TEST: OPEL CORSA OPC

U neka davna vremena, kada su deca imala mnogo drugačije igračke nego danas, jedna od veoma popularnih bila je čigra. Relativno jednostavna, a opet magično privlačna da zaokupi pažnju i onih starijih. Suština njene privlačnosti bila je u pokretu i tome ko će je bolje zavrteti, te koliko dugo će se ona okretati…

Danas se čigra veoma retko sreće, ali neka pravila u vezi sa njom i dalje važe. Pogotovo ono da je privlačnost u pokretu. Jer i mnogi automobili izgledaju atraktivnije dok se kreću, nego kada stoje. Još ako proizvođač zna kako da „zavrti priču”, onda je dobar deo posla prodaje već obavljen! A Opel svakako zna za sve ovo…

 Godine 1988. godine pokrenuo je priču o naoko običnim automobilima, ali sa boljim performansama, predstavivši model Corsa GSi. Bio je to mali, okretni automobil koji je pokretao motor od 1,6 litara sa 100 konjskih snaga. Nedavno smo u okolini španskog grada Bilbao, na evroskoj promociji, vozili model Corsa OPC, koji pokreće motor iste zapremine, ali sada sa 207 KS! To je najsnažnija verzija ovog popularnog modela nemačkog proizvođača, pozicionirana u tržinom B Segmentu. Zapravo, ona treba da dodatno utvrdi poziciju osnovnog modela, kojeg je do sada, od oktobra kada je promovisana najnovija generacija, prodato više od 180.000.

Nova Corsa OPC je deo strategije Opela da se kroz široku tržišnu ofanzivu, prema kojoj će do 2018. biti predstavljeno ukupno 27 modela i 17 motora, zaokruži ponuda u klasi malih automobila. Pri tome, kupci već dobro znaju šta mogu da očekuju od modela sa skraćenicom OPC (Opel Performance Centre). Još od 1997. kada je osnovano ovo odeljenje, suština je da se “kllsičnim” modelima podare sportske perfomanse i izgled, sa naglaskom na slovo “P”, odnosno performanse!

 A najnovija generacija Corse OPC dosledno nastavlja tu tradiciju, s tim što zadržava izvesnu dozu praktičnosti za svakodnevnu upotrebu. To znači da nije u pitanju beskompromisni sportski automobil, mada spoljašnji i unutrašnji izgled jasno ukazuju kome i čemu je namenjena. Agresivan dizajn, pored nove “Flash” plave boje koja je ekskluzivna za OPC modele, odlikuje “oštriji” izgled prednjeg dela, kojim dominiraju veliki otvori za vazduh, pogotovo oni ispod svetlosnih grupa, oivičeni aluminijumom, te horizontalni prorez ispod same donje ivice poklopca motora. S boka, tu su izraženi pragovi koji povezuju prednji i zadnji spojler, kao i otvore točkova od 17, tj. 18 cola.

Ako je već spolja jasno da ova Corsa pripada OPC familiji, ulazak u enterijer to dodatno potvrđuje. Nemoguće je, a neprimetiti Recaro sportska prednja sedišta, odnosno „kadice“, koja tako dobro drže telo u krivinama, a uz to su i prilično udobna, kao i upravljač obložen kožom i „zasečen“ sa donje strane. Tu su, naravno, i drugačija ručica menjača, sve sa logom OPC, te instumenti dizajnirani u tom duhu, kao i sportske nožne komande.

Prilikom startovanja motora, pokazivači na instrument tabli, kao kod pravih sportskih vozila, odu prvo do krajnjeg maskimalnog položaja, pa se potom vrate, no ono što je daleko impresivnije jeste da se Corsa OPC jasno oglašava da je spremna za akciju. Četvorocilindarski benzinski motor od 1.598 “kubika” sa turbo punjačem sada ima 15 KS više nego onaj kod prethodnog modela, tako da je i specifična snaga 129,5 KS po litri. Uz Overboost, on ima tačno 207 KS, kao i 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ovim poboljšanjima performansi doprineli su nova usisna grana i interkuler, kao i kompletan sistem ubrizgavanja goriva.




Nova Corsa OPC ima i precizniji šestostepeni menjač nego prethodna. Hod ručice je kraći, tako da je i sportski doživljaj upečatljiviji. Uz to, moguće je ovaj automobil, mase 1.293 kilograma, do „stotke“ pokrenuti za samo 6,8 sekundi, a to je gotovo pola sekunde brže nego kod prethodnog modela, dok maksimalna brzina iznosi 230 km/h. Ovo poslednje, kao i tvrdnju inženjera Opela o prosečnoj potrošnji od 7,5 litara na 100 km u kombinovanom ciklusu, nije bilo moguće proveriti na putevima Baskije, ali okretnost „plave čigre“ svakako jeste…
 

Poboljšanjom sistemu oslanjanja doprinosi i nova FSD (Frequency Selective Damping) tehologija, razvijena zajedno sa kompanijom Koni, jednom od vodećih za proizvodnju amortizera. Suština je u tome da su mehanički putem usklađu slie koje deluju na amortizere i frekvencije, odnosno kretanja šasije vozila, tako da se omogućava njihova bolja raspodela, a samim tim i bolji balans. U praksi, to se oseti kroz mnogo mirnije prolaske kroz krivine, bez neprijatnog poskakivanja povezanog sa nešto tvrđim trimom oslanjanja, što je od velikog značaja prilikom svakodnevne upotrebe ovog automobila.

Kako bi vozač još intenzivnije osetio takmičarsku atmosferu, Opel je razvio nove generacije ESP i TC (kontrola trakcije) sistema. Oni se mogu isključiti ili uključiti, već prema potrebi, a moguće je i birati tri moda funkcionisanja, od kojih je najslobodniji onaj „Competition Mode“. Corsa OPC nove generacije ima još „trikova“ kojima može da privuče kupce, jer pored sportskog duha, poseduje i svakodnevnu upotrebljivost. To znači da je ovaj automobil moguće koristiti i u gradu, i na stazi Nurburgring Nordschleife, gde je i testirana i razvijena.

Međutim, i u ovoj priči o “plavoj čigri”, dosta toga se vrti i oko novca. Za model Opel Corsa OPC, kod nas je potrebno izdvojiti 20.102 evra… Tu ova čigra, bez obzira na pokrete, mnogima ovde prestaje da bude tako interesantna! Odmah se pronalaze mane i kontra-argumenti, mada je istina sasvim drugačija. Suština problema je u tome što mi u Srbiji živimo imitaciju života, a u poslednjih par godina, postale su nam čudne njegove vedre i lepe strane! A ova “plava čigra” je samo jedna od njih…
 Pogledajte galeriju fotografija ovog modela.

Comments