji se odluče na hibridni pogonski sistem.
Novi izgled bi trebalo da učini Auris privlačnijim kupcima koji pred sobom imaju zaista impresivnu ponudu vozila iz kompakt segmenta. Novi izgled se ne odnosi samo na promene na karoseriji, već i dugo očekivane novitete po pitanju pogonskih sistema, kao i moderniji enterijer koji je možda bio i najslabija karika kada gledamo Auris kao kompletan paket.

SPOLJASNJOST
Originalni Auris je imao pretežno konzervativan dizajn spoljašnosti i možda je upravo ta činjenica najviše smetala kako bi se automobil više prodavao, mada je možda još veci kamen spoticanja bila cena automobila. 
Kao krivca za novi talas dizajna u Tojoti možemo okriviti GT86 model od koga praktično i kreće usmeravanje novih Tojota na nešto atraktivniji dizajn, a za ovo se možemo samo zahvaliti Akio Tojodi (Akio Toyoda), izvršnom direktoru Tojote. Naravno ni ostali proizvođači nisu sedeli skrštenih ruku nego je čitava auto industrija bacila veliki akcenat na sam dizajn i odjednom smo imali situaciju da, pogotovu u C segmentu, imamo pregršt automobila koji su zaista bili dobro dizajnirani sa izgledom kao glavnim adutom.
Promene na spoljašnosti su dosta izražene i automobil sada deluje dosta agresivnije sa još oštrijim crtama karoserije, novim svetslonim grupama i detaljima.

Prednji kraj automobila donosi novu svetlosnu grupu koja je sada dosta atraktivnija od one koju je zamenila, a u paketu sa tim izmenama stigli su i promenjen prednji odbojnik koji u jedan deo spaja svetla za maglu i donji gril, a sastoji se od plastičnog dela visokog sjaja. I dalje je prisutna određena količina hromiranih elemenata, a novina je hromirana lajsna koja spaja prednju svetlosnu grupu preko, nešto povećanog Tojotinog znaka (nešto poput stajlinga nove Korole), a tu je i detalj sa karbon izgledom (krovni spojler) koji je dodatak Sport paketa opreme.
Kako svetlosna grupa napred ostavlja najveći utisak takva situacija je i na zadnjem delu automobila. Istina, nisu toliko različite kao što je to slučaj sa prednjim svetlima, ali je dosta primetna razlika u tehnologiji. Naime redizajnirani Auris ima zadnja i  prednja dnevna svetla izrađena u LED tehnologiji, a u Sol paketu opreme dolaze i kompletna prednja svetla u LED tehnologiji. Tako je pored vizuelnog dobitka prisutan i onaj sigurnosni jer je sada Auris dosta uočljiviji u noćnim uslovima vožnje, ovo se posebno odnosi na zadnji kraj automobila.

Zadnji odbojnik je sada nešto masivniji sa horizontalnim reflektujućim katadiopterima, umesto prethodno uspravno postavljenih, a tu je i mali difuzor u zadnjem delu koji je zadržan. Diskretna promena je i na krovu automobila gde je idalje prisutan profil u samom krovu zbog aerodinamike kao i nova „ajkula“ antena. Kako to obično biva kod restilizacija, Tojota je za novi Auris ponudila i novu boju karoserije kao i nove dvobojne aluminijumske felne.
Promene spoljašnosti su, očigledno, rađene tako da se Auris približi mlađim vozačima koji su do sada manje-više zaobilazili Tojotine salone.

UNUTRASNJOST, OPREMA

Promene u unutrašnjosti novog Aurisa su napravile još veći pomak kada se napravi poređenje sa enterijerom Aurisa druge generacije. Sama ergonomija nije menjana zato što je i prethodni model nudio vrlo dobro okruženje za vozača i putnike. Izgled prednje konzole je gotovo preuzet sa aktuelne Korole uz upotebu kvalitetnijih materijala. Upravo je kvalitet materijala ono što čime se novi Auris posebno hvali, a ta hvala je i sa pravom zato što su korišćeni materijali zaista vrhunski.
Prednji deo i obloge oko vrata su mekani na dodir (od Sport paketa opreme), volan je izrađen od kvalitetne kože i prilično je masivan pa dosta dobro leži u rukama. Velike promene su zadesile centralnu konzolu gde su promenjene komande klima uređaja koje dosta modernije (i lepše) izgledaju, a njihova upotreba je krajnje jednostavna. Iznad komadni klima uređaja je još jedna novina i glavni deo primamljivanja novih (mlađih) kupaca. Reč je od ekranu dijagonale 7" osetljivim na dodir (standard od Luna paketa opremme) koji je kompletno osetljiv na dodir i nema analognih tastera na njemu. Na njemu se, pored multimedijalnog sadržaja, mogu pregledati i podaci o potrošnji i stilu vožnje, bluetooth konekcija sa telefonom, mapa navigacije, slika sa kamere za vožnju unazad, a registruje se čak i promena podešavanja rada klima uređaja.

Još jedan displej u boji je našao mesto između pokazavača brzine i obrtomera ispred vozača. Moramo da pohvalimo ovaj ekran koji ima dijagonalu od 4,2" i dosta dobru rezoluciju. Na njemu je moguće pregledati više informacija pa vozač nije potrebno da luta pogledom po kabini za vreme vožnje. Pored standardnih stvari i podataka sa putnog računara, mogu se pregledati i informacije sa multimedjalnog sistema (naziv pesme, radio stanica i sl.) a posebno je vredno hvale i mogućnost prikazivanja detalja sa navigacije. Na pomenutom displeju će se prikazivati informacija o sledećem skretanju pa tako vozač dobija infirmacije pravo isped sebe što je adektvatna zamena za daleko skuplji head up displej.

Test model je došao u Sport paketu opreme koji je u sebi imao sve novine koje dolaze uz redizajnirani model, a većina ovih novina se dobija i u nižem, drugom po redu Luna paketu opreme. Sport paket opreme donosi više detalja na spoljašnosti vozila, a naveći dodatak su alu felne. Na Sport modelu se dobijaju 17" dvobojni aluminijumski naplaci i zatamnjena zadnja stakla. Tojotini paketi opreme malo zaostaju za konkurencijom kada su u pitanju neke sitnice. Tako se tek u najvišem, Sol paketu, dobijaju senzori za svetlo i kišu, automatski preklopivi retrovizori i keyless sistem.

ZAKLJUČAK

Promene u redizajniranom Aurisu su obuhvatala i dorade vešanja pa je tako novi Auris dobio osveženje većine komponenti vešanja, kako napred tako i pozadi. Testirani model sa 1,6 benzinskim motorom pozadi ima nezavisno vešanje, dok je za slabiji 1.33 benzinac ostalo rezervisano vešanje u vidu torzije. U oba slučaja, kao i na svim Auris modelima, napred je nezavisno MacPherson vešanje koje je takođe revidovano. Sve ove proemene su dovele da novi Auris mnogo bolje „leži“ na putu od prvobitnog Aurisa.
Redizajnom se zaista dobija automobil koji odlično reaguje na komande i neće doći do iznenađenja čak i prilikom nešto žustrije vožnje. Servo na upravljaču je takođe dobio drugačije podešavanje, tako da je servo sada manje asistira pri višim putnim brzinama.
Sve ovo, srećom nije uticalo na udobnost pa je redizajnirani Auris možda jedan od naboljih automobila u klasi kada je u pitanju večiti kompromis upravljanja i udobnosti. I pored lošeg kvaliteta puteva Auris zaista dosta dobro upija sve neravnine i do putnika dolazi vrlo malo potresa. Tojota je dosta radila i na poboljšanju izolacije pa je tako, u kombinaciji poboljšanog vešanja i zvučne izolacije, putnicima posvećeno zaista mnogo pažnje.

 Merenje performansi je pokazalo vrlo mala odstupanja od ranije testiranih Aurisa sa ovim motorom, a posebno je vredno pohvaliti kočioni put koji je sa 100kmč do zaustavljanja trajao samo 39,3m što je odličan rezultat, a što je direktna zasluga pozamašnih 225/45 R17 pneumatika. Ubrzanje je gotovo u skladu sa fabričkim podacima pa novom Aurisu do sprint do 100 kmč traje 10,6s. Međuubrzanja su ta kod kojih se vozač mora potruditi i često baratati sa menjačem kako bi se izvukao maksimum iz nominalno vrlo snažnog 1.6 Valvematic motora.

Comments