VELIKI TEST: VW GOLF R

Izvor: autoportal.hr

Odlikaši to voze, odlikaši - bio je naš odgovor na upite o ovom jedinstvenom sportskom autu. Na cesti ima dosta estetski tuniranih, kod kojih, često, ima slike i tona, ali nema pravog sadržaja. U ovaj su model stručnjaci iz Wolfsburga nabili sve što treba. Punih 300 konja ispaljuje turbobenzinac obujma 1984 ccm, s direktnim ubrizgavanjem. Predstavljen je ljeta 2004., sa 200 KS, u Audiju A3 Sportback, a potom i Golfu GTI.  U prethodnom je Golfu R pojačan na 271, GTI 'sedmica' je dobila 220, a u verziji Performance 230 KS. Četiri ispušna 'topa', dvije oznake R i 18-colni naplaci jedini pokazuju da se radi o najopakijem kompaktu.

Premda ipak nije najsnažniji Golf , izaziva strahopoštovanje. Snagu od 300 KS na cestu prenosi pogonom 4x4 (4Motion), uz sniženo i ukrućeno podvozje te sustave za sprječavanje zanošenja ESC i elektroničke blokade oba diferencijala EDS. Kvalitetu više donose sustavi XDC, aktivnog stražnjeg diferencijala koji vektorira snagu (ciljano usmjerava) na kotače, ovisno o proklizavanju, i DCC, za podešavanje dinamike ovjesa, upravljača i mjenjača te brzine odziva na gas. Bez pogona 4x4 teško bi je bilo obuzdati samo na prednjim kotačima. Upotrebljivost je kao u baznom 3-vratnom Golfu, ali je zbog debljih sjedala teži ulazak i ima manje mjesta za noge.

VW Golf R puca iznad Megana R.S., Focusa ST i Astre OPC. Koncepcijom, snagom i cijenom od 50.000 eura ulazi u područje Subaru Impreze WRX STi sa 309 i Mitsubishi Lancera Evo X sa 295 KS, koje pobjeđuje boljim ubrzanjem i osjetno nižom potrošnjom. Uskoro će dobiti najopasnijeg konkurenta, Ford Focus RS, sa 320 KS i pogonom 4x4. Zanimljiv je ne samo tehnološkim iskorakom, već i prikrivenom sportskom izvedbom, jer je i unutrašnjost gotovo jednaka kao u GTI-ju. Tek baritonski zvuk iz ispušnih cijevi pokazuje da se s njim nije za igrati.

Comments