Promotivna serija Anniversary, 124 crvena primjeraka s crnom kožom i bogatom opremom namijenjena europskom tržištu, planula su već u pretprodaji. Kako bi lakše dočekali početak ljeta i dan isporuke, kupcima ograničene serije Fiata 124 Spider (
za koji su izbrojili 33.000 eura) ponuđen je na korištenje Fiat 500 C. Dodamo li tome odštete za kišne vikende u ljetnim mjesecima i poseban kasko za platneni krov, Talijani su s puno mašte krenuli u lansiranje reinkarnacije legendarnog dvosjeda.
No, nisu se potrudili samo u odijelu marketinga. Veliki posao odradili su i dizajneri, ubrizgavši solidnu dozu talijanskog štiha u vanjski izgled. Fiat 124 Spider stizat će s proizvodnih traka pogona u Hiroshimi na kojima se slaže i posljednja generacija Mazde MX-5 na čijim je temeljima nastao, ali službeno ni jedan od elemenata karoserije nije isti.
Talijanska verzija 14 je centimetara duža i jedan šira,
prtljažnik je desetak litara veći, a dvostruka trapezoidna rešetka, te
izbočine na poklopcu motora podsjetnik su na ikonu predstavljenu prije
pola stoljeća. Talijani su uspjeli stvoriti drugačije vanjske forme i donekle promijeniti stil, no unutrašnjost gotovo da nisu dotakli.
Osim Fiatovog zaštitnog znaka na upravljaču, te izmijenjenih na oblogama vratiju, sve ostalo identično je kao u Mazdi MX-5. Za upravljačem se sjedi nisko s ispruženim nogama. Pogled na instrument ploči privlači veliki analogni pokazivač okretaja, ali čim se pokrene motor veza s japanskim bratom ponovno pucaju, jer se pod prednjim poklopcem krije 1.4 MultiAir sa 140 KS.
Ovjes je krući, a prijenosi u mjenjaču nešto duži kako bi se što bolje iskoristili 240 Nm momenta, koji se javlja već na 2250 okretaja. U odnosu na Mazdine atmosferske motore, Fiatov turbobenzinac djeluje uglađenije, osobito pri nižim okretajima, idealnim za krstarenje sa spuštenim krovom (koji je nešto bolje podstavljen, ima deblje stražnje staklo i pruža bolju zvučnu izolaciju). Zvuk koji taj notor ispušta nije posebno dojmljiv, ali rado se zavrti sve do 6500 okretaja.
No, nisu se potrudili samo u odijelu marketinga. Veliki posao odradili su i dizajneri, ubrizgavši solidnu dozu talijanskog štiha u vanjski izgled. Fiat 124 Spider stizat će s proizvodnih traka pogona u Hiroshimi na kojima se slaže i posljednja generacija Mazde MX-5 na čijim je temeljima nastao, ali službeno ni jedan od elemenata karoserije nije isti.
Osim Fiatovog zaštitnog znaka na upravljaču, te izmijenjenih na oblogama vratiju, sve ostalo identično je kao u Mazdi MX-5. Za upravljačem se sjedi nisko s ispruženim nogama. Pogled na instrument ploči privlači veliki analogni pokazivač okretaja, ali čim se pokrene motor veza s japanskim bratom ponovno pucaju, jer se pod prednjim poklopcem krije 1.4 MultiAir sa 140 KS.
Ovjes je krući, a prijenosi u mjenjaču nešto duži kako bi se što bolje iskoristili 240 Nm momenta, koji se javlja već na 2250 okretaja. U odnosu na Mazdine atmosferske motore, Fiatov turbobenzinac djeluje uglađenije, osobito pri nižim okretajima, idealnim za krstarenje sa spuštenim krovom (koji je nešto bolje podstavljen, ima deblje stražnje staklo i pruža bolju zvučnu izolaciju). Zvuk koji taj notor ispušta nije posebno dojmljiv, ali rado se zavrti sve do 6500 okretaja.
Comments
Post a Comment