VELIKI TEST: TOYOTA YARIS HYBRID

Toyota iz godine u godinu širi svoju gamu hibridno pogonjenih modela, tako da smo sada imali priliku da vozimo Toyota hibrid iz B segmenta - Yaris HSD.
Toyota je Yaris sa hibridnim pogonom predstavila na Sajmu automobila u Ženevi 2011. u formi koncept vozila koje je bilo vrlo blisko vozilu koje je serijski počelo da se proizvodi i prodaje godinu dana kasnije.

Toyota je jedina koja na našem tržištu nudi realnu mogućnost kupovine hibrida, tako da i pored toga što globalno gledano postoje hibridi u ovom segmentu, na našem tržištu Yaris HSD je jedini izbor za svakoga ko želi hibridni pogon. Naravno, Toyota nudi hibride u formi Aurisa HSD, Priusa, a uskoro će na našem tržištu biti ponuđen i RAV4 sa HSD pogonom.

 Potencijalni interesanti za ovaj tip automobila nemaju nikakv podsticaj, pogodnost, prednost ili bilo šta slično, čime bi bili dodatno motivisani za investiciju u neki model sa hibridnim pogonom. Tako se i Yaris HSD nalazi i istoj situaciji, pa Toyota mora da privuče kupce nekim eventualnim i dodatnim popustima.

YARIS SPOLJA

 Prednji branik i maska nose glavni „teret“ restilizacije, sa primenom X dizajn koncepta koji je sada aktuelan na svim novim Toyota modelima. Sa hrom detaljima i velikim "grilom", novi prednji branik definitivno izgleda novo i atraktivno. Epitet koji se ovde još može dodeliti je "agresivnije", pa tako novi X dizajn uvodi malo više ovog elementa nego ranije. Suptilna korekcija kućišta farova je u drugom planu zato što je daleko upadljiviji estetski momenat koji ostvaruje hromirana lajsna koja prolazi kroz far i ide sve do glavnog sočiva i daje nešto oštriji šmek izgledu.

Bočna silueta je ostala potpuno ista, što je i očekivano sa obzirom da dimenzije karoserije nisu promenjene. Tako i novi Yaris ima istu dužinu od 3959 mm, uz širinu od 1695 i visinu od 1510 mm, uz međuosovinsko rastojanje koje je ostalo 2510 mm. Kada ovim podatcima dodamo i težinu, koja je opet pogađate, ostala ista, ponovo je jasno da se novi Yaris "ispod maske" nije mnogo promenio.

 Prilikom testa klasično pogonjenog Yarisa smo primetili da bi opcioni detalji mogli da učine automobil još privlačnijim, što je ovoga puta i učinjeno. Pomenuti krovni spojler doprinosi tom utisku, kao i zatamnjena zadnja stakla. Tema "zatamnjenosti" se bukvalno produžava i na krov, jer je testirani Yaris HSD bio opremljen staklenim panorama krovom. Ipak, glavnu stvar prave efektne 16" aluminijumske felne.

ENTERIJER



 Prvo što se odmah primeti je već pomenuti panorama krov.  Nema opcije otvaranja krova (šiber varijante), pa se pogled u nebo „otvara“ ručnim pomeranjem blende. Prosto i efikasno, izgleda lepo i atraktivno, a možda i korisno za one koji uvek žele da ugrabe svaki momenat pod suncem. Ipak, tokom letnjih vrućina, nismo imali preteranu želju da to koristimo, pa je blenda uglavnom bila zatvorena.

Ostatak razlika koje postoje između ranije testiranog 1,33 VVTi i Yarisa HSD se odnose isključivo na detalje vezane za drugačiji sistem pogona. Ispod već ranije opisane centralne konzole i „info-taiment“ sistema, nalazi se ručica automatskog menjača. Kako svaki Toyota Hybrid Synergy Drive sistem podrazumeva automatski, odnosno CVT, menjač, on je i prisutan. Drugi detalj se odnosi na „power“ taser, što znači da je ovaj Yarisa HSD opremljen „key-less“ sistemom. Sam taster je interesantan upravo zbog naziva, jer se uglavnom koristi reč "start", što treba imati veze sa startovanjem motora. Ovde "power" sa svojom ikonom implicira električni uređaj, što Yaris HSD u neku ruku i jeste.

Instrument tabla ima isti oblik i raspored. I dalje nema pokazivača temperature rashladne tečnosti već samo diodu koja vas obaveštava da je ona hladna (plava) ili previše zagrejana (crvena). Pokazivači imaju žutu pozadinsku boju, ali su oni i dalje prilično konzervativnog dizajna. Pored pokazivača brzine, sa leve strane se umesto pokazivača broja obrtaja nalazi „CHG-ECO-PWR“ skala i to je glavna razlika u odnosu na pokazivače u modelima sa SUS motorima. Dodatnih par lampica koje pokazuju „ready“ i „EV“ oznake, a opet se odnose na rad hibridnog pogona.
CHG-ECO-PWR skala jasno označava u kojem modu se HSD pogon nalazi: CHG znači da se baterije pune, ECO označava optimalni opseg rada, dok PWR označava zajednički rad benzinskog i elektro motora za maksimalne performanse. "EV" lampica označava da se koristi isključivo električni pogon.

Ispod "infotaiment sistema" se nalaze kontrole automatskog klima uređaja, a raspored i sistem je isti kao i ranije. Kako klima uređaj može raditi i dok je aktivan samo električni pogon, jasno je zbog čega Yaris HSD mora posedovati automatski klima sistem. Upotreba električnog klima kompresora kod druge generacije Priusa je bila prva u auto industriji, pa je logično da se isti sistem koristi i na Yaris-u.

 Svi ostali detalji vezani za enterijer su kao i na ranije testiranom 1,33 modelu, čak je i dizajn tkanine na sedištima veoma sličan. Što se prostora tiče, promena nema u odnosu na standardni Yaris i to je veoma dobro. To znači da HSD pogon nije negativno uticao na prostor u kabini, pa možemo ponovno konstatovati da Yaris i sada nudi adekvatan prostor sa obzirom na svoju klasu. Putnici na zadnjoj klupi imaju dosta mesta, te će se na nedostatak mesta za glavu žaliti samo putnici viši od 185cm. Na zadnjoj klupi ima za tri osobe, ali tako “gusto” pakovanje obično pretpostavlja da ne planirate dugačko putovanje zato što će putnik na sredini klupe imati primedbi na udobnost.

ZAKLJUCAK 

 Kada se ta „ekonomska-ekološka“ mentalna prepreka razbije, krenete u normalnu vožnju i slobodno pritiskate pedalu gasa, bez gledanja u bilo šta drugo osim puta ispred, Yaris HSD nudi veoma prijatno vozačko iskustvo. Ovo posebno važi za gradske uslove, gde HSD pogon i automatski menjač nude reklasiranu, ali i po potrebi brzu i agilnu vožnju. Sa svim ostalim pozitivnim Yaris karakteristikama, HSD verzija zaslužuje i bolje ocene od standardnih. U čistom izboru između 1,33 benzinske i HSD verzije, bez razmišljanja o tehnološkim detaljima, Yaris sa hibridnim pogonom predstavlja bolju opciju za čist gradski automobil.

Na žalost, kada pitanje cene uđe u priču, stvari se drastično menjaju. Testirani Yaris HSD ima cenu od preko 22.000 evra, što je skoro duplo više novca koliko košta 1.33 model u Sol paketu opreme.
Posle informacije o ceni, sve pozitivne karakteristike koje ima Yaris HSD teško mogu doći do izražaja. Status automobila sa hibridnim ili električnim pogonom se od prvog EA testa modela Prius apsolutno nije promenio. Kada država ne poznaje nikakve ekološke auto tehnologije, jasno da ne postoje ni bilo kakve opipljive beneficije za eventualnog kupca. Nešto manja potrošnja goriva nema nikakve šanse da opravda toliko veću investiciju.















Telemetrija: Toyota Yaris HSD
Tip i dimenzije pneumatikaBridgestone Ecopia EP25 195/50/16
Vremenski uslovi pri testu23 Suvo
Ubrzanje
0-60 km/čas5.50 s
0-100 km/čas13.80 s
0-150 km/časNije izmereno
400m (vreme/izlazna brzina)
19.10 s / 116.20 km/čas
1000m (vreme/izlazna brzina)
35.60 s / 141.20 km/čas
Međuubrzanje
60-90 5.60 s
80-120 11.80 s
Kočenje
60-0 km/čas (vreme/kočioni put)
2.20 s / 16.70 m
100-0 km/čas (vreme/kočioni put)
3.50 s / 44.70 m

Comments