
Fiat je na Sajmu automobila u Ženevi konačno krenuo sa velikom
ekspanzijom Evropi. Najavljuju je gotovo pet godina, a u Ženevi su
predstavili čak deset novih modela kojima će pokušati povratiti
povjerenje kupaca i konačno povećati prodaju i zaradu. Možda i
najvažniji debi je dolazak novog peterovratnog Tipa u verziji sa pet
vrata i u obliku karavana. Fiat se nakon dugo godina – još od kraja
proizvodnje Brava udaljio iz klase hatchbacka, ali moramo priznati da je
Tipo daleko od iste klase i duha Brava. Baziran je na
Tipu sedanu koji je praktično u istoj klasi sa C-Elyseeom ili
Škodom Rapid. Dakle, ne možemo se nadati da će novi Tipo konkurisati Golfu, Astri ili Hyundaiju i30, ali će definitivno konkurisati
Škodi Rapid Spaceback.
Dakle, radi se o jeftinom hatchbacku koji većinu onoga što nudi vuče iz B
segmenta, a ne iz C segmenta. Bez obzira na to, fotografije iz Ženeve
definitivno pokazuju da Fiat Tipo hatchback ne izgleda jeftino. Štaviše,
u ovakvoj formi i sa najluksuznijim paketom opreme, očigledno je da su u
Fiatu napravili sve da ga naprave dostojnom zamjenom starog Tipa iz
devedesetih.
Pored hatchbacka, koji i nosi otprilike istu veličinu kao i klasični evropski kompakti, predstavljen je i Tipo karavan.

Iako se radi o automobilima koji i nisu tehnički potpuno vezani za C
segment, njihove dimenzije ipak su duboko u ovoj klasi. Tako je kompakt
dug 4,37 metara (
16 centimetara duži od Golfa),
širok 1,79 metara (isto kao Golf) i visok 1,5 metara. Karavan je duži
od kompakta za 20 centimetara. Dakle, radi se o prilično velikim autima
za koje u Fiatu napominju da potpuno komforno mogu ugostiti i putnike
visine 1,85 metara na zadnjim sjedištima. Također, i zapremina
prtljažnika je impresivna – prtljažnik u Tipu kompaktu je 440 litara, a u
karavanu čak 550 litara. Još važnije je to što se polaganjem zadnjih
sjedišta dužina korisnog tovarnog prostora u karavanu produžava na čak
1,8 metara.
Fiat će u Evropi prodavati Tipa sa tri različita paketa opreme – Pop,
Easy i Lounge, a čak i osnovni stiže opremljen infotainment sistemom
UconnectTM 7″ HD LIVE u stilu tableta.
Auti su dostupni i uz nekoliko različitih motora. Dizeli – 1.3 MultiJet
95 KS i 1.6 MultiJet 120 KS (troši svega 3,7 litara na 100 kilometara),
kao i benzinci – 1.4 16v 95 KS, 1.6 E-torQ 110 KS i 1.4 T-Jet 120 KS.
Istina, neće isti motori biti dostupni na svim tržištima.
Comments
Post a Comment