VOZILI SMO: MERCEDES SLK 200

Većina vozača je bar jednom u životu poželela da jednoga dana u svom vlasništvu ima kabriolet. Na prvi pogled, to ne bi bila baš najracionalnija odluka ali, ako ste u mogućnosti, zašto da ne? Kabriolet uopšte nije stvar kompromisa. Naprotiv, zadovoljstvo koje pruža nema cenu.

Pred nama je kabriolet koji ne spada u najjeftinije ali predstavlja ulaznicu u svet premijum i prestižnih kabrioleta. Mercedes je brend koji svakako razlikuje vlasnike automobila sa trokrakom zvezdom od svih drugih. U gami štutgartskog proizvođača postoji nekoliko kabrioleta, a najmanji među njima je “SLK”.
Ime je dobio po većem “SL”-u, gde slovo “K” označava da je u pitanju kompakt varijanta. Doduše, taj naziv neće još dugo trajati; pojavom novog sistema označavanja “mercedesa”, budući “SLK” će dobiti novo ime – “SLC”. To će praktično značiti da je u pitanju kabrio na bazi “C klase”.

Auto koji vam predstavljamo je treća generacija “SLK” linije i na tržištu je već skoro četiri godine. Uskoro se očekuju izmene u pogledu Euro 6 norme kada će “SLK” dobiti i nove motore. Ipak, aktuelni model će se prodavati još par meseci, tako da će svi ljubitelji starog dobrog 1,8 motora sa turbo punjačem moći da uživaju u njegovim performansama ali i dokazanoj konstrukciji koja je pouzdana i jednostavna za održavanje.
Već prva generacija najmanjeg Mercedesovog kabrioleta je izazvala divljenje među ljubiteljima luksuza i sportskih automobila. Uz sve ove epitete pružala je i neku vrstu skromnosti, tako da je “SLK” predstavljao moralno pročišćenje u hedonizmu.

Jednostavnost i elegancija su više nego ikada dominantne na ovom modelu. Auto je daleko kvalitetniji u odnosu na prethodnika, tako da sada ne zaostaje za drugim velikim “mercedesima”.
“SLK” je pravi sportski auto. Sedi se vrlo nisko, neposredno ispred zadnje osovine a duga hauba naslućuje konstrukciju koja pruža uživanje u vožnji karakteristično za roudstere. Motor nije baš iza prednje osovine ali je arhitektura šasije takva da se “SLK” u vožnji ponaša kao ni jedan drugi “mercedes” do 50.000 evra.

Mercedes SLK 200
Motor: zapremina 1796 ccm, snaga 135 kW (184 KS) pri 5250 o/min, maks. obrtni moment 270 Nm pri 1800-4600 o/min, menjač 7 stepeni, automatski
Dimenzije: 4134/1817/1303 mm, međuos. rastojanje 2430 mm, prtljažnik 225/335 l, rezervoar 60 l, masa 1470 kg, pneumatici 205/55 R 16
Performanse: maks. brzina 237 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,0 s, potrošnja 5,3/6,5/8,6 l/100 km, emisija CO2 151 g/km




Comments