Kao
što smo vas upoznali, Kadjar koristi platformu CMF C/D (Common Module
Family) koju je zajedničkim snagama tokom četvorogodišnjeg vrednog rada
razvila alijansa Renault-Nissan. Renault je uložio svoj know-how u
oblasti koncepcije i proizvodnje zadnjeg oslanjanja i menjača. Sinergija
kompanija Renault i Nissan omogućila je deljenje maksimalnog broja
"nevidljivih" delova, kao što su blok motora, arhitektura navigacionog
sistema i td. pri čemu je poštovan identitet, dizajn i oprema svakog
partnera alijanse.
Prtljažni prostor meri zapreminu 472 litra, što je za 71 litar više od
zapremine prtljažnika modela Qashqai. Kada se obore nasloni zadnjih
sedišta, zapremina prtljažnika raste na 1.478 litara. Uz doplatu se može
dobiti i sistem za preklapanje naslona suvozačevog sedišta, čime se
obezbeđuje prostor za transport predmeta dužine 2.653 mm.
Renault Kadjar u ponudi je sa dva dizelska i jednim benzinskim
motorom. Slabiji turbodizel Energy dCi 110 iz zapremine 1.5 litara
postiže maksimalnih 81 kW (110 KS), može biti uparen sa šestostepenim
manuelnim ili automatizovanim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Snažniji Energy dCi130 pokreće 1.6 dCi motor snage 96 kw (130 Kw), pri
čemu je ova motorizacija dostupna sa sistemom pogona na sve točkove.
Za one koji preferiraju benzinske motore, tu je 1.2 TCe agregat
maksimalne snage 96 kW (130 KS), koji razvija maksimalni obrtni moment
od 205 Nm. I ovaj motor je standardno spojen sa šestostepenim manuelnim
menjačem.
Opremljen sa uredjajem za raspoznavanje glasa, R-Link 2 omogućava
sigurnu i bezbednu vožnju. On nudi jednostavan i intuitivan prilaz
sledećim funkcijama i servisima:
- navigacija: kartografja TomTom sa opcijom “Birdeview” je prijatna i precizna za korišćenje,
- telefonija: mobilni se lako priključuju preko Bluetooth-a,
- radio: numerički audio kvalitet sa posebnim DAB (Digitalni Radio) sistemom obogaćuje iskustvo slušanja.
-
aplikacije: dostupna je velika gama aplikacija i servisa koji su
osmišljeni za upotrebu u kolima i dostupni uz pomoć klika, obogaćujući
sadržaje u kolima.
Sa ovom novom verzijom ponuda aplikacija je kompletna i odnosi se
na sve domene: automobile, turizam, informacije, društvene medije ali i
praktična rešenja za svakodnevni život. Ponuda povezanosti R-Link 2
podrazumeva 12 meseci promocije za Tom Tom Saobraćaj, informacije o
saobraćaju u stvarnom vremenu Tom Tom-a, od aktiviranja kartografje i od
prilaska R-Link Prodavnici da bi se proverile aplikacije (besplatne ili
one koje se plaćaju). U Evropi¹, u toku je promocija koja nudi 3 meseca
Coyote servisa pomoći pri vožnji.
KADJAR takodje nudi i brojne mogućnosti priključivanja svih prisutnih
i njihovih uredjaja sa 2 USB-a, priključak za 12 volti prve klase i
jednim priključkom za 12 volti druge klase.
Motor |
1.2 TCe |
1.5 dCi |
1.5 dCi |
1.6 dCi |
1.6 dCi 4WD |
Zapremina (cm³) |
1197 |
1461 |
1461 |
1598 |
1598 |
Broj cilindara/ventila |
4/4 |
4/2 |
4/2 |
4/4 |
4/4 |
Max. snaga (kW/o/min) |
96/5500 |
81/4000 |
81/4000 |
96/4000 |
96/4000 |
Max. obrtni moment (Nm/o/min) |
205/2000 |
260/1750 |
250/1750 |
320/1750 |
320/1750 |
Menjač |
6M |
6M |
EDC |
6M |
6M |
Max. brzina |
192 |
182 |
181 |
190 |
190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) |
10,1 |
11,9 |
11,7 |
9,9 |
10,5 |
Prosečna potršnja (L/100 km) |
5,6 |
3,8 |
3,8 |
3,9 |
4,4 |
Cena LIFE |
17.590 € |
19.590 € |
- |
- |
- |
Cena ZEN |
18.590 € |
20.590 € |
- |
- |
- |
Cena XMOD |
19.890 € |
21.890 € |
23.590 € |
23.190 € |
25.190 € |
Cena BOSE |
21.890 € |
23.890 € |
25.590 € |
25.190 € |
27.190 € |
TOYOTA RAV4
Dizajn
nove generacije modela Toyota RAV4 predstavlja pravo osveženje. Novi
RAV4 je daleko dinamičniji od svog prethodnika. Bočni profil automobila
otkriva njegovu kompaktnost, ali i originalnost. Čini se da neće biti
teško prepoznati ga, već na prvi pogled. Ono što je veoma važno za ovu
kategoriju automobila, novi RAV4 izgleda masivnije od prethodnika.
Automobil
se može pohvaliti novom maskom hladnjaka, koja neodoljivo podseća na
onu koju smo videli na novoj generaciji modela Auris. Dakle, masku na
dva dela preseca ponosni veliki logo Toyote Zadnje svetlosne grupe više
ne samo na C-stubu, već su pozicionirana neposredno ispod zadnjeg
stakla, jednim delom na vratima prtljažnika, a drugim delom duboko
zadiru u C-stub automobila. Linije su oštre, ali definitivno ne tako
oštre kao kod hatchback-a niže srednje klase.
Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive |
|
Tip motora: |
Common-Rail turbodizel |
Broj cilindara / ventila: |
4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): |
2.231 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): |
110 / 3.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): |
340 / 2.000 - 2.800 |
Performanse |
|
Maksimalna brzina (km/h): |
190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): |
9,6 |
------------------------------------------------------------------ |
------------------------------------------- |
Dimenzije |
|
Zapremina prtljažnika (L): |
547 / 1.746 |
Zapremina rezervoara (L): |
60 |
Masa automobila / nosivost (kg): |
1.605 / 595 |
Dimenzije pneumatika: |
|
Dužina automobila (mm): |
4.570 |
Širina automobila (mm): |
1.845 |
Visina automobila (mm): |
1.660 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): |
2.660 |
---------------------------------------------------------------------------- |
--------------------------------------------- |
Povećanje dužine karoserije na 4,57 metara (20,5 cm!), "obradovalo"
je i prtljažni prostor, koji sada meri zapreminu od čak 547 litara
(1.746 litara kada se obore nasloni sedišta). Konačno se vrata
prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji
električnim putem), a ne po japanski u stranu. Na tržištu Srbije, pored
seta za popravku, novi RAV4 je dostupan i sa rezrernim točkom (u podu
prtljažnika), koji neznatno smanjuje zapreminu prtljažnika (za oko 30
litara).
U enterijeru ne nalazimo ništa, što bi nas podsetilo na odlazeći RAV4.
Ventilacioni otvori kombinuju kružne i četvorougaone oblike, instrument
tabla je masivna, a volan ima sportski dizajn, sa potpuno novim izgledom
komandi, što smo mogili nedavno videti i kod nove generacije modela .
Posebno je zanimljiv deo ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u
isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.
Enterijer
pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog
međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10
centimetara! Dužina automobila je povećana za 205 mm, širina za 30 mm, a
visina je smanjena za 25 mm u odnosu na prethodnika. To se oseća i u
kabini. Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima
više prostora od konkurentskih modela Mazda CX5 i VW Tiguana, a zadnji
naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram
da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu
nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja.
Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo
videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, nemamo ni jedan jedini
prigovor na ergonomiju i intuitivnost komandi. Sve se nalazi tamo gde ga
i očekujemo. Ako moramo pronaći manu, onda neka to bude nepregledan
zadnji deo automobila, zbog masivnih zadnjih stubova.
Ono
što će obradovati mnoge poklonike "dinamičnih" automobila, jeste
činjenica da i četvrta generacija modela Toyota RAV4 nosi rukopis Akia
Toyade. Zato nas ne čudi, što je nova generacija veoma upravljiv
automobil, koji nudi mnogo više dinamike u vožnji od prethodnika. Volan
je precizniji, a oslanjanje tvrđe, iako i dalje veoma komforno. Na
autoputu, automobil je veoma otporan na bočne udare vetra, a oslanjanje
odlično filtrira neravnine na autoputu prema Nišu, kojih nije malo...
Nova generacija modela Toyota RAV4 u Srbiji je dostulna sa dva dizelska
motora i jednim benzinskim. Konkretno, radi se o motorima 2.0 D-4D (124
KS), 2.2 D-4D (150 KS) i 2.0 Valvematic (151 KS). Naravno, najveći
prodajni uspeh se očekuje od dizelskih motora
Zadužili smo
automobil koji pokreće najveći turbodizel u ponudi. Agregat razvija
maksimalnu snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm. Motor
je elastičan, što potvrđuje i informacija, da je maksimalni obrtni
moment dostupan već pri 2.000 o/min. Motor je odlično uparen sa
menjačem, potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h
iznosila je oko 8 L / 100 km. Očekujemo da njegove najveće prednosti
vidimo na planinskim putevima. Naš test automobil je bio opremljen
6-stepenim manuelnim menjačem i 4x4 pogonom.
Po krivudavim planinskim putevima, automobil se minimalno naginjao,
prvenstveno zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja. To je povećalo i
komfor u automobilu, jer što se automobil manje naginje, to je uticaj na
putnike manji. Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim
vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz
krivine, što smo najbolje osetili u vožnji ka Staroj planini. Sistem
automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe
do zaokreta volanom.
ZAKLJUČAK
RENAULT KADJAR
Kabina 4,67 ili 17/20
Dizajn 4,88 ili 19/20
Motori 4,52 ili 15/20
Prosek 4,69 ili 51/60
TOYOTA RAV4
Kabina 4,57 ili 16/20
Dizajn 4,59 ili 16/20
Motori 4,76 ili 18/20
Prosek 4,64 ili 50/60
Za samo jedan bod je pobedio Renoov ''Kadjar'', ali to ne znači da je Toyota RAV 4 toliko loša, naprotiv Toyota je podjednako dobra kao Reno.
Automagazin.rs-Extraautocom.blogspot.rs
Comments
Post a Comment