Piše: Iz Rovinja Alden Hadžagić Brazzo
Vozili smo: Novi Renault Megane – Više od očekivanog
Iako smo prvu priliku za vožnju
četvrte generacije Renault Meganea u Lisabonu morali propustiti zbog
guste sarajevske magle nismo trebali dugo čekati na drugu šansu. Na
poziv Renaulta stigli smo u Hrvatsku prijestolnicu odakle smo do Rovinja
i nazad vozili nekoliko verzija novog francuskog kompakta.
Ispod odlično dizajnirane
karoserije nalazi se savremena tehnologija – motori, mjenjači, ovjes te
vrlo ugodna i nadasve kvalitetna unutrašnjost. Očekivana cijena baznog
modela na našem tržištu je ispod 14.000 eura…
Na temeljima bogatog iskustva stečenog
na prethodne tri generacije Renault je iznjedrio potpuno novu 4.
generaciju modela Megane koja je široj javnosti predstavljena prošle
jeseni u Frankfurtu. Od tada do pred kraj prošle godine uhodavala se
proizvodnja i pripremala komercijalizacija širom svijeta. Mi smo
sredinom decembra dobili poziv da među prvima na svijetu vozimo novi
Megene u Lisabonu ali, na žalost, zbog guste sarajevske magle morali smo
propustiti prvi let o kojem su ovisile sve ostale konekcije prema
dalekom Portugalu…
Nešto manje od dva mjeseca kasnije
napokon smo prvi put sjeli za volan odlično dizajniranog francuskog
komapkta koji je, odmah recimo, konkretan odgovor njemačkim etabliranim
modelima Volkswagen Golfu i Opel Astri.
Detaljno promišljene i do najsitnijih
detalja filigranski ispeglane linije karoserije nikoga ne ostavljaju
ravnodušnim. Bukvalno! Gdje god da smo se pojavili glave su se munjevito
okretale, bez obzira da li se radi o starijima ili mlađima. I do sada
smo vozili dosta potpuno novih modela ali se ne sjećamo kada je bio
ovoliki interes.
Prednji dio, najblaže rečeno, izgleda
moćno. Dominantna maska motora sa ogromnim Renaultovom ”baklavom” daje
dozu ozbiljnosti i čvrstoće dok nova LED svjetla u obliku slova C
otkrivaju da se radi o modernom automobilu koji zadovoljava sve potrebe
savremenih kupaca.
Kada već spominjemo LED svjetla moramo
posebno naglasiti da je tek predstavljeni Megane prvi automobil koji
pojam ”dnevna svjetla” prenosi i na zadnji dio – prilikom startanja
motora istovremeno se aktiviraju prednja i zadnja LED svjetla. Ne treba
posebno isticati da je to sa stanovišta sigurnosti itekako pohvalno.
Iskreno, nije zanemarljiv ni vizuelni efekt koji je prvoklasan – EDGE
LIGHT stvaraju jedinstven vodoravni potpis do sada neviđen ni na jednom
automobilu.
Pogled s prednje i zadnje strane otkriva
veći trag točkova (najveći u klasi) a samim tim i veću širinu
karoserije u odnosu na prethodnika. Slično bi se moglo reći i za pogled s
boka – odmah se vidi veći međuosovinski razmak i niža linija krova.
Time se Megane 4. generacije upotpunosti uklopio u trendove koji u
posljednje vrijeme vladaju kompaktnom klasom automobila.
Pomalo opijeni skladnom vanjštinom sa
zebnjom smo otvorili vrata i spustili se na vozačko sjedište. Strah da
se maštovitost dizajnerskog tima potrošila na vanjski dio nije bio
opravdan. Unutrašnjost je oblikovana sa istom količinom strasti kao i
vanjski dio karoserije.
Svi putnici uživat će u ergonomski
osmišljenom okruženju s tim da vozač, logično, raspolaže sa mnogim
privilegijama. Kokpit je zamišljen tako da asocira na pilotsku kabinu. U
prilog tome ide i ”head-up” displej na kojem se prikazuju sve vozaču
bitne informacije – od smjernica navigacije, trenutne brzine do
”čitanja” saobraćajnih znakova. Ispod dobro oblikovanog volana nalaze se
instrumenti u boji koji se zapravo nalaze na TFT ekranu.
Boja i grafika ovise o trenutno
odabranom programu na MULTI-SENSE sistemu. Fabrika je predvidjela 4
unaprijed određena programa i jedan individualni. Paralelno sa
mijenjanjem programa mijenja se konfiguracija instrumenata i ugodno
ambijentalno osvjetljenje postavljeno duž cijelog putničkog prostora.
Skromniji paketi opreme dolaze sa centralnim 7 inčnim kolor
ekranom osjetljivim na dodir dok raskošniji paketi podrazumijevaju
vertikalno postavljeni 8,7 inčni (dijagonala 22 cm).
Tvorci su namjerno imitirali logiku
tableta i pametnih telefona što bi svima trebalo pogodovati. Preko
ekrana se upravlja većinom sistema s kojima novi Megane raspolaže. Uz
nabrojano moguće je i zumiranje pojedinih detalja. Sistem je označen kao
R-LINK 2… Sve u svemu svi će se snaći kao ”riba u vodi” i bez čitanja
uputstva…
Brzim pronalaženjem idealne pozicije za
komandama krenuli smo na prvu vožnju. Odmah smo spazili da su sjedišta
potpuno nova. Izvedena od dvije vrste pjene, mekše i tvrđe, te kao takva
pružaju maksimalnu udobnost uz čvrsto držanje tijela po krivinama. Uz
sve nabrojano izgledaju sportski elegantno pa poslije 600 km provedenih u
njima dajemo maksimalnu ocjenu.
Kome standardni izgled vanjštine i
unutrašnjosti nije dovoljno atraktivan može si odabrati GT-Line paket
koji pravi jasan odmak od običnih modela. Obzirom da smo GT-Line verziju
vidjeli uživo kraj standardnog Meganea moramo reći da doplata itekako
vrijedi…
Novi Megane iznikao je na Renaultovoj
platformi CMF C/D koja se već dokazala na modelima Talisman i Espace.
Modularna platforma pruža veliki broj kombinacija među kojima posebno
ističemo upravljanje zadnjim parom točkova – 4CONTROL dostupnim uz
najsnažniju verziju što je prvi slučaj u klasi. Oduvijek je bio trend
transfera skupe tehnologije iz automobila viših klasa u niže.
Tako je i sada pa Megane već na startu
prodaje raspolaže sa: automatskim regulatorom brzine (ACC), aktivnim
kočenjem u slučaju nužde (AEBS), upozorenjem na napuštanje vozne trake
(SDW), upozorenjem na sigurnosni razmak (SDW), prepoznavanje
saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine (OSP+TSR),
upozorenjem na vozilo u mrtvom uglu (BSW), kamera za vožnju unazad,
automatsko uključivanje dugog/kratkog svjetla, sistem sa pomoć i
samostalno parkiranje…
Ponuda motora je šarolika s tim da će
neke verzije biti dostupne do sredine tekuće godine. Za ljubitelje
benzinaca predviđen je 1,2 TCe sa 100 i 130 KS, 1,6 TCe sa 205 KS i
klasični usisni 1,6 agregat snažan 115 KS. Obzirom da su ljudi na ovim
prostorima okrenuti isključivo dizelašima sastavljena je zanimljiva
ponuda motora.
Dobro poznati i usavršeni 1,5 dCi nudi
se sa dva nivoa snage, 90 i 110 KS dok veći 1,6 litreni dCi također
dolazi u dvije verzije, 130 i 165 KS. Kupac može naručiti model sa
klasičnim ručnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa ili EDC mjenjačem sa
dvostrukim kvačilom koji kod benzinaca ima 7 stepeni prenosa a kod
dizelaša stepen prenosa manje.
Mi smo po lijepim hrvatskim cestama vozili 1,5 dCi sa 110 KS i 1,6 dCi
koji na prednju osovinu šalje 130 KS. Osječaj u vožnji je izvrstan. Bez
obzira na jačinu motora snaga se razvija linearno, odnosno skladno. Nema
turbo rupe što uz dobro postavljene prenosne odnose omogućava glatka
ubrzanja i međuubrzanja. Geometrija ovjesa postavljen je tako da pravi
fin balans između sportski čvrstog i limuzinski ugodnog. Na itinereru
smo imali sve vrste krivina koje se mogu, ovisno o ambicijama vozača,
provesti s punim gasom.
Moramo reći da smo se ugodno iznenadili
kvalitetom ovjesa i preciznim upravljanjem. Tradicionalno Renaultove
kočnice spadaju u vrh pa i novi Megane uz precizan osječaj na srednjoj
pedali usporava snažno. Izraženom konforu u vožnji svoj doprinos daje i
vrlo kvalitetna akustična izolacija na kojoj se, očigledno, nije nimalo
štedjelo.
Buka je zaista minimalna, čak i pri
putnim brzinama od 170-180 km/h. Dakako, uz umanjen šum vjetra
reducirana je i buka koju generiraju gume i elementi ovjesa.
Poslije prvog iskustva s francuskim kompaktom ne možemo sakriti
oduševljenje. Mišljenja smo da je novi Megane prvi adekvatan odgovor na
etabliranu njemačku konkurenciju koja dolazi u vidu Volkswagen Golfa i
Opel Astre. Uz privlačan dizajn dolazi trenutno najmodernija tehnologija
što čini kombinaciju kojoj je teško odoljeti…
Comments
Post a Comment