EKSKLUZIVNO: SEAT ATECA VS. NISSAN QASHQAI

NAPAD NA BESTSELER

Seat je dugo vazio za problematicno dete u VW porodici. Spanski brend je cesto besciljno lutao od modela do modela i gotovo uvek na ivici bankrota iz kojeg su ga spasavali nemacki roditelji. Medjutim sudbina Seata se promenila. Novi "leon" je probudio kompaniju  a "ateka", prvi SUV u istoriji, trebalo bi da ucvrsti visoku poziciju u hijerarhiji.

Prostora za uspeh ima dovoljno, jer su SUV-ovi u 2015. postali najtrazenija roba u Evropi. Vozacima su posebno interesantni kompaktni modeli, medju kojima se prodajom izdvaja "nisan kaskai". Koliko moze "ateka" u duelu sa japanskim best selerom?

"Ateka" je sa duzinom od 4,36 metara kraca od novog "folksvagen tiguana" (4,49 metara) ali je gotovo u centimetar "pogodila" dimenzije "kaskaija" (4.377 metara). Japanski SUV, medjutim,  deluje dosta robusnije jer su se u Seatu odlucili za ostre linije po uzoru na kompaktni "leon". Zato je mozda "ateka" vise krosover nego klasican SUV.

Kabina nam donosi nova iznenadjenja: "Ateka" raspolaze neverovatnom kolicinom prostora, pogotovo na zadnjim sedistima! Uvereni smo da je Seatov model najprostraniji u klasi i "kaskai" nema pravi odgovor. Nisanova zadnja klupa je skucena u poredjenju sa "atekom" a visi putnici ce imati i problema sa opadajucom linijom krova. "Spanac" je ubedljiv i po pitanju zapremine prtljaznika: "Kaskai" sa prednjim pogonom ima zapreminu od 430 litara, a "ateka" cak 510 litara. Prava je misterija kako je inzinjerima Seata poslo za rukom da ujedine prostranu kabinu i veliki prtljaznik a da automobil sadrzi skladne linije.

Vreme ce nam pokazati da li Seat sa "atekom" moze da postigne kvalitet i pouzdanost "kaskaija", mada zahvaljujuci genima roditelja iz Volfsburga nema razloga da sumnjamo u spanski krosover. Proizvodnja "ateke" pocinje u aprilu, u Skodinoj fabrici u Ceskoj, gde ce se od decembra sklapati i nova generacija "jetija". Prodaja na vecim evropskim trzistima ce startovati u junu, dok se "ateka" u Srbiji moze ocekivati na jesen.

Sto se motora tice, oba modela startuju sa "benzincima" od 115 KS: Nisan sa cetiri a Seat sa tri cilindra. "Kaskai" mora da se zadovolji sa top verzijom dizela koja razvija 163 konja, dok"ateka" ide sve do 190 KS iz dvolitarskog TDI agregata. Pri tome, u Seatu ocekuju da ce dobiti zeleno svetlo iz Folksvagena za proizvodnju sportske "kupra" verzije.

"Ateka" je dobila i najsavremenije sisteme asistencije vozacu, sto kroz serijsku, sto kroz bogatu dodatnu opremu. Cena ulaznog modela ne bi trebalo da bude vise od 20.000 evra, naravno u zavisnosti od trzista.
Za Srbiju je jos rano da razgovaramo o ceni.

Comments