
‚‚Mirai‚‚ izgleda kao automobil iz budućnosti, sa oštrim uglovima i ogromnim otvorima za dovođenje vazduha koji hladi gorivne ćelije i brine se da voda ne proključa. Automobil je dugačak impresivnih 4,9 metara, težak je gotovo tonu i zato ne očekujte zadivljujuće performanse. Ipak, elektromotor obezbeđuje snažan odziv pri svim brzinama, jer se obrtni momenat prenosi momentalno na prednju osovinu. Maksimalno su eliminisali uticaj vetra i buke sa puta, ali vozač i putnici moraju da se priviknu na nove zvukove (zujanje, brujanje, šištanje...) koje stvaraju uređaji koji rade pod visokim pritiskom i ekstremnim promenama temperature.

Pa, na početku možda novu generaciju ‚‚prijusa‚‚ , nedavno predstavljenu na Salonu u Frankfurtu. Četvrto izdanje najprodavanijeg hibrida na planeti donosi unapređeni sistem, ne toliko komplikovan kao kod ‚‚miraia‚‚ , a sve po ceni koja je prihvatljiva. Naime, ‚‚prijus‚‚ bi trebalo da košta oko 30.000 evra (cena će biti poznata u februaru), dok ‚‚mirai‚‚ na većim evropskim tržištima dostupan za 78.540 evra. ‚‚Prijus‚‚ je možda i skup, ali je u poređenju sa ‚‚miraijem‚‚ praktično džaba.
Na kraju, ‚mirai‚ nam korektno pokazuje prednosti gorivnih ćelija ali je rukovanje još suviše komplikovano, dok cifru od 80.000 evra bolje i da ne pominjemo. ‚‚Prijus‚‚ je dobar i proveren proizvod koji, ipak, donosi ubedljivu pobedu u prvom duelu.
TOYOTA MIRAI

Pogon na gorivne ćelije (ukupno 370 ćelija)
Snaga 155 konja
Baterije 244,8 volti
Maks. brzina 178 km/h
0-100 km/h 9,6 s
Pogon: prednja osovina

Motor: 4 cilinra, benzinac
Zapremina: 1.797 kubika
Snaga E-motora: 72 ks
Snaga benzinca: 98 ks
Obrtni momenat: 163 Nm
Pogon: prednja osovina
Comments
Post a Comment