ITALIJANSKA LAKOCA ZIVLJENJA
Nakon pola veka vraca se italijanska legenda, sportski dvosed koji i najkraci put od kuce do posla ili kafica pretvara u "uzivanje na stazi". Test fijata "124 spajder" objavljujemo odmah posle njegove premijere na salonu automobila u Zenevi, pa je ovo prava svetska ekskluziva
Na salonu automobila u Zenevi ovaj model je dobio dva nadimka: "narodni ferari" i "fijata". Nama se mnogo vise dopadao ovaj drugi, jer na najbolji nacin objasnjava i da je rec o "fijatu", ali i da je nastao na osnovama "mijate", odnosno legendarnog Mazdinog modela "MX-5". Tacnije, obe kuce su od pocetka saradjivale na ovom modelu, ali su Japanci malo pozurili sa svojom verzijom. Vazno je istaci da su se Fijat i Mazda odlucili za razlicit vid saradnje od one koje su imali Toyota i Subaru sa modelima "GT86", odnosno "BRZ", sto je, prakticno, jedan isti automobil sa razlikom u bedzu i imenu. U italijansko-japanskoj saradnji, platformu su razvijali Japanci, da bi posle toga konacan dizajn i motore svaka kuca birala sama. Za upravljačem se sjedi nisko s ispruženim nogama.
Pogled na instrument ploči privlači veliki analogni pokazivač okretaja, ali čim se pokrene motor veza s japanskim bratom ponovno pucaju, jer se pod prednjim poklopcem krije 1.4 MultiAir sa 140 KS. U odnosu na Mazdine atmosferske motore, Fiatov turbobenzinac djeluje uglađenije, osobito pri nižim okretajima, idealnim za krstarenje sa spuštenim krovom (koji je nešto bolje podstavljen, ima deblje stražnje staklo i pruža bolju zvučnu izolaciju). Zvuk koji taj notor ispušta nije posebno dojmljiv, ali rado se zavrti sve do 6500 okretaja.
Pogled na instrument ploči privlači veliki analogni pokazivač okretaja, ali čim se pokrene motor veza s japanskim bratom ponovno pucaju, jer se pod prednjim poklopcem krije 1.4 MultiAir sa 140 KS. U odnosu na Mazdine atmosferske motore, Fiatov turbobenzinac djeluje uglađenije, osobito pri nižim okretajima, idealnim za krstarenje sa spuštenim krovom (koji je nešto bolje podstavljen, ima deblje stražnje staklo i pruža bolju zvučnu izolaciju). Zvuk koji taj notor ispušta nije posebno dojmljiv, ali rado se zavrti sve do 6500 okretaja.
FIAT 124 SPIDER ABARTH
Abarth 124 Spider snažniji je od standardne FIAT-ove verzije za 30 ks,
pa 1.4 litarski MultiAir sada razvija 170 ks i 250 Nm. Od 0 do 100 km/h
automobil ubrzava za 6,8 s, dok je maksimalna brzina 230 km/h. Za prenos snage koristi se šetobrzinski manuelni menjač, ili opcioni
sekvencijalni sa polugama za promenu brzina instaliranim neposredno iza
volana. Abarth 124 Spider dolazi u karakterističnoj crno-beloj spoljašnjosti, uz
kontrastne crvene detalje, ili crveno-crnoj varijanti, a slična
kolor-šema primenjena je i u enterijeru vozila. Sklopivi platneni krov
je takođe crn.
U poređenju sa klasičnom FIAT-ovom verzijim, Abarth 124 ima agresivniji izgled zahvaljujući naglašenim sportskim detaljima na branicima i donjim delovima vrata, izduvnom sistemu sa četiri cevi, specijalno dizajniranim 17 inčnim alu felnama... Abarth 124 Spider u prodajne salone stiže u septembru a početna cena iznosiće 40.000 evra.
U poređenju sa klasičnom FIAT-ovom verzijim, Abarth 124 ima agresivniji izgled zahvaljujući naglašenim sportskim detaljima na branicima i donjim delovima vrata, izduvnom sistemu sa četiri cevi, specijalno dizajniranim 17 inčnim alu felnama... Abarth 124 Spider u prodajne salone stiže u septembru a početna cena iznosiće 40.000 evra.
Comments
Post a Comment