Nova generacija "ford mondea" donela je sa sobom veliku i
poželjnu promenu. Naime, prethodna generacija ove limuzine pružala je
putnicima obilje prostora u kabini, a vozaču uživanje u vonji. Ipak, po
dizajnu i upotrebljenim materijalim uvek je pre izgledala kao povećani
"fokus", a ne kao luksuzni i prestižni automobil.
Ford je vratio “mondeo” u automobilski segment koji
zaslužuje, a to je predvorje premijum klase. A tu ih čeka izuzetno jaka
konkurencija, zbog koje je Ford morao da uloži sve svoje znanje i
iskustvo.Rezultat je automobil koji i izgleda odlično, a vozaču i putnicima pruža maksimalno uživanje. Nismo mogli da ne primetimo da su dizajneri zadržali prepoznatljiv nos u stilu Aston Martina, dok zadnji deo neodoljivo podseća na Jaguarove limuzine. Sve u svemu, auto izgleda prestižno, što jedna limuzina i zaslužuje.
Sa gotovo 4,9 metara, još uvek je jedan od najdužih automobila u klasi. Nizak krov koji se lučno spušta u kupeovskom maniru, kao i vrlo pravilne proporcije naglašavaju lepotu automobila. Inače, “mondeo” se po običaju pravi u tri karoserijske varijante, kao limuzina sa četvora vrata, kao hečbek i karavan.
Mi vam prikazujemo limuzinu. Ona je možda za nijansu lepša u odnosu na hečbek, ali je nešto manje praktična. Iako je poklopac prtljažnika dovoljno veliki za utovar kabastih predmeta, da bi dosegli za nekim predmetom koji se nalazi uz samu klupu, morate bukvalno da se celi zavučete u prtljažnik. Čak i dvometraši imaju problem sa tim. Inače, prtljažnik ima zapreminu od 525 litara što je u proseku klase, a više nego dovoljno za porodični odlazak na godišnji odmor, ili službeno putovanje.
I u kabini primećujemo dizajnerski uticaj jedne od premijum kompanija, ovaj put Volvoa (podsećamo, Astom Martin, Jaguar i Volvo jesu, ili su nekada bili u vlasništvu Forda). Naime, jednostavna, ravna centralna konzola sa tek nekoliko pravilno raspoređenih tastera i sa praktičnom otvorenom ostavom na dnu. Komande infotejnment sistema i klima uređaja su objedinjene, što do sada nije bio čest slučaj. Ipak, nema problema sa razaznavanjem potrebnih tastera.
Očigledno je da su dizajneri uložili veliki napor, jer kabina nije samo lepa, već i vrlo funkcionalna. Osećate da je neko mislio o vama i vašim potrebama. Takođe je očigledno da je kabinu dizajnirao neko ko ne samo što je i sam vozač, već je i seo u prototip i detaljno usavršio svaki detalj.
Nije samo ergonomija komandi na vrhunskom nivou, već su i raznorazne pregrade, držači čaša i flaša postavljeni tako da možete da ih koristite intuitivno i bez potrebe za ustajanjem sa sedišta. Prva stvar koju osetite kada uđete u automobil je odličan kvalitet.
Svaki detalj, od kvaki na vratima, prekidača, nožnih komandi, pa do načina i zvuka na koji se zatvaraju vrata deluju izuzetno solidno. Vozaču i putnicima ovakve stvari dodatno ulepšavaju boravak i korišćenje automobila. Kvalitet materijala i završna obrada su bitno bolji nego na prethodnoj generaciji “mondea” i sada su među najboljim u klasi.
Sedišta su deblja nego ranije, telo više utone u naslon, a i je bočna potpora je bolja. Vozačevog sedište, kao i lumbalna potpora podešavaju se “na dugme”, što je deo dodatne opreme. Komandna tabla je pregledna i elegantna. Plastika komandne table je prijatno mekana. Točak upravljača je dobro profilisan, pa lepo leži u rukama, iako je u maniru Forda tanji nego kod konkurentskih modela.
Ford u srbiji nudi dva paketa opreme za “mondeo”, a automobil koji vam prikazujemo ima bogatiji, “titanijum”. On je bogat i više nego dovoljan za komforno korišćenje automobila. Može se reći i da je vrlo luksuzan.
Automobil ima automatski klima uređaj sa dve zone, senzore za kišu i automatsko paljenje farova, dnevna svetla, tempomat, svetla koja osvetljavaju unutrašnjost krivine, senzore za parkiranje, audio uređaj sa osam zvučnika, putni računar.
U spisku opreme se nalaze i aluminijumski naplaci od 16 inča. Od bezbednosne opreme, tu su ABS i ESP kao i sedam vazdušnih jastuka. Jedna od osobina premijum automobila je vrlo dugačak spisak dodatne opreme, pomoću kojega svoj automobil možete do detalja da prilagodite svojim željama i potrebama.
Vožnja novog “modea” predstavlja veliko uživanje, ali moramo da konstatujemo da je auto ipak mirniji i manje sportski u odnosu na prethodnu generaciju. To je zbog velike sase, ali načina na koje je podešeno ogibljenje. Ono je relativno mekano, pa je auto zbog toga malo tromiji prilikom odgovora na volan. Ipak, pouzdan je na pravcu i u svim vrstama krivima i sposoban je da ostvari velike bočne sile.
Limuzinski setap ogibljenja je kao poručen za naše loše puteve, jer se auto minimalno stresa prilikom prelaska preko kratkih i oštrih neravnina. Uz odličnu akustiču izolaciju, mnogo bolju u odnosu na prethodnika, nivo mehaničke i aerodinamičke buke je minimalan i pri vrlo visokim brzinama. Zbog toga “mondeo” minimalno zamara tokom vožnje i idealan je za dugačka putovanja.
Testirani automobil je bio opremljen dvolitarskim turbo-dizel motorom snage 150 KS. Poslednja generacija “TDCi” mašina je elastičnija i uglađenija nego ikada. Turbo rupa na nižim obrtajima je manja nego ikada, ali je za iole dobre performanse potrebno pritisnuti gas do kraja i pustit motor da se zavrti. To ne predstavlja nikakav problem, jer je uglađenost rada motora i usaglašenost sa kvačilom takva da vas mami na čestu promenu brzina. Sve komande su meke a ručica menjača očekivano precizna.
Iz mirovanja do stotke ubrzava za 9,3 sekunde, a ono što je važnije su međuubrzanja. Zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 350 Nm, preticanja su brza i bezbedna. Moderni i snažni turbo-dizel motori u teškim automobilima nisu štedljivi kao nekada, ali je “mondeo” prilično ekonomičan.
Prosečna potrošnja na testu iznosila je 7,8 litara. Na otvorenom je vrlo ubedljiv. Pri konstantnih 120 km/h potrošnja se kreće oko samo pet litra, a pri 160 km/h (govorimo iz iskustva sa Autobana) potrošnja je između 7,5 i osam litara.
Pri konstantnih 100 km/h potrošnja se kreće oko četiri litra. Na otvorenoj magistrali pažljivom vožnjom možete postići prosek od oko 3,5 litra. U gradu potrošnja se kreće između sedam i po i deset litara u zavisnosti od saobraćaja i načina vožnje. Ford mondeo možete nabaviti već za 21.930 evra, a automobil koji smo testirali košta 26.410 evra, bez dodatne opreme.
Comments
Post a Comment