Četvrta generacija Renoovog ‚‚megana‚‚ donosi evidentan skok ukupnog kvaliteta, pa ovaj model ne samo što je nadoknadio zaostatak prethodnika za vodećim konkurentima, nego namerava da ih prestigne. Osim modernog izgleda i efikasnih motora, adut je oprema iz višeg segmenta. Novi ‚‚megan‚‚smo vozili na evropskoj promociji u Portugalu.
MEGANOVA ‚‚GT‚‚ VERZIJA |
Kada neki proizvođač automobila želi da parira najjačim konkurentima u C-segmentu, odnosno u ‚‚golf‚‚ klasi, jasno je da u tržišnu bitku mora da uđe svim raspoloživim sredstvima. Zbog toga je sada novi Renoov ‚‚megan‚‚ potpuno nov, što će reći da je iznova dizajniran, konstruisan na Renoovoj modularnoj platformi CMF, a opremljen je nizom sistema i rešenja kakva su primenjena na automobilima višeg segmenta, odnosno modelima ‚‚espas‚‚ i ‚‚talisman‚‚.
Na našem tržištu novi ‚‚megan‚‚ se očekuje početkom naredne godine, a do tada će biti poznate i cene.
Napredak komfora u kabini obezbedile su veće dimenzije u odnosu na prethodnika iz 2008. Sa dužinom od 4,36 m (+64mm) izbegnut je rizik da se izađe iz segmenta, a najveći doprinos komforu daje veći razmak prednjih i zadnjih točkova - napred od 1.591 mm (+ 47mm), nazad od 1.586mm (+39mm). Porastao je i prtljažnik, pa tako sada iznosi čitavih 434 litra.
Renault Megane TCE 205 EDC
SPORTISTA ZA SVAKI DAN
Atraktivniji, oštriji i provokativniji, sa 205 konja, ‚‚megan GT‚‚ je namenjen specijalistima sportske vožnje koji i u svakodnevnim uslovima žele nešto više
Već i po izgledu prednjeg dela jasno je da je verzija ‚‚megan GT‚‚ nije uobičajeno pitoma. Sportski usisnici, široka prednja maska, i dve velike izduvne cevi pozadi samo su nagoveštaj da je u ovom ‚‚meganu‚‚ snažan motor - 1.6 turbo sa 205 konjskih snaga. Da bi stabilnost bila bolja, na točkovima od 18 inča su široki i niski pneumatici. Ipak, osnovna linija je ostala prepoznatljiva, ali bilo je dovoljno da se na njoj učini svega nekoloko izmena, pa da se i novi ‚‚megan‚‚ transformiše u sportski automobil. I enterijer sportske verzije ‚‚megana‚‚ sa oznakom ‚‚GT‚‚ ima neke izmene u kabini koje ga odvajaju od ‚‚klasičnog‚‚ ‚‚megana‚‚. Najpre tu su sportska atraktivna sedišta , takođe, za razliku od klasične verzije, i volan je presvučen kožom. Menjač je takođe promenjen, pa tako se u test modelu našao sedmostepeni EDC menjač sa dva kvačila. Da ‚‚megan GT‚‚ nije grub, već sportista za svaki dan, i da se vodilo računa o udobnosti, jasno je vrlo brzo.
SPECIFIKACIJE
1.616 KUBIKA
151 KW (205 KS)
280 NM PRI 2.400 O/MIN.
PERFORMANSE
0-100 KM/H (S) 7,1
MAKSIMALNA BRZINA 230
POTROŠNJA
GRAD-6,0
NA PUTU-4,9
PROSEK-7,8
4CONTROL I LAUNCH CONTROL
Za ‚‚GT‚‚ predviđeni su sistemi koje je pripremilo odeljenje Renault Sport, a da bi iz mesta startovao kao na trci tu je ‚‚launč kontrol‚‚ ( engleski Launch Control). Omogućava znatno brže i efikasnije ubrzanje automobila iz mesta, a naravno postiče sa trkačkih verzija. Sistem funkcioniše jesnostavno: kad je vozačevo levo stopalo na pedali kočnice, ‚‚launč kontrol‚‚ se aktivira istovremenim povlačenjem oba tastera menjača na upravljaču, a na ekranu instrument-table prikazuje se poruka da je sistem aktiviran.
Kao i kod limuzine ‚‚talisman‚‚, vozač ‚‚GT-a‚‚ uživa u saradnji kontrole rada amortizera i sistema ‚‚ 4 kontrol‚‚, to jest sistema upravljanja na svim točkovima. Pri manjim brzinama on zakreće zadnje točkove suprotno od prednjih, maksimalno do 3,5 stepeni. Pritom, pojam ‚‚manja brzina‚‚ zavisi od izabranog režima rada ( ‚‚neutral‚‚ , ‚‚sport‚‚ , ‚‚komfort‚‚ , ‚‚personalni‚‚ i ‚‚ekonomični‚‚) pa se zadnji točkovi tako zakreću pri manjoj brzini od 50 km/h u ‚‚komfort‚‚ režimu rada, 60 km/h u ‚‚neutralnom‚‚ režimu‚ odnosno 80 km/h u ‚‚sport‚‚ režimu. Kada se premaši ova brzina (za svaki režim rada svoja), zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao i prednji, do 1,5 stepeni, što povećava stabilnost i osećaj sigurnosti.
PONUDA MOTORA
MODEL TCe 100 SCe 115 TCe 130 TCe 205 EDC
GORIVO BENZIN BENZIN BENZIN BENZIN
ZAPREMINA 1.198 1.598 1.198 1.616
SNAGA (KS) 100 115 130 205
OBRTNI MOMENT 175 NM 156 NM 205 NM 280 NM
0-100 KM/H 12,3 12,2 10,6 7,1
MAKS.BRZINA(KM/H)179 191 197 230
POTROŠNJA (L/100KM)5,4 - 5,3 6,0
MODEL dCi 90 dCi 110 dCi 130 dCi 165 EDC
Gorivo DIZEL
ZAPREMINA 1.461 1.461 1.598 1.598
SNAGA 90 110 130 165
OBRTMOM.(NM)220 260 320 380
MAKS. BR. 174 188 198 -
0-100 KM/H 13,4 11,2 10,0 -
POTROŠNJA 3,7 3,3 4,0 -
TEST VOZILO- MEGANE dCi 130
DUZINA 4.359 MM
VISINA 1.447 MM
ŠIRINA 1.814 MM
MASA PRAZNOG VOZILA:1.318 KG
PRTLJAŽNIK: 434-1.247 LITARA
REZERVOAR: 47 LITARA
GORIVO: DIZEL
BROJ VENTILA: 16
ZAPREMINA: 1.598 CCM
SNAGA 96 KW ILI 130 KS
OBRTNI MOMENT 320 NM PRI 1.750 0/MIN
0-100 KM/H (S) 10,0
MAKSIMALNA BRZINA 198 KM/H
POTROŠNJA:
GRAD 4,7
PUT 3,6
PROSEK 4,0
BEZBEDNOST
Reno ‚‚megan‚‚četvrte generacije dolazi i sa novim i brojnim bezbednosnim sistemima, koji su poreklom sa većih modela ‚‚espas‚‚ i ‚‚talisman‚‚.
- ACC ( ADAPTIVE CRUISE CONTROL)-auromatski regulator brzine podešava brzinu kako bi održao udaljenost od vozila ispred, a aktivan je od 50 km/h do 140 km/h.
- AEBS ( ACTIVE EMERGENCY BRAKING SYSTEM)- aktivni kočenje u iznenadnim situacijama, pri brzinama između 30 km/h i 140 km/h upozorava vozača na opasnost od sudara, a ako on ne reaguje, automatski se aktiviraju kočnice
- EPA (EASY PARK ASSIST)- parkiranje slobodnih ruku; sistem preuzima potpunu kontrolu nad upravljačem prilokom parkiranja, a deluje na brzinama do 30 km/h. Ultrazvučni senzori pokrivaju 360 stepeni oko vozila i upozoravaju vozača na opasnost od sudara sa preprekom.
- SDW (SAFE DISTANCE WARNING)- upozorenje na sigurnosni razmak u obliku grafikona na instrument-tabli i hedap displeju pomaže vozaču da održi razmak, a aktivno je od 30 do 200 km/h.
- OSP + TSR (OVERSPEED PREVENTION WITH TRAFFIC SIGN RECOGNITION)- prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine.
|
Comments
Post a Comment