Koliko mi se samo sviđa što se segment pik-ap vozila širi i postaje sve popularniji. Tako sada, pored svima poznatih ''japanaca'' i ''nemaca'' sa tovarnim prostorom, očekujemo još evropskih prinova i to iz Mercedesa. Sreći nikad kraja, neka se samo može, mi ih volimo. Jedan od razloga sve veće potražnje za vozilima ove vrste je i taj što oni više nisu puka radna vozila, poznata po neudobnosti.
Kako bilo, segment raste, pa su se u poslednjih godinu dana bitni igrači obnovili. Tako je i Fordov ''ranger'' dobio novo lice, novu unutrašnjost i osvežene motore. Bolje smo se upoznali u Sloveniji, gde smo u okolini Bleda mogli da ga testiramo kako po lrivudavim i prelepim putevima, tako i po snegu na Kranjskoj gori, ali i kroz blato i vodu na ''off-road'' poligonu u Radovljici.
''Ranger'' sada ima novu trapezoidnu masku hladnjaka i farove koji dosta podsećaju na ostale nove modele iz porodice Ford, naravno prilagođeni robusnom pik-apu. Za test sam izabrao ''wildtrack'' verziju sa 3.2 motorom i najvišim paketom opreme u želji da proverim šta nudi top model. Po ulasku lako se pronalazi idealan položaj za volanom iako se upravljač podešava samo po visini. Sedišta su elektropomična i posle skoro 500 pređenih kilometara po različitim terenima, mogu da kažem da su vrlo udobna. Štaviše, to je ono što sam već pomenuo,, nove generacije pik-apova, pa tako i ''ranger'', spakovane su kao moderni putnički automobili, a ne kao radna vozila koja vam neće dati ništa osim snage, prostora, volana, menjača i nožnih komandi (koliko god to nekome bilo sve što mu treba). Sad je tu i kožom presvučen enterijer, sve komande su nadohvat ruke i, za razliku od ranijih ''fordova'', vrlo logično raspoređene sa malo dugmića pa nema gubljenja vremena za privikavanje. Dosta toga je na sebe preuzela multimedija sa 8-inčnim ekranom koja nudi i SYNC2 sistem. Instrument tabla je obnovljena i vozaču prikazuje brojne informacije o vozilu, navigaciji i slično. Korišćeni materijal u ''wildtrack'' verziji su kvalitetni, pogotovo kožom presvučeni delovi, dok je plastika tvrda na dodir.
To je ''mazga'', koja pored pomenutog 3,2 motora dolazi i sa obnovljenim 2,2 dizelima sada sa 130 i 160 KS, a početna cena je 23.300 evra (bez PDV-a).
FORD RANGER 3,2 TDCi
Motor 5-cilindrični, turbo-dizel
Zapremina 3.198 ccm
Snaga 200 KS
Menjač 6-stepeni, automatski
Pogon na svim točkovima
Dimezije (double cab) 5.362/1.860/1.815 mm
Maksimalna brzina 175 km/h
0-100 km/h 10,6 s
Cena od 23.300 evra (bez PDV-a)
Cena testiranog primerka 32.930 (bez PDV-a)
Comments
Post a Comment