TEST: LEXUS RX 400h

Leksus je potpuno obnovio svoj bestseler ‚‚RX‚‚ koji je dobio svoj novi i moderan izgled. Vozili smo hibridnu verziju ‚‚450h‚‚ dovoljno dobru da ostane korak ispred konkurencije sa ‚‚plag-in‚‚ rešenjem.

Prezasićenost i kriza identiteta su medju glavnim faktorima koji izazivaju velike promene u umetničkim pravcima. U takvim uslovima se javlja bunt koji se izražava u manje ili više uspešnim formama. Automobilska industrija je u poslednjoj deceniji upala u dizajnersku kolotečinu jer se svaka nova linija na karoseriji meri evrima, funtama i dolarima.
Zato je beg od takozvanih konfekcijskih automobila put u nepoznato ali na kraju, nevezano za profit, ipak najvažnije da se izazove reakcija. To je upravo slučaj sa četvrtom generacijom ‚‚leksusa RX‚‚ koji je, rekli bi smo, predstavnik kubizma među klasičnim automobilima.
I pre dolaska na test vožnju u živopisni Lisabon, znali smo šta nas očekuje jer je karakterističan prednji kraj urađen po uzotu na manjeg SUV-brata, model ‚‚NX‚‚. Međutim novi ‚‚RX‚‚ je još upadljiviji koliko je to moguće, a da pri tome ne postane groteskna pojava. Vretenasta maska hladnjaka uokvirena hromom, novom ‚‚RX-u‚‚ daje agresivan izgled. 
Zakrivljeni oblici dominiraju i enterijerom, koji je međutim, kao i kod ‚‚NX-a‚‚, manje progresivan u odnosu na idzajn karoserije.
Konkurencija: BMW X5, Mercedes GLE, Porsche Cayenne
Testirali smo hibridnu verziju ‚‚RX-a‚‚ pod oznakom ‚‚450h‚‚ koji se oslanja na proverenu kombinaciju - 3.5 litarski V6 benzinac (262 konja) i dva elektromotora (napred 167 konja, nazad 68 konja), zajedno sa CVT menjačem. Ukupna snaga sistema je povećana 313 konja, umesto 299 konja  (kod prethodnika). Takođe deo sistema je i AWD pogon koji pomoću senzora, prikuplja informacije i optimalno na točkove raspoređuje snagu i obrtni momenat.
Datum početka prodaje novog ‚‚RX-a‚‚ na srpskom tržištu još nije poznat i zavisi od kontingenta za regijon koji će biti dostupan u prvim mesecima naredne godine. Predpostavlja se da će bazna verzija koštati oko 60.000 evra, dok će top ponuda biti ‚‚F-sport‚‚ sa ‚‚egzekjutiv‚‚paketom opreme i cenom od oko 82.000 evra.

LEXUS RX 450H

Motor V6, benzin + 2 E-motora | Zapremina 3.456 kubika| Snaga 313 KS| Menjač CVT| Pogon na svim točkovima| Dim. 4.890x1.895x1.685mm| Zapremina prtljažnika 539-1.612 litara| 0-100 km/h za 7,7 sekundi| Maksimalna brzina 200 km/h| Prosečna potrošnja 5,2 litra



Comments