UPOREDNI TEST: BMW X5 VS. AUDI Q7

Albert Ajnštajn je imao pravo, naravno. Sve je relativno, vreme na primer. I, dok je ‚‚bmw x5‚‚ u protekloj deceniji dva puta ozbiljno obnavljan, ‚‚audi Q7‚‚ je kroz isti period, osim blagog fejsliftinga, prošao bez većih promena. Razloga za ‚‚zabušivanje‚‚ je više, a jedan od glavnih je što se poslednjih godina ‚‚audi Q7‚‚ uspešno borio sa rivalom iz Minhena. Drugi problem je blago talasanje u Audiju koje je dovelo da čestih promena šefova projekta zbog čega se ‚‚audi Q7‚‚ gotovo pretvorio u metuzalema među automobilima. Da bi se izgubljeno vreme nadoknadilo, veliki SUV sada dolazi sa novim licem i brojnim tehničkim izmenama koje bi trebalo da budu dovoljne da se nastavi trka sa ‚‚X5‚‚.

Za početak, u Audiju s ponosom ističu da je masa automobila smanjena za 325 kilograma. Da ne bude zabune, u pitanju je verzija sa 2.0 TFSI četvorocilindričnim turbo-benzincem koja se neće prodavati na evropskomm tržištu. Zbog toga smo se odlučili za ‚‚audi Q7‚‚ sa 3,0-litarskim V6 dizel agregatom i 272 ‚‚konja‚‚ koji je ‚‚smršao‚‚ 200 kilograma u odnosu na prethodnika. ‚‚Audi Q7‚‚ je, i pored tretmana, još uvek iznad dve tone, ali je međutim 75 kilograma lakši od konkurenta iz BMW-a. Razlika se primećuje u gotovo svakoj situaciji, pogotovo ako se zna da ‚‚audi Q7‚‚ raspolaže i sa dodatnih 14 KS (272 KS). Audijev V6 agregat uravnoteženo na radilicu prenosi 600Nm maksimalnog obrtnog momenta već pri 1.500 obrtaja u minutu tako da od mirovanja do ‚‚stotke‚‚ ubrzava za 6,3 sekunde. Ukupno vrlo dobrom utisku koji je ‚‚audi Q7‚‚ ostavio na nas pomaže i automatski osmostepeni menjač. Podešen je tako da se što pre ‚‚šalta‚‚ u najviši mogući prenos, zbog čega Audi obećava prosečnu potrošnju od samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. To je za 0,2 litara bolji rezultat od fabričke potrošnje ‚‚BMW-a X5‚‚. U realnom saobraćaju, oba SUV-a lakoćom mogu da se zadrže na prosečnih osam litara.

Audi svoju veličinu pokazuje i po pitanju prostora - osnovna zapremina prtljažnika je 890 litara, dok u ‚‚Q7‚‚ sa oborenim zadnjim sedištima može da stane više od dva kubna metra, što je 200 litara veći nego u ‚‚X5‚‚. Najveći napredak, Audi je napravio u podešavanju ogibljenj. Jer, to je polje na kojem nijedan drugi veliki SUV nije mogao da parira sportski razigranom, udobnom i hirurški preciznom ‚‚X5‚‚. Jano je da su u Ignolštadu bili svesni činjenice da vlasnici SUV-ova od svojih automobila traže više od pukog klirensa i visoke pozicije sedenja. Vazdušno ogibljenje (doplata oko 2.000 evra) transformiše ‚‚audi Q7‚‚ u klasičnu limuzinu koja tiho i bez udaraca ‚‚guta‚‚ čak i veće neravnine na putu. Vozač i putnici neće ni primetiti kretanje opruga, bez obzira na kvalitet podloge.

U sportskom režimu, pet metara dugački ‚‚Q7‚‚ se vozi poput kompaktnog automobila. Upravljač je brz i precizan toliko da bi i brat iz koncerna ‚‚porše kajen‚‚ mogao da pokaže dozu ljubomore. ‚‚‚BMW X5‚‚ je, rekli bismo, i dalje u prednosti u odnosu na ‚‚audi Q7‚‚ , s tim da je razlika sada minimalna.

Dakle, ‚‚audi Q7‚‚ je bez mane? U stvari, ako baš tražimo dlaku u jajetu, mogli bismo da kažemo da je kokpit diskutabilan. Audi je ‚‚Q7‚‚ preplavio savremenim tehnološkim rešenjima kao što su digitalna instrument-tabla, tačped, znatno poboljšani sistem glasovne kontrole... Pomalo zbunjujuće, rekli bismo, naročito u poređenju sa tradicionalističkim ‚‚BMW X5‚‚.

Na kraju, jasno je da uporedni test na luksuznom nivou ne može da se završi bez visokih cena. ‚‚BMW X5 xdrive 30d‚‚ startuje od 69.990 evra, dok ‚‚audi Q7‚‚ košta od 77.000 do 85.000 evra. Revativno ili ne, novi ‚‚audi Q7‚‚ je zaslužio bolju ocenu do ‚‚X5‚‚. On je prostraniji, luksuzniji, udobniji i košta isto koliko i sportski ‚‚BMW‚‚. Naš glas odlazi u Ignolštad.

Comments