UPOREDNI TEST: MERCEDES GLC VS. LAND ROVER DISCOVERY SPORT

Svetlo polako nestaje i svoje mesto prepušta šljaštećoj kugli koja se besomučno vrti iznad glava. Muzika počinje, tela hvataju ritam i svi postaju kao jedno. Na žalost nas starijih, disko je odavno ‚‚umro‚‚ ali ovaj uvod može da nam posluži da pozdravimo novi ‚‚lend rover diskaveri sport‚‚. Međutim, da ne bude zabune, ne radi se o sportskoj verziji automobila koji u žargonu zovemo ‚‚disko‚‚ , već o nasledniku ‚‚frilendera‚koji ispunjava sve uslove da izađe na megdan novom ‚‚mercedesu GLC‚‚. Sada nam preostaje samo jedno pitanje: koji od dva plesača ima talenat i pojavu za veliku scenu?

Prkosan izgled ‚‚diskaverija‚‚ samo je nastavak ovog dizajnerskog pravca koji već na prvi pogled obećava snagu, plemenitost i izdržljivost. Om je klasičan produkt ‚‚rendž rover‚‚ stila i kao da poručuje: Slobodno gledajte ostale, ali ja sam broj 1! S druge strane, ‚‚mercedes GLC‚‚ je relativno uzdržan, mekanih je linija i zaobljen, bez pretenzija da bude glavna faca u školi.

Unutrašnjost ‚‚GLC‚‚ je preuzeta sa aktuelne ‚‚C-klase‚‚ što podrazumeva upotrebu kvalitetnih materijala, premijum utisak i dosta opreme.  Ipak, vozač i putnici imaju utisak da se nalaze u limuzini, a ne u uzbudljivom , avanturistički raspoloženom i jednostavno složenom ‚‚diskaveri sportu‚‚. ‚‚Mercedes‚‚ je prostraniji na prednjim sedištima, dok je sedam centimetara kraći ‚‚lend rover‚‚ izdašniji po pitanju ponude prostora za putnike u drugom redu sedišta. Zadnja klupa u ‚‚diskaveri sportu‚‚ je klizna i može da se pomera za 16 cm u zavisnosti od toga da li vam je potreban veći prtljažnik. Takođe, podešava se i nagib zadnjih naslona a za dodatnih 1.400 evra mogu da se dobiju i dva dodatna sedišta koja se preporučuju samo za prevoz mališana.

Testirali smo ‚‚diskaveri sport 2.0 TD4‚‚ iza čije se oznake krije novi 2,0-litarski četvorocilindrični turbo dizel motor sa 180 KS, uparen sa prijateljski raspoloženim ZF devetostepenim automatskim menjačem. Kazaljka n vagi pokazuje da je ‚‚diskaveri sport‚‚ težak 2.088 kilograma, što se i oseća u vožnji. Iako očekujete da pod haubom ima dovoljno snage, ‚‚disko‚‚ do 100 km/h ubrzava za 10,2 sekunde, što je gotovo dve ipo sekunde sporije od ‚‚mercedesa‚‚. Već smo rekli da ‚‚sport‚‚ nije pravi sportista tako da ne bi trebalo da budemo previše brzopleti u donošenju zaključaka. ‚‚Diskaveri‚‚ je jednostavno namenjen drugoj vrsti vozača kod kojih brzina i dinamičnost nisu u prvom planu.

‚‚Mercedes GLC 250d‚‚ takođe nije ‚‚muva‚‚ kategorija, ali je dobeih 100 kliograma lakši. Njegov 2,1-litarski biturbo dizel sa 204 KS u priču ulazi energično a vozač uvakom trenutku se može prepustiti obrtnom momentu od 500 Nm. Performanse su zadivljujuće, dok idiličnu sliku u određenoj meri kvari nervozan devetostepeni automatski prenos.

Oba automobila su veoma udobna, pri čemu pogon na svim točkovima neprimetno obavlja svoj zadatak. ‚‚Mercedes‚‚ može da se pohvali snažnijim kočnicama, manjom prosečnom potrošnjom (7,0 litara na našem testu) i elastičnijim agregatom što je, kada se sve sabere, dovoljno da ‚‚GLC‚‚ odnese pobedu u prvom duelu. ‚‚Diskaveri sport‚‚ je fin momak, lepo dizajniran, prostran, praktičan i ima karakter. Ipak, za triumf je potreban snažniji motor.

Međutim, razlika između dva vrlo dobra automobila nije velika, a to potvrđuje i cena. ‚‚Mercedes 250d‚‚ startuje od 43.044 evra dok je ‚‚lend rover diskaveri sport TD4‚‚ tek nešto skuplji - 44.420 evra. Ponuda dodatne opreme je u oba slučaja bogata i automobili lako mogu da se prilagode različitim ukusima.

MERCEDES GLC   
4-cilindrični, biturbo
2.143 kubika
204 KS
500Nm pri 1.600 o/min
Maks. brzina - 222 km/h
9-stepeni, automatik
Pogon: na svim točkovima
5,0 litara/100 km
Prtljažnik: 550-1.600 litara
0-50 km/h - 2,6 s
0-100 km/h - 7,9 s
0-130 km/h - 13,3 s
Domet sa punim rezervoarom: 930 km

LAND ROVER DISCOVERY SPORT
 4-cilindrični, turbo
1.999 kubika
180 KS
430 Nm pri 4.000 o/min
Maks. brzina - 200 km/h
9-stepeni, automatik
Pogon: na svim točkovima
5,3 litara/100 km
Prtljažnik: 541-1.698 litara
0-50 km/h - 3,2 s
0-100 km/h - 10,2 s
0-130 km/h - 17,8 s
Domet sa punim rezervoarom: 680 km

Comments