TEST: KIA RIO 1,25 URBAN

Večita dilema da li uzeti manji auto sa više opreme ili veći sa manje opreme uvek ima dva odgovora u zavisnosti od toga da li vas vodi srce ili racio. Ako ste u dilemi da li da odaberete Kiju Rio ili Cee'd, odgovor nije previše težak. Rio sa vrlo pristojnim paketom opreme Urban košta 10.190 evra a osnovna verzija Kije Cee'd 11.690.

Inače, Rio ima nešto veću cenu zbog toga što se ne proizvodi u EU, već u Južnoj Koreji. Kada se doda porez na zbir osnovne cene i carine, dobije se dodatno opterećenje od oko 18 posto. Na kraju krajeva, treba uzeti u obzir i povoljne uslove finansiranja na 60 rata, bez kamate.


 Dakle, razlika u ceni dva automobila nije velika, ali razlika u opremi jeste. Oba modela imaju sedmogodišnju garanciju i jednako dobro će držati cenu kao polovnjaci. Dakle, pitanje je samo koje su potrebe budućeg vlasnika.

Ukoliko auto vozite pretežno po gradu, ponekad povezete saputnika, ne vučete sa sobom veću količinu stvari i nemate nameru da prevozite veš mašinu, realno je bespotrebno da svakodnevno sa sobom vučete veću količinu lima. Pogotovo ako vam situacija sa parkiranjem nije baš najopuštenija.


Rio nudi sasvim solidnu opremu u Urban paketu, na čijem spisku se nalaze alu felne, UV premaz na vetrobranu, kožni volan i ručicu menjača, automatsku "klimu" sa senzorom zamagljenosti stakala, senzor sa kišu...

Sa druge strane, bazni Cee'd nema čak ni daljinsku komandu centralne brave na ključu, ali zato nudi više prostora.

Ako se ipak odlučite za Rio, možete da očekujete mnogo pozitivnih iznenađenja. Za početak, opšti utisak kvaliteta je na vrlo visokom nivou. Sedi se veoma udobno, s obzirom da sedište može da se podesi prilično nisko a volan može dosta da se izvuče. Nožne komande su udaljene, što omogućava ispružen položaj nogu i smanjenje zamora prilikom dužih vožnji.


 Menjač je konstruisan po ugledu na najbolje dane nemačkih brendova, sa kratkim hodovima i iznenađujućom preciznošću. Pravo je zadovoljstvo menjati brzine na automobilu kod koga su sve komande meke i sofisticirane.

Svaki put kada sednemo za volan iznenadi nas i ponašanje ovog modela na otvorenom. Veoma je tih i vrlo brzo se umiruje prilikom prelaska preko neravnina, za razliku od nekih drugih automobila iz klase u kojima imate osećaj kao da ste u igrački na autoputu.

Comments