VELIKI TEST: PEUGEOT 208

Novo izdanje Pežoovog modela ‚‚dvestaosam‚‚ imali smo prilike da vozimo u dve varijante, kao običan benzinac od 82 ‚‚konja‚‚ i kao malog sportistu sa moćnih 208 konjskih snaga. Prenosimo vam utiske.


HVALIMO
1. Svaka verzija malog trocilindraša impresionira živahnošću u odnosu na ono što se očekuje pd segmenta kome pripada, a najviše ona sa dodatkom turbo punjača.
2. Kvalitet završne obrade je za svaku pohvalu, čak i kod osnovnog nivoa opreme, gde su nam se posebno svidela prednja sedišta.

ZAMERAMO
1. Prednji stubovi su nezgodno zakošeni i osetno smanjuju preglednost na raskrsnicama i u oštrim krivinama.
2. Buka koja dolazi od točkova je stalno prisutna, čak i na stazi, a posebno na neravnom asfaltu.
  
  ‚‚Vreme za osveženje‚‚

Samo tri godine posle predstavljanja, ‚‚dvestaosmica‚‚ je redizajnirana, i to je urađeno veoma diskretno, pa je u prvom planu atraktivna ‚‚saćasta‚‚ maska hladnjaka, dok se druge kozmetičke radnje teže prepoznavaju. Najviše promena je doživela oprema, pa u najvišem paketu opreme ‚‚208-ica‚‚ sada ima i sisteme  koji poboljšavaju nivo bezbednosti. Izdvajaju se ‚‚aktiv siti brejk‚‚ (eng. active city brake) koji upozorava vozača kada prepozna opasnost od naletanja na vozilo ispred. Drugi sistemi poboljšavaju nivo komfora, pa tako, na primer, ‚‚dvestaosmica‚‚ ima kameru za parkiranje unazad, koja snima situaciju iza vozila, a moguće je vozilo opremiti i ‚‚park asistentom‚‚ , koji će proceniti da li na parking mestu ima dovoljno mesta za vozilo, a ako ima, i sam će se uparkirati. 

‚‚ Malim redizajnom ‚‚208‚‚ ponovo skreće pažnju na sve one dobre osobine koje ga čine neprikosnovenim Pežoovim bestselerom.‚‚
Osim estetskih promena prednjeg dela i bogatije opreme, najveća novina Pežoa u ponudi je upravo to što je trocilindraš zapremine 1,2 litara dobio i turbo punjač. Motor koji smo mi testirali, nažalost, je bio 1,2 bez turbopunjača. ‚‚Običnu‚‚ verziju krasi petostepeni manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa, dok onu sa turbopunjačem, odlikuje automatik sa šest stepeni prenosa. Sa novim dizajnom ‚‚208‚‚ je mnogo više od malog gradskog automobila. Četiri osobe se mogu udobno smestiti, a završna obrada uliva sigurnost i veoma je kvalitetna.

‚‚ Prednja sedišta su veoma dobro profilisana i odlično drže telo u krivini. Lumbalna podrška je takođe odlična‚‚

‚‚ENTERIJER- U SPORTSKOM MANIRU‚‚
 Komandna tabla je, sada, već prepoznatljiva ‚‚pežoovska‚‚ - kvalitetno je izrađena, a u prvom planu je mali volan neobičnog oblika. U kabini nije lako pronaći zamerke. Rešenje volana i instrumenata je i dalje originalno, a instrumenti su postavljeni iznad obruča upravljača. Mala zamerka je to što ne uspevaju svi vozači da pronađu optimalan položaj i pre svega dobru preglednost instrumenata, jer nekima, posebno onima višim rastom, gornja ivica volana potpuno zaklanja instrument tablu. Multimedijalni sistem, u obliku tableta od sedam inča osetljivog na dodir, odličan je i uz to se lako koristi.

‚‚ Vozačevo mesto je prepoznatljivo, volan je malih dimenzija, a instrumenti su izdignuti. Na sredini instrumet-table nalazi se lep displej od sedam inča, sa različitim multimedijalnim funkcijama.‚‚ 


‚‚Žustrina kada treba‚‚

Utisak da se vozi 1,6, zasluga je turbopunjača. Verzija sa automatikom je dobar izbor. Automatik u svakoj situaciji veoma efikasno bira adekvatni prenosni odnos, uz tečan i precizan rad. Pežo ‚‚208‚‚ bez turbopunjača sa 82 KS, do ‚‚stotke‚‚ ubrzava za 14,2 sekunde, dok verzija sa turbopunjačem koja razvija 110 konjskih snaga, do stotke ‚‚leti‚‚ za 10,4 sekunde. A to je ogromna razlika.

‚‚Pežo ‚‚208‚‚ je stabilan i upravljiv. Sa atmosferskim benziskim trocilindrašem zapremine 1,2 litara veoma je šrijatan za vožnju, posebno do brzina dozvoljenih u gradu. Turbo verzija je izgubila i ono malo lenjosti u međuubrzanju koju je ‚‚at,osferac‚‚ posedovao.‚‚ 

‚‚ZAKLJUČAK‚‚

Pravi energični mališan, koji probijanju kroz gradske gužve čini manje stresnim, onoliko koliko to mali gradski automobil može da učini.

MOTOR

VISOK PRITISAK
Familija Pežoovih trocilindraša je dobila novu verziju, opremljenu turbopunjačem. Njena  maksimalna snaga iznosi 110 konjskih snaga, a obrtni momenat 205 Nm. Maleni motor, koji je samostalno razvio Pežo, poseduje rafinirana rešenja već viđena kod atmosferske verzije, poput kontraosovine za uravnoteženje i varijatora faze na usisnom i izduvnom sistemu. 

TEHNIČKI PODACI

Zapremina: 1.199 ccm
Snaga: 82 KS
Prenos: petostepeni, manuelni
Masa: 1.165 kg
 Obrt. mom.: 118Nm
0-100 km/h - 14,2 s

1.2 T

Isto kao kod 1.2, osim: snaga 110 KS
Obrtni momenat 205 Nm
Prenos: 6-stepeni, automatik
 0-100 km/h - 10,9 s

Comments