VELIKI TEST: FIAT TIPO

Novi Tipo proizvodi se u Turskoj, a dolazi kao konkurencija Focusu, i30, Rapidu, pa i Octaviji. Inače, pre nekoliko dana objavljeno je da je baš Fiat Tipo osvojio nagradu AutoBest.

Novi Tipo ide istim stopama kao i njegov prethodnik, ali za razliku od prethodnika je prvo sklopljen kao limuzina sa četvora vrata, kakvu smo upravo upoznali u Torinu, a tek naredne godine će verovatno doći i karavan verzija (najverovatnije na ženevskom auto salonu). Na to su u Fijatu posebno ponosni, a mora priznati da Tipo sedan, sa 454 cm dužine, 179 cm širine i 149 cm visine, te 264 cm međuosovinskog rastojanja. Na centralnoj konzoli u kabini, dominira multimedijalni uredjaj osetljiv na dodir, kojim se upravlja radio, navigacija, i drugim opcijama. Sedišta su udobna, pogotovo vožačko i u odlično opremljenom test automobilu. Viši vozači imaju sasvim dovoljno mesta za glavu. Prtljažnik ove 4,5 metara dugačke limuzine je 520 litara, što je nešto iznad solidnog, a vrata prtljažnika podsećaju na ona iz modela Linea. Od ukupno dva benziska (1.4 16v Fire sa 95 KS i 1.6 16v E.torQ sa 110 konja) i dva dizelska agregata (1.3 MultiJet II sa 95 KS i 1.6 MultiJet II sa 120 KS) mi smo imali priliku da testiramo najjači motor, u kombinaciji sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa (automatski je dostupan samo uz jači benziski motor). Potrošnja se kreće od najmanjih 5,6 do najvećih 7,1 litara na 100 kilometara. Pretpostavlja se da će Fiat Tipo na srpsko tržište stići u januaru sledeće godine, a pretpostavlja se daće se cena kretati od 12.500 evra pa verovatno do 16.500 ( za benzijski motor od 110 konja). 




Comments