Neznatna promena u imenu nije u skladu sa pojavom modela GLC-GLK je definitivno otišao u prošlost sa naslednikom koji je svojim kvalitetom uneo pravu pometnju u segmentu malih SUV-ova, posebno kada su u pitanju direktni rivali - ‚‚BMW X3‚‚ i ‚‚Audi Q5‚‚.
Želja za postavljanjem trendova, tačnije ‚‚domaćih zadataka‚‚ rivalskim brendovima je jedna od prepoznatljivijih filozofija Mercedesa. Međutim, kada su popularni mali SUV-ovi u pitanju, delovalo je kao da se kompanija iz Štutgarta uspavala. Dok se glavni konkurenti iz BMW-a i Audija odavno razmeću sa modelima ‚‚X3‚‚ i ‚‚Q5‚‚ , Mercedes je u podsegmentu ostao ‚‚zaglavljen‚‚ sa GLK, koji je mnogo više ličio na manjeg brata ‚‚G-klase‚‚ , nego na moderni nalickani mali SUV namenjen i onima koji nisu ljubitelji vožnje izvan asfalta. Neko je pomislio da će odgovor da bude zakasneo, ali sa promenom kodnih imena na tržištu se pojavio GLC, automobil koji po svemu treba da bude naslednik GLK, pošto se zvanično vodi kao njegova druga generacija, ali on po svom nastupu to definitivno nije - Mercedes je konačno ušao u igru sa jednim pravim malim SUV-om koji impresionira iz mnogo uglova...
Užitak u vožnji je možda i najveći plus kada su u pitanju pohvale vezane za ovaj automobil. Prijatno smo iznenađeni voznim karakteristikama testirane verzije ‚‚220 CDI‚‚ koja bi, sudeći prema tradiciji na našem tržištu, trebalo da bude i jedna od najtraženijih. Motor sa 2,1 litrom radne zapremine raspolaže sa više nego dovoljnih 170 konjskih snaga koji se aktiviraju pomoću 9-stepene transmisije za koju imamo samo reči hvale. Promene stepena prenosa obavljaju se gotovo neprimetno i u nekim trenucima nam je zaista bila potrebna potvrda sa centralnog displeja, da bismo bili sigurni da je promena zaista i obavljena. Ubrzanja su, samim tim, tečna i prijatna, a GLC sa lakoćom dostiže krstareće brzine. Oko njih se vrti i jedini ‚‚minus‚‚ kada je ovaj model u pitanju, a to je neprijatan šum vetra oko kabine, koji je znao da zasmeta i perfektnom zvuku pomenutog audio - sistema...
U gradskoj vožnji, međutim, ovog problema nema, a nova generacija oslanjanja je, osim komfora na dužim putovanjima, odigrala važnu ulogu i na vrelom i veoma neravnom gradskom asfaltu, na kojem GLC svojim putnicima pruža sredinu zaštićenu od svih spoljašnjih uticaja što su karakteristike rasnih luksuznih automobila. Testirani primerak stigao je u paketu sa ‚‚4matik‚‚ pogonom koji širi mogućnosti ovog malog SUV-a, a za sve one koje bi ipak da sa ovim automobilom oslobode i svoj avanturistički duh, u ponudi je i ‚‚off-road‚‚ verzija, sa blago povišenim klirensom, kojim se donekle neguje tradicije prve generacije ovog automobila, nešto drugačijeg imena...
MERCEDES GLC 220CDI 4MATIC
Motor dizel, četiri cilindra, turbo
Zapremina 2.143 kubika
Snaga 125 kW (170 KS)
Obrtni momenat 400Nm
Prenos devetostepeni, automatik
Prtljažnik 550/1.600 litara
0-100 km/h 8,3 sekundi
Maks. brzina 210 km/h
CENA od 43.356 evra
Comments
Post a Comment