
Toyota je Yaris sa hibridnim pogonom predstavila na Sajmu automobila u Ženevi 2011. u formi koncept vozila koje je bilo vrlo blisko vozilu koje je serijski počelo da se proizvodi i prodaje godinu dana kasnije.
Toyota je jedina koja na našem tržištu nudi realnu mogućnost kupovine hibrida, tako da i pored toga što globalno gledano postoje hibridi u ovom segmentu, na našem tržištu Yaris HSD je jedini izbor za svakoga ko želi hibridni pogon. Naravno, Toyota nudi hibride u formi Aurisa HSD, Priusa, a uskoro će na našem tržištu biti ponuđen i RAV4 sa HSD pogonom.
Potencijalni interesanti za ovaj tip automobila nemaju nikakv podsticaj, pogodnost, prednost ili bilo šta slično, čime bi bili dodatno motivisani za investiciju u neki model sa hibridnim pogonom. Tako se i Yaris HSD nalazi i istoj situaciji, pa Toyota mora da privuče kupce nekim eventualnim i dodatnim popustima.
YARIS SPOLJA
Prednji branik i maska nose glavni „teret“ restilizacije, sa primenom X dizajn koncepta koji je sada aktuelan na svim novim Toyota modelima. Sa hrom detaljima i velikim "grilom", novi prednji branik definitivno izgleda novo i atraktivno. Epitet koji se ovde još može dodeliti je "agresivnije", pa tako novi X dizajn uvodi malo više ovog elementa nego ranije. Suptilna korekcija kućišta farova je u drugom planu zato što je daleko upadljiviji estetski momenat koji ostvaruje hromirana lajsna koja prolazi kroz far i ide sve do glavnog sočiva i daje nešto oštriji šmek izgledu.
Bočna silueta je ostala potpuno ista, što je i očekivano sa obzirom da dimenzije karoserije nisu promenjene. Tako i novi Yaris ima istu dužinu od 3959 mm, uz širinu od 1695 i visinu od 1510 mm, uz međuosovinsko rastojanje koje je ostalo 2510 mm. Kada ovim podatcima dodamo i težinu, koja je opet pogađate, ostala ista, ponovo je jasno da se novi Yaris "ispod maske" nije mnogo promenio.
Prilikom testa klasično pogonjenog Yarisa smo primetili da bi opcioni detalji mogli da učine automobil još privlačnijim, što je ovoga puta i učinjeno. Pomenuti krovni spojler doprinosi tom utisku, kao i zatamnjena zadnja stakla. Tema "zatamnjenosti" se bukvalno produžava i na krov, jer je testirani Yaris HSD bio opremljen staklenim panorama krovom. Ipak, glavnu stvar prave efektne 16" aluminijumske felne.
ENTERIJER

Ostatak razlika koje postoje između ranije testiranog 1,33 VVTi i Yarisa HSD se odnose isključivo na detalje vezane za drugačiji sistem pogona. Ispod već ranije opisane centralne konzole i „info-taiment“ sistema, nalazi se ručica automatskog menjača. Kako svaki Toyota Hybrid Synergy Drive sistem podrazumeva automatski, odnosno CVT, menjač, on je i prisutan. Drugi detalj se odnosi na „power“ taser, što znači da je ovaj Yarisa HSD opremljen „key-less“ sistemom. Sam taster je interesantan upravo zbog naziva, jer se uglavnom koristi reč "start", što treba imati veze sa startovanjem motora. Ovde "power" sa svojom ikonom implicira električni uređaj, što Yaris HSD u neku ruku i jeste.



Ispod "infotaiment sistema" se nalaze kontrole automatskog klima uređaja, a raspored i sistem je isti kao i ranije. Kako klima uređaj može raditi i dok je aktivan samo električni pogon, jasno je zbog čega Yaris HSD mora posedovati automatski klima sistem. Upotreba električnog klima kompresora kod druge generacije Priusa je bila prva u auto industriji, pa je logično da se isti sistem koristi i na Yaris-u.

ZAKLJUCAK
Kada se ta „ekonomska-ekološka“ mentalna prepreka razbije, krenete u
normalnu vožnju i slobodno pritiskate pedalu gasa, bez gledanja u bilo
šta drugo osim puta ispred, Yaris HSD nudi veoma prijatno vozačko
iskustvo. Ovo posebno važi za gradske uslove, gde HSD pogon i automatski
menjač nude reklasiranu, ali i po potrebi brzu i agilnu vožnju. Sa svim
ostalim pozitivnim Yaris karakteristikama, HSD verzija zaslužuje i
bolje ocene od standardnih. U čistom izboru između 1,33 benzinske i HSD
verzije, bez razmišljanja o tehnološkim detaljima, Yaris sa hibridnim
pogonom predstavlja bolju opciju za čist gradski automobil.


Telemetrija: Toyota Yaris HSD | |
---|---|
Tip i dimenzije pneumatika | Bridgestone Ecopia EP25 195/50/16 |
Vremenski uslovi pri testu | 23 Suvo |
Ubrzanje | |
0-60 km/čas | 5.50 s |
0-100 km/čas | 13.80 s |
0-150 km/čas | Nije izmereno |
400m (vreme/izlazna brzina)
| 19.10 s / 116.20 km/čas |
1000m (vreme/izlazna brzina)
| 35.60 s / 141.20 km/čas |
Međuubrzanje | |
60-90 | 5.60 s |
80-120 | 11.80 s |
Kočenje | |
60-0 km/čas (vreme/kočioni put)
| 2.20 s / 16.70 m |
100-0 km/čas (vreme/kočioni put)
| 3.50 s / 44.70 m |
Comments
Post a Comment