DETROIT 2016: KIA TELLURIDE


Kia je u Detroitu prikazala uzbudljiv SUV koncept, vrlo privlačnog dizajna. Predstavljeno u atraktivnoj i pomalo „military“ maslinasto-zelenoj metalik boji, koncept vozilo odiše svežinom dizajna i impozantnom, gotovo da možemo reći muževnom pojavom. Izgledom nas je pomalo podsetilo i na prvu generaciju SUV modela Jeep Commander, ali i to može samo da mu služi na čast.

Koncept je nazvan Telluride, po skijaškom centru u američkim Stenovitim planinama , čime je jasno dato do znanja koja bi bila ciljna grupa kupaca ako bi se neki budući SUV na bazi ovog koncepta proizveo kao serijski model. A nju čine dinamične dobrostojeće osobe, koje vode aktivan život, vole da putuju na lepa, mondenska mesta i shodno tome traže udobno i prostrano vozilo, koje može da „proguta“ sav prtljag i sportske rekvizite koje žele da ponesu, a da njihovo „prevozno sredstvo“ pritom privlači poglede ispred bašte kafea u planinskom ili primorskom centru i da može da se „probije“ po planinskom putu ako malo i zaveje. Iako je koncept Telluride bez sumnje osmišljen (u skladu sa mestom njegove premijere, uostalom) po ukusu američkog kupca, bez problema možemo da ga zamislimo i pred baštom kafića na Kosta del Sol ili u Sen Moricu.

Prikazano vozilo je za desetak centimetara više i šire i za nekih 24 cm duže od Kie Sorento, na čijoj platformi dolazi. Međuosovinsko rastojanje je takođe povećano na više nego izdašnih 308 cm, a udobnost prilikom ulaska ili izlaska sa zadnjih sedišta je dodatno povećana primenom sistema otvaranja zadnjih vrata „à la Rolls-Royce Phantom”. Dolazi na jednako impozantnim 22-inčnim petokrakim točkovima, obuvenim u pneumatike Hankook Ventus ST 275/45 R22.

SUV je zamišljen sa četiri udobne fotelje i „priručnim“ trećim redom sedišta. Sedišta u drugom redu, ukoliko se treći red ne koristi, mogu se potisnuti unazad i zakositi, čime se (sudeći po fotografijama) dobija nivo udobnosti dostojan luksuznih limuzina i to u produženoj varijanti. Pomenuta četiri „glavna“ sedišta opremljena su senzorima koji registruju informacije o zdravstvenom stanju putnika. Podaci se nakon obrade prikazuju na malim displejima usađenim u unutrašnju oblogu vrata, a takođe se sinhronizuju i sa radom takozvanog LER sistema, koji se zasniva na wellness terapiji korišćenjem svetlosti. Ovaj sistem za „podmlađivanje putem svetlosti“ emituje terapeutsko svetlo namenjeno, na primer, oporavku nakon dugih letova (oporavak od „džet-lega“) i generalnom obnavljanju energije putnika.

Na centralnoj konzoli između zadnjih sedišta smeštena je elegantno dizajnirana komanda za jednostavno upravljanje info-zabavnim sistemom na zadnjim sedištima. Putnici tako mogu da jednim pokretom ruke, na primer, promene pesmu, koju opet mogu da slušaju preko audio sistema marke Harman Kardon ili putem bežičnih slušalica. U odeljku u ovoj konzoli takođe je omogućeno bežično punjenje eketronskih uređaja, poput mobilnih telefona, na primer.

Pogon koncepta Telluride zasniva se na atmosferskom 3,5-litarskom V6 motoru, snage 270 ks, uparenom na električnim motorom sa snagom od 130 ks. Ukupna efektivna snaga sistema iznosi sasvim primamljivih 400 ks, koji se prenose na sva četiri točka.

Kia za sada demantuje da bi Telluride mogao da postane serijski model, ali zvaničnici Kia Motors takođe ne isključuju mogućnost da bi neki budući serijski model mogao da bude „snažno inspirisan“ konceptom Telluride.

Comments