VELIKI TEST: KIA SORENTO 2,2 CRDi EX Exclusive A/T AWD

Treća generacija Kijinog terenca ‚‚sorento‚‚ je već skoro godinu dana na tržištu. Iako je trebalo da novi model odavno prođe i dalje se ne možemo oteti utisku da ove tri generacije kao da ne dolaze iz iste kuće

Sa svakim novim ‚‚sorentom‚‚ pravljen je džinovski korak unapred i razlike u odnosu na prethodnika su sve drastičnije. Ovo se, doduše, može reći i za ‚‚sid‚‚ , ali kod automobila se više luksuza u sebi, promene su daleko lakše uočljive. Tako je i saa automobilom koji smo ovoga puta testirali. Već na prvi pogled jasno je da novi ‚‚sorento‚‚ nema previše dodirnih tačaka sa prethodnikom. Nije ovde bilo nikakvog fejsliftinga već klasičan rez i težnja da se novi proizvod primakne premijum konkurentima. Testirani, najskuplji primerak ‚‚sorenta‚‚ košta 55.990 evra! Ne, nismo pogrešili u kucanju! Za ovaj novac možete kupiti stan od 56 kvadrata u srpskoj prestonici na pristojnoj lokaciji. Da ne preterujemo mnogo, početna cen novog ‚‚sorenta‚‚ sa skromnijim paketom opreme i benzinskim motorom kreće od 38.000 evra. Ok, znači primakli su se premijum klasi po ceni, pa da vidimo šta se nudi za taj novac.












Prvi pogled na listu opreme i pola strane sitno kucanog teksta znači da su se u Kiji potrudili da kupcu ponude dosta luksuza. Preskočićemo uobičajene stvari poput kožnih sedišta, LED svetala i panoramskog krova i baćićemo se malo na ‚‚egzotiku‚‚. Tačskrin ekran od osam inča (to je poput mini i pad tableta), je središnje mesto za komunikaciju korisnika i vozila, naravno uz ‚‚supervižn‚‚ instrument tablu koju čini još jedan TFT ekran ovoga puta od sedam inča.
Prilazimo vozilu i ‚‚skeniramo‚‚ spoljašnjost. Diskretno, elegantno bez nekih napadnih elemenata. Prednji kraj je masivan sa interesantnim rešenjem haube koja je praktično ‚‚nasela‚‚ na masku hladnjaka sa karakterističnim tigrovim nosom. Bočne linije su jednostavne sa ‚‚C stubom‚‚ koji podseća na onaj sa prethodnog modela. Zadnji deo vozila u potpunosti je u stilu VW-Audi grupacije.
Smeštamo se za volan. Nalaženje optimalne pozicije u ovakvom vozilo zaista nije neki težak posao.
Celo vozilo je nešto niže od prethodnog ‚‚sorenta‚‚ tako da je centar mase sada bliže tlu. Rezultat- manje naginanja u krivini. Motor ima četiri cilindara i 2.200 kubika. Snaga je zaokružena na 200 konjskih snaga i mahom se šalje na prednje točkove, a po potrebi se uklučuju i zadnji. Teško da će ljudi krenuti masovno da prodaju svoje ‚‚X5-ice‚‚ i ‚‚ML-ove‚‚ (po novom GLE), ali u godinama koje slede sigurno će prilikom razmatranja kupovine mnogi u jednačinu uzimati još jednu varijablu koja se zove ‚‚sorento‚‚.

KIA SORENTO 2,2 CRDi EX Exclusive A/T AWD

Motor: zapremina 2199 ccm, snaga 147 kW (200 KS), 436 Nm, menjač 6-stepeni automatik

Dimenzije: 4.780/1.890/1.685 mm, prtljažnik 605/1.662 litara, masa 1.918 kg

Performanse: maks. brzina 200 km/h, 0-100 km/h 9,6 sek.   potrošnja 6,1/6,7/7,7 l na 100 km

OPREMA:

STANDARD: ABS, ESC, HAC, automatski dvozonski klima uređaj, blutut konekcija, navigacioni uređaj sa ekranom osetljivim na dodir od 8 inča, LED dnevna svetla i LED ambijentalno osvetljenje kabine i prostora oko vozila, prednji i zadnji parking senzori sa kamerom za parkiranje i sistemom za pomoć pri parkiranju, ‚‚pametni ljuč‚‚ za bezkontaktno otključavanje i taster za pokretanje automobila, adaptivni ksenon farovi, TFT LCD supervižn sportski merni instrumenti sa putnim računarom, tempomat i liminator brzine, ‚‚Fleks stir‚‚ sistem podešavanja ‚tvrdoće‚‚ upravljača, aluminijumski naplatci od 19 inča, kožna sedišta sa grejanjem i hlađenjem, prednji brisači sa grejanjem za odmrzavanje vetrobranskog stakla, automatsko podešavanje podvozja, Infiniti audio sistem, dodatno grejanje u drugom redu sedišta, panoramski krov., solarno vetrobransko staklo, električno/automatsko otvaranje i zatvaranje prtljažnika, elektronska parking kočnica.

Comments