SPECIAL: AUTO GODINA 2016 (1.DEO)

Tokom 2015. godine videli smo kakve je probleme imao gigant poput Folksvagena i bili svedoci da je i Serđo Markione, pričajući o oporavku i konsolidaciji svoje kompanije, shvatio da je mnogo lakše govoriti nego dobre ideje realizovati. Problemi Folksvagena i Fijata su ‚‚krivi‚‚ što je teško predvideti šta bi moglo da nas čeka u 2016, u kojoj optimisti najavljuju blagi porast broja prodatih vozila - ponajviše SUV modela.

EKSPLOZIJA SUV MODELA

ALFA SUV

Nije potvrđeno, ali bi debi ‚‚alfinog‚‚ SUV modela mogao da bude na salonu u Parizu, a početak prodaje krajem ove ili početkom sledeće godine. Projekat nije nov, o njemu se priča godinama, a trebalo je da se pojavi u vreme prikazivanja ‚‚čirokija‚‚ na njegovoj platformi - dakle, još pre tri godine. Potom je čitava strategija kuće promenjena i doneta je odluka o stvaranju nove platforme sa zadnjim pogonom koju je dobila najpre ‚‚đulija‚‚ , a potom će  se na njoj zasnovati čitava gama, uključujući i SUV model. Motori će biti četvorocilindarski dizelaši i benzinci, benzinski V6 iz ‚‚đulije‚‚ kao i VM-ov V6 3.0 dizelaš kojim se oprema i maserati ‚‚gibli‚‚ (sa 250 KS i 275 KS).

AUDI Q1

Sa dužinom od oko 4,20 metara, ‚‚Q1‚‚ će biti najmanji Audijev SUV. Predstavljaće konkurenciju pre svega džipu ‚‚renegejd‚‚ i miniju ‚‚kantrimen‚‚ , a pokretaće ga četvorocilindarski motori od 140 KS pa do preko 200 KS. S obzirom na to da se radi o ‚‚audiju‚‚ , očekuje se bar jedna verzija opremljena kvatro pogonom.

SEAT UZ POMOĆ FOLKSVAGENA

SUV srednje klase koji će se pojaviti na jesen predstavlja ne samo debi španske kuće u ovom segmentu tržišta, već i rodonačelnika čitave familije SUV-krosovera koja bi trebalo da oživi Seatovu ponudu. U ponudi će biti prednji ili integralni pogon, ručni ili menjač sa dvostrukim kvačilom, oba sa šest stepeni prenosa, benzinski i dizel motori sa rasponom snage između 110 i 184 konjskih snaga.

AUDI Q5 
U Ingolštatu pripremaju više od jednog noviteta za uspešni segment SUV-a. Sredinom godine trebalo bi da stigne druga generacija modela ‚‚Q5‚‚ , dužine oko 4,60 metara. Osnovu čini platforma iskorišćena već za ‚‚Q7‚‚. Upotreba laganih materijala bi omogućila dijetu oko 100 kg. Pod haubom će se naći motori Folksvagen grupe sa četiri i šest cilindara, a verovatno će se pojaviti i sportske ‚‚SQ5‚‚ i ‚‚RSQ5‚‚ verzije. Hibridni ‚‚plag-in‚‚ bi trebalo da bude opremljen 2.0 TFSI motorom sa 252 KS spojenim sa dva električna motora, po jednim na svakoj osovini. Posle toga, nastaće i ‚‚Q6‚‚ verzija sa spljoštenim krovom.


BMW X3

Iako je na tržištu predstavljena još 2010, aktuelna serija modela ‚‚X3‚‚ bi naslednika mogla da dobije krajem 2016. Dizajn ne donosi revoluciju, a ni dimenzije se neće značajnije menjati, jedino će se unutrašnjost povećati. Kao alternativa tradicionalnim motorima i ‚‚M‚‚ verziji, očekuje se i ‚‚plag-in hibrid‚‚ ukupne snage oko 300 konjskih snaga.


ŠKODA SUV

Koristeći produženu verziju ‚‚tiguanove‚‚ platforme, Škoda će ponuditi novi SUV dužine oko 4,70 metara, koji će biti sposoban da preveze i sedam osoba. Veći brat ‚‚jetija‚‚ bi mogao da se zove ‚‚snoumen‚‚ , biće bogato opremljen i koštaće više od 50.000 evra. Ponudiće se 4x2 i 4x4 opcije, a pod haubom će se nalaziti  poznati Folksvagenovi benzinci i dizel motori, u rasponu od 150 do 220 konjskih snaga.

MERCEDES GLS

Prikazan krajem prošle godine, na tržište uskoro stiže nekadašnji ‚‚GL‚‚ , koji je pretrpeo detaljan redizajn i uklopio se u novi sistem označavanja modela, pa se sada zove ‚‚GLS‚‚. I daje je to Mercedesov admiralski brod u ovom sektoru. Pokreću ga benzinci između 333 i 455 KS, kao i dizelaš sa 258 KS. Integralni pogon i automatski menjač sa devet stepeni prenosa spadaju u serijsku opremu, a paket ‚‚ofroud‚‚ je opcija. Na vrhu game je ‚‚GLS 63AMG‚‚ koji je pojačan za 28 KS i sada razvija 585 KS.

SREDNJA KLASA

FIAT TIPO HEČBEK I KARAVAN

Trozapreminski model neće biti jedina verzija ‚‚tipa‚‚. Očekuju se i hečbek i karavan, čime Fijat demantuje optužbe da je napustio srednju klasu. ‚‚Tipo‚‚ sve baca na kartu praktičnosti i sadržaja, odnosno na to da kupac dobije odgovarajuću vrednost za svoj novac. Hečbek i karavan će dobiti iste motore kao i limuzina, odnosno atmosferski 1.4 benzinac i 1.3 MJT turbodizel, oba sa 95 KS, kao i 1.6 benzinac sa 110 KS, kao i 1,6 turbodizel sa 120 KS opremljen menjačem sa duplim kvačilom.

NOVOSTI MEĐU GRADSKIM MODELIMA

VW UP!

U očekivanju nove generacije koja će se pojaviti do kraja decenije, folksvagen ‚‚ap!‚‚ će na polovini svoje karijere pretrpeti restilizaciju. U skladu sa tradicijom kuće iz Volfsburga, lagano estetsko doterivanje je ujedno i prilika da se ugrade sve najnovije tehnologije kojima proizvođač raspolaže. U prodajne salone stiže na jesen.

SUZUKI IGNIS

Upotreba imena starih modela je u modi, pa ni Suzuki nije izuzetak. Tako stiže novi ‚‚injis‚‚ , čija je proizvodnja prekinuta 2008. Osim prednjeg, nudi i integralni pogon, isti koji koristi i ‚‚svift‚‚. Biće to jedan od retkih 4x4 modela u klasi vozila do 3,70 metara dužine. Za pokretanje je zadzužen 1.2 četvorocilindarski benzinski motor sa 90 KS spojen sa CVT menjačem.

VELIKE LIMUZINE

MERCEDES E-KLASA

AUDI A5 

‚‚Najlepši automobil koji sam dizajnirao‚‚ , svojevremeno je za ‚‚A5‚‚ tvrdio dizajner Valter de Silva, ali je i njemu vreme za promenu. Karakteristična linija koja se proteže celom dužinom boka biće još naglašenija, kao i blatobrani. Farovi će biti pravilnog oblika, maska balik novim ‚‚audijima‚‚ , a spojler na ‚‚repu‚‚ će biti još izraženiji. Potvrđene su i ‚‚kupe‚‚ i ‚‚sportbek‚‚ verzije. Stiže na jesen.

BMW SERIES 5

‚‚Serija 5‚‚ će preuzeti mnogo toga od ‚‚serije 7‚‚ , pa će tako i ona imati ‚‚kontrolu gestovima‚‚ , odnosno neke se funkcije mogu obaviti gestikulacijom ruke ispred ekrane. Sistemi asistencije vožnje će biti unapređeni. Gama motora će sadržati  uobičajene benzince i dizelaše iz Minhena koji razvijaju između 150 i 450 KS. Debi je na jesen, a početak prodaje krajem  godine.  

EKOLOŠKA VOZILA

BMW 225 XE

‚‚Plag-in‚‚ tehnologija u model ‚‚aktiv turer‚‚ stiže u aprilu. Ova verzija ima dodatak u imenu ‚‚225xe‚‚ , kojim se označav da automobil ima i pogon na baterije i integralni pogon. Trocilindarski motor od 1,5 litara se nalazi na prednjoj osovini, a električni na zadnjoj, pa ukupno razvijaju 224 KS. Ubrzanje do ‚‚stotke‚‚ traje 6,7 sekundi, maksimalna brzina je 202 km/h , a autonomija u električnom režimu iznosi 41 kilometar.

KIA NIRO

Kijin ekološki krosover zvaće se ‚‚niro‚‚. Vozilo predstavlja najnoviju evoluciju projekta, u fabrici nazvanog ‚‚DE‚‚. U odnosu na početne predloge, izgled je doteran uz poneko podsećanje na ‚‚sportidž‚‚ , pre svega na prednjem delu. Srce projekta je hibridni sistem koji osigurava i integralni pogon, spojen sa benzinskim motorom od 1,6 litara i 105 KS kao i sa električnim motorom postavljenim na zadnjoj osovini koji razvija 43 KS. Menjač je šestostepeni sa duplim kvačilom. Kija ‚‚niro‚‚ u prodaju stiže na jesen i time započinje njena ‚‚zelena‚‚ ofanziva.

AUDI Q7 E-TRON      

U martu stiže hibridni ‚‚plag-in‚‚ audi ‚‚Q7‚‚. Spaja električni motor od 94 kW - napajan litijumskim baterijama i integrisan sa tiptronik osmostepenim menjačem - sa V6 turbodizelašem od tri litra. Ukupna snaga je 373 ‚‚konja‚‚ , obrtni moment 700Nm, a autonomija iznosi 1.410 km. Do ‚‚stotke‚‚ ubrzava za 6 sekundi.

Comments