PRVA VOŽNJA: KIA OPTIMA

Na našem, a i europskom tržištu korejske limuzine rijetke su 'zvjerke', jer je to, kako (često) u nogometu biva, 'igra u kojoj pobjeđuju Nijemci'. Prvenstveno se  to odnosi na Passat & Co. ( + Mondeo i Insignia) te A4, Seriju 3 i C-klasu u premium klasi. Ostalima ostaju mrvice, ali na sjevernoameričkom tržištu korejske limuzine, Hyundai Sonata i Kia Optima, igraju značajnu ulogu. Spadaju među najprodavanije uvozne modele. Ovo je priča o korejskom novitetu koji se nada i europskom uspjehu, a sve je počelo 1987. ......  modelom Capella, na bazi uspješne Mazde 626. Tako je napravljen i nasljednik Clarus, koji je od 1995. do 2000. počeo 'europsku turneju'. 
 Optima iz 2000., prva iz vlastitog razvoja, na EU tržištu brendirana je kao Magentis, a na našem je zapaženija bila sestrinska Hyundai Sonata. Druga, slična, stigla je 2005., a treća 2010. Kod nas nezapažena, postigla je dobar uspjeh na svjetskom tržištu, posebno američkom. Prodano ih je blizu milijun i pol, što je bio dobar uvod u prezentaciju četvrte generacije, u Frankfurtu. 

Većina kupaca u D-segmentu bira dizelaše 1.6 ili 2.0, pa je jedini motor u  SRB ponudi (na EU tržištu nudi se i benzinac 2.0/163 KS), unaprijeđeni dizelaš 1.7 CRDi sa 141 KS i 340 Nm, prava mjera. Fino je izbalansiran i prigušen, dobro povuče,  ali bez naglašenog temperamenta.
 
Pomaže automatika s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva (korejska izvedba DSG-a) i podvozje 'brže od motora', pa ni zavojitim uzvisinama Taunusa niti Autobahnom nismo osjetili manjak snage. Naravno, uz masu veću od tone i pol i snagu od 141 KS Kia Optima nije model od kojeg se može očekivati sportski temperament, da će vas pri dodavanju gasa zalijepiti za sjedalo. Naprosto, u ponudi nema takvog dizelaša (da je barem 170 KS i 400 Nm). Ali i to što nudi model kojeg smo vozili sasvim je dovoljno za ozbiljnu vožnju. Nismo osjećali manjak snage.
Ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi i najveća brzina od 203 km/h nisu nešto posebno, čak je nešto lošije nego postiže osnovni Passat 1.6 TDI (10,8 s, 206 km/h), također s automatskim mjenjačem. Ali, za 'gospodsku vožnju', u pristojnom ritmu to je sasvim dovoljno.

Comments