TOYOTA RAV4 VS. RENAULT KADJAR

Renoov model ''Kadjar''  je na srpsko tržište stigao u junu ove godine, i on je ako niste primetili, a verujem da jeste, zaštitno lice našeg YT kanala i ovog bloga. Inače, naš video ''Renault Kadjar u Srbiji'' je pre neki dan dostigao 500 pregleda. A njegov glavni konkurent je Nissan Qashqai, odnosno njegov brat. Medjutim, mi smo odabrali japanskog predstavnika klase kojoj pripada Kadjar, Toyota RAV4.

RENAULT KADJAR

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište.


Posle modela Koleos, drugo vozilo ovog francuskog proizvođača iz serije crossover bio je Captur. Na uspeh nismo morali dugo da čekamo - Renault Captur je u 2014. godini bio najprodavaniji crossover segmenta B u Evropi, sa registrovanih 178.000 primeraka. Renault ne spava na lovorikama i nastavlja svoju ofanzivu u ovom segmentu na međunarodnom nivou. Sa modelom Kadjar, proširuje ponudu crossovera u C-segmentu, koji će biit pozicioniran između Captura i Koleosa. Kadjar, veliki brat modela Captur, donosi osveženje u segment - atletski dizajn, status, kvalitet enterijera (koji nismo imali priliku da vidimo u Parizu.


Renault Kadjar koji smo imali na testu, je opremljen paketom opreme ZEN, i dizel motorom od 130 konjskih snaga.
 

Kao što smo vas upoznali, Kadjar koristi platformu CMF C/D (Common Module Family) koju je zajedničkim snagama tokom četvorogodišnjeg vrednog rada razvila alijansa Renault-Nissan. Renault je uložio svoj know-how u oblasti koncepcije i proizvodnje zadnjeg oslanjanja i menjača. Sinergija kompanija Renault i Nissan omogućila je deljenje maksimalnog broja "nevidljivih" delova, kao što su blok motora, arhitektura navigacionog sistema i td. pri čemu je poštovan identitet, dizajn i oprema svakog partnera alijanse.

Prtljažni prostor meri zapreminu 472 litra, što je za 71 litar više od zapremine prtljažnika modela Qashqai. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na 1.478 litara. Uz doplatu se može dobiti i sistem za preklapanje naslona suvozačevog sedišta, čime se obezbeđuje prostor za transport predmeta dužine 2.653 mm.

Renault Kadjar u ponudi je sa dva dizelska i jednim benzinskim motorom. Slabiji turbodizel Energy dCi 110 iz zapremine 1.5 litara postiže maksimalnih 81 kW (110 KS), može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatizovanim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom. Snažniji Energy dCi130 pokreće 1.6 dCi motor snage 96 kw (130 Kw), pri čemu je ova motorizacija dostupna sa sistemom pogona na sve točkove.

Za one koji preferiraju benzinske motore, tu je 1.2 TCe agregat maksimalne snage 96 kW (130 KS), koji razvija maksimalni obrtni moment od 205 Nm. I ovaj motor je standardno spojen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Opremljen sa uredjajem za raspoznavanje glasa, R-Link 2 omogućava sigurnu i bezbednu vožnju. On nudi jednostavan i intuitivan prilaz sledećim funkcijama i servisima:
- navigacija: kartografja TomTom sa opcijom “Birdeview” je prijatna i precizna za korišćenje,
- telefonija: mobilni se lako priključuju preko Bluetooth-a,
- radio: numerički audio kvalitet sa posebnim DAB (Digitalni Radio) sistemom obogaćuje iskustvo slušanja.
- aplikacije: dostupna je velika gama aplikacija i servisa koji su osmišljeni za upotrebu u kolima i dostupni uz pomoć klika, obogaćujući sadržaje u kolima.

Sa ovom novom verzijom ponuda aplikacija je kompletna i odnosi se na sve domene: automobile, turizam, informacije, društvene medije ali i praktična rešenja za svakodnevni život. Ponuda povezanosti R-Link 2 podrazumeva 12 meseci promocije za Tom Tom Saobraćaj, informacije o saobraćaju u stvarnom vremenu Tom Tom-a, od aktiviranja kartografje i od prilaska R-Link Prodavnici da bi se proverile aplikacije (besplatne ili one koje se plaćaju). U Evropi¹, u toku je promocija koja nudi 3 meseca Coyote servisa pomoći pri vožnji.
KADJAR takodje nudi i brojne mogućnosti priključivanja svih prisutnih i njihovih uredjaja sa 2 USB-a, priključak za 12 volti prve klase i jednim priključkom za 12 volti druge klase.

Motor  1.2 TCe  1.5 dCi 1.5 dCi   1.6 dCi 1.6 dCi 4WD 
 Zapremina (cm³)  1197  1461  1461  1598  1598
 Broj cilindara/ventila  4/4  4/2  4/2  4/4  4/4
 Max. snaga (kW/o/min)  96/5500  81/4000  81/4000  96/4000  96/4000
 Max. obrtni moment (Nm/o/min)  205/2000  260/1750  250/1750  320/1750  320/1750
 Menjač  6M  6M   EDC  6M  6M
 Max. brzina  192  182  181  190  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s)  10,1  11,9  11,7  9,9  10,5
 Prosečna potršnja (L/100 km)  5,6  3,8  3,8  3,9  4,4
 Cena LIFE  17.590 € 19.590 €  -  -  -
 Cena ZEN  18.590 €  20.590 €  -  -  -
 Cena XMOD  19.890 €  21.890 €  23.590 €  23.190 €  25.190 €
 Cena BOSE  21.890 €  23.890 €  25.590 €  25.190 €  27.190 €

TOYOTA RAV4 

 Dizajn nove generacije modela Toyota RAV4 predstavlja pravo osveženje. Novi RAV4 je daleko dinamičniji od svog prethodnika. Bočni profil automobila otkriva njegovu kompaktnost, ali i originalnost. Čini se da neće biti teško prepoznati ga, već na prvi pogled. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju automobila, novi RAV4 izgleda masivnije od prethodnika.

Automobil se može pohvaliti novom maskom hladnjaka, koja neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Auris. Dakle, masku na dva dela preseca ponosni veliki logo Toyote Zadnje svetlosne grupe više ne samo na C-stubu, već su pozicionirana neposredno ispod zadnjeg stakla, jednim delom na vratima prtljažnika, a drugim delom duboko zadiru u C-stub automobila. Linije su oštre, ali definitivno ne tako oštre kao kod hatchback-a niže srednje klase.

 Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive  
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
------------------------------------------------------------------  -------------------------------------------
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  547 / 1.746
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.605 / 595
 Dimenzije pneumatika:  
 Dužina automobila (mm):  4.570
 Širina automobila (mm):  1.845
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.660
 ---------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------

Povećanje dužine karoserije na 4,57 metara (20,5 cm!), "obradovalo" je i prtljažni prostor, koji sada meri zapreminu od čak 547 litara (1.746 litara kada se obore nasloni sedišta). Konačno se vrata prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji električnim putem), a ne po japanski u stranu. Na tržištu Srbije, pored seta za popravku, novi RAV4 je dostupan i sa rezrernim točkom (u podu prtljažnika), koji neznatno smanjuje zapreminu prtljažnika (za oko 30 litara).

U enterijeru ne nalazimo ništa, što bi nas podsetilo na odlazeći RAV4. Ventilacioni otvori kombinuju kružne i četvorougaone oblike, instrument tabla je masivna, a volan ima sportski dizajn, sa potpuno novim izgledom komandi, što smo mogili nedavno videti i kod nove generacije modela . Posebno je zanimljiv deo ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.

Enterijer pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10 centimetara! Dužina automobila je povećana za 205 mm, širina za 30 mm, a visina je smanjena za 25 mm u odnosu na prethodnika. To se oseća i u kabini. Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima više prostora od konkurentskih modela Mazda CX5 i VW Tiguana, a zadnji naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja. Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, nemamo ni jedan jedini prigovor na ergonomiju i intuitivnost komandi. Sve se nalazi tamo gde ga i očekujemo. Ako moramo pronaći manu, onda neka to bude nepregledan zadnji deo automobila, zbog masivnih zadnjih stubova.

 Ono što će obradovati mnoge poklonike "dinamičnih" automobila, jeste činjenica da i četvrta generacija modela Toyota RAV4 nosi rukopis Akia Toyade. Zato nas ne čudi, što je nova generacija veoma upravljiv automobil, koji nudi mnogo više dinamike u vožnji od prethodnika. Volan je precizniji, a oslanjanje tvrđe, iako i dalje veoma komforno. Na autoputu, automobil je veoma otporan na bočne udare vetra, a oslanjanje odlično filtrira neravnine na autoputu prema Nišu, kojih nije malo...

Nova generacija modela Toyota RAV4 u Srbiji je dostulna sa dva dizelska motora i jednim benzinskim. Konkretno, radi se o motorima 2.0 D-4D (124 KS), 2.2 D-4D (150 KS) i 2.0 Valvematic (151 KS). Naravno, najveći prodajni uspeh se očekuje od dizelskih motora

Zadužili smo automobil koji pokreće najveći turbodizel u ponudi. Agregat razvija maksimalnu snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm. Motor je elastičan, što potvrđuje i informacija, da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 2.000 o/min. Motor je odlično uparen sa menjačem, potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h iznosila je oko 8 L / 100 km. Očekujemo da njegove najveće prednosti vidimo na planinskim putevima. Naš test automobil je bio opremljen 6-stepenim manuelnim menjačem i 4x4 pogonom.

Po krivudavim planinskim putevima, automobil se minimalno naginjao, prvenstveno zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja. To je povećalo i komfor u automobilu, jer što se automobil manje naginje, to je uticaj na putnike manji. Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz krivine, što smo najbolje osetili u vožnji ka Staroj planini. Sistem automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe do zaokreta volanom.

ZAKLJUČAK

RENAULT KADJAR

Kabina    4,67  ili  17/20
Dizajn    4,88  ili   19/20
Motori    4,52  ili   15/20
Prosek    4,69   ili   51/60

TOYOTA RAV4

Kabina    4,57  ili  16/20
Dizajn    4,59 ili    16/20
Motori    4,76  ili  18/20     
Prosek    4,64  ili   50/60

Za samo jedan bod je pobedio Renoov ''Kadjar'', ali to ne znači da je Toyota RAV 4 toliko loša, naprotiv Toyota je podjednako dobra kao Reno.

Automagazin.rs-Extraautocom.blogspot.rs
 

Comments