UPOREDNI TEST: HYUNDAI TUCSON VS. MAZDA CX-5 VS. FORD KUGA VS. HONDA CR-V

‚‚Hjundai tuson‚‚ je ponovo živ. I, zaista je snažan! Njegove kvalitete testirali smo protiv glavnih konkurenata, ‚‚forda kuge‚‚ , ‚‚mazde CX-5‚‚ i ‚‚honde CR-V‚‚

Četiri automobila iz snova!
Možda vam je smešno, ali na slici su stvarno četiri modela koja bi svaki vozač u Srbiji poželeo da ima. Sada, razlika između želja i stvarnosti je velika (30.000 evra), međutim rezultati prodaje sa našeg tržišta pokazuju da su kompaktni SUV-ovi danas podjednako popularni kao pre šest-sedam godina, u neka srećnija vremena.
A, šta ima da se ne voli: Oni su prostrani, porodični, sa moćnim ali i štedljivim dizel motorima, automatskim menjačima i pogonom na svim točkovima.
Novajlija na sceni nam je tek izašao iz brodskog kontejnera: ‚‚Hjundai tuson‚‚. Ime vam zvuči poznato? Kompaktni ‚‚korejac‚‚ se pojavio 2004. godine da bi 2010. mutirao u ‚‚hjundai ix35‚‚ koji se, takođe, vrlo dobro prodavao u Evropi. Dakle, sada smo se vratili na ‚‚tuson‚‚ koji, osim oznake, gotovo da i nema dodirnih tačaka sa prvom generacijom. Atraktivan dizajn, moderne tehnologije i premijum enterijer- novi ‚‚tuson‚‚ je spreman da se oproba među velikanima.
Na crtu smo dovezli ‚‚mazdu CX-5‚‚ koja kupce privlači sportskim izgledom, živahnom prirodom i prostranom kabinom, zatim ‚‚ford kugu‚‚ sa dominantnim performansama i populističkim cenama i, na kraju ‚‚hondu CR-V‚‚ koja je ‚‚olraund‚‚ igrač. Nije lak izbor, jer svaki od ovih SUV modela zna da impresionira na svoj način i da nam tako oteža izbor automobila iz snova!

Kandidati:

Hyundai Tucson
185 KS
0-100 km/h  9,5 s
7,2 litara
od 20.690 do 35.690 evra

Honda CR-V
160 KS
0-100 KM/H 10,5 s
6,8 litara
od 34.490 evra

MAZDA CX-5
175 KS
0-100 km/h 9,0 s
7,2 litara
od 36.390 evra

FORD KUGA 
180 KS
0-100 KM/H 9,8 s
7,0 litara
od 29.300 evra


HONDA CR-V 1,6 I-DTEC 4WD

Samo bez žurbe! Nova ‚‚honda CR-V‚‚ odiše mirnoćom koju traže kupci kompaktnih, porodičnih SUV-ova. Velike spoljašnje dimenzije (dužina 4,61m) garantuju prostor i komfor u kabini u kojom preovlađuju kvalitetni materijali. ‚‚Honda CR-V‚‚ dominira klasom kada je u pitanju ponuda prostora u drugom redu sedišta, a privlači i rekordno velikim prtljažnikom zapremine 589 litara (174 litra više od ‚‚kuge‚‚). Plus za Hondin SUV su i najekonomičniji motor na testu (potrošnja 6,8 litara). Minus je visoka cena jer verzija sa automatskim menjačem i 4x4 pogonom košta 34.490 evra.

 FORD KUGA 2.0 TDCI 4x4

Ford je, kao i sa ‚fokusom‚‚ u golf klasi, tačno odredio šta očekuje od ‚‚kuge‚‚. Elastičan motor, dinamičko upravljanje i niska cena su aduti ‚‚kuge‚‚ koja želi da privuče mlađe vozače. Sve ostalo je, bukvalno, na nivou klasičnog kompaktnog automobila, a navešćemo oskudan prtljažnik zapremine 425 litara, tvrdu plastiku, skromnu ergonomiju vozačevog okruženja, centralni ekran dijagonale 12,7 centimetara koji je čak manji od novog ‚‚ajfona 6 plus‚‚(17 cm). S druge strane, verzija sa snažnijim  dvolitarskim turbo dizel agregatom (180 ks), brzim šestostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i 4x4 pogonom košta 29.300 evra, odnosno 5.000 manje od ‚‚honde CR-V‚‚.


MAZDA CX-5 SKYACTIV-D 175 AWD

Smanjenje radne zapremine motora? Ne, hvala! Mazda nastavlja da forsira 2,2-litarski ‚‚skajaktiv-D‚‚ agregat niskog stepena karoserije koji, ruku na srce, puca od snage i pri tome troši umerenih 7,2 litara na 100 pređenih kilometara. Mazda CX-5 ubrzava kao sportista (0-100 km/h za 9 s) i pored velikih točkova od 19 inča i ne baš hitrog šestostepenog automatskog menjača.Čak i sa alu točkovima od 19 inča, pruža više komfora u vožnji od recimo ‚‚kuge‚‚. ‚‚Mazda CX-5 175 AWD‚‚ sa šestostepenim manuelnim menjačem je 2.000 evra skuplja od iste verzije sa automatskim menjačem.

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDI 4WD

Nastavak priče, ili da krenemo od početka? Pre pet godina, ‚‚Hjundai‚‚ je opokojio ime ‚‚tuson‚‚ i predstavio je ‚‚ix35‚‚. Novo ozdanje, međutim sada nosi stari naziv, i to sa ponosom. Sa Korejcima u automobilskoj industriji se zna: Bez obzira na ispisana slova na vratima prtljažnika, oni žele samo jedno - put do vrha. I, novi ‚‚tuson‚‚ je dizajniran i projektovan za najveće izazove. Krenimo od novog dvolitarskog ‚‚dizelaša‚‚ sa 180 ‚‚konja i 400 Nm obrtnog mementa. Do ‚‚stotke‚‚ ‚‚tusonu‚‚ treba 9,5 sekundi. Potrošnja na našem uporednom testu (7,2 litara) se razlikovala od fabričke (6,5 litara). Prtljažnik je 88 litara veći od ‚‚kuge‚‚, odnosno iznosi 513 litara. Cena ‚‚tusona‚‚ u Srbiji za automatik sa 6 brzina, 4x4 pogonom i dizel motor od 1,995 kubika i 185 konja iznosi 35.690 evra.

 
TUCSON:                                                               KUGA:
 1.995 KUBIKA                                                      1.997 CCM
185 KONJA                                                             180 KONJA
400 NM                                                                     400 NM
0-100 KM/H  9,5 S                                                    9,8 S
MAKS. BRZINA  201 KM/H                                 200 KM/H          
6 STEPENI, AUTOMATIK                                    6-STEPENI AUTOMATIK
6,5 LITARA PROS. POTROŠNJA                        5,4 LITARA
PRTLJ. 513-1.503 LITARA                                    425-1.568 LITARA
AUTONOMIJA  860 KM                                         850 KILOMETARA

CR-V:                                                                         MAZDA:
1.597 CCM                                                                2.191 CCM
160 KONJA                                                              175 KONJA
350 NM                                                                     420 NM
10,5 S                                                                         9,5 S
197 KM/H                                                                   204 km/h
9-STEPENI, AUTOMATIK                                     6.STEPENI AUTOMATIK
5,3 LITARA                                                                5,5 LITARA
589-1.627 LITARA                                                    503-1.620 LITARA
850 KM                                                                        800 KM

SVI TESTIRANI AUTOMOBILI IMALI SU 4x4 POGON.

ZAKLJUČAK

Retki su uporedni testovi u kojima je mala razlika između ‚‚kandidata‚‚ , kao što je slučaj sa ‚‚tusonom‚‚ i ostatkom ekipe. Hjundai je tačno znao šta je potrebno da se stigne na vrh i nova generacija je ispunila zadatak. ‚‚Tuson‚‚ nas je prijeano iznenadio voznim karakteristikama, koje do sada nisu bile jača strana korejskog proizvođača.



Comments