PREDSTAVLJAMO: HAVAL H2

Kompanija Great Wall je osnovana 1984. godine i dobila je ime po onome po čemu je Kina prepoznatljiva u celom svetu.
Naravno, radi se o Velikom Kineskom Zidu.

Od 2010. godine ovo je najveći proizvođač SUV vozila u Kini, a u 2012. godini se pozicionirao kao sedmi najveći kineski proizvođač vozila sa proizvodnjom od 675.000 i izvozom od 96.500 jedinica.
Inače, za Great Wall se može reći da je i evropski automobil pošto se sklapa u našem neposrednom susedstvu. Naime, kineska kompanija već dugo saradjuje sa kompanijom Litex Motors pozicioniranom nedaleko od Loveča, pa na naše tržište ovi automobili stižu direktno iz Bugarske.
Fabrika je postala operativna u februaru 2012. godine sa početnim kapacitetom od 2.000 automobila godišnje, koji je 2014. porastao na potencijalnih 50.000 jedinica.

Kompanija nudi širok spektar, od lakih kamiona i tereskih vozila, do malih gradskih automobila, a od marta 2013. godine u okviru Great Wall-a je formiran novi brend SUV vozila sa imenom Haval.


Iako se Great Wall po prvi put u Srbiji pojavio na prošlogodišnjem Sajmu automobila, Haval kao premijum linija SUV vozila ovog kineskog proizvođača je kod nas predstavljen tek na tekućem BG CAR Show, a svi modeli, od namanjeg H1 do najvećeg H9 će u Srbiji biti u prodaji od sredine 2016. godine.

Po kupolama Beogradskog sajma smo mogli da vidimo Haval H6, različite verzije modela STEED, ali mi je za oko zapao Haval sa oznakom H2.

Znam da postoji skepsa prema kineskoj robi, posebno prema automobilima, ali ovaj SUV je tu da demantuje sve predrasude.
Na Sajmu automobila u Beogradu sam imao prilike da sednem u HAVAL H2, koji me osvojio na prvi pogled!
Mišljenje nisam promenio ni pored dosta relativno lako uočljivih mana, jer su to dečije bolesti koje svakako mora preležati da bi postao veliki.

A verujte mi, Haval H2 je veoma blizu toga.

Ovaj SUV pripada C segmentu, izuzetno je elegantnih linija i modernog dizajna, a pojavio se premijerno ove 2016. godine.
Snažan, ali ne preterano napadan, deluje da je podesan ne samo za gradsku već i za vožnju van gradskih puteva.

S obzirom na pripadnost C segmentu, očigledno je da će biti veliki i ozbiljan konkurent modelima Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda CR-V, Hyundai ix35, Nissan Qashqai i Mazda CX-5.
Kompakt H2 je prvi model iz Great Wall game koji nudi raznovrstan izbor za ostavljanje ličnog pečata na automobilu koje vozite.

Tako vam kineska kompanija nudi da izaberete boje jednobojnog ili dvobojnog enterijera, boje instrument table i tipa ručice menjača, što ukazuje na mogućnost visoke pesonalizacije ovog modela.


Ono što mu daje posebnu draž su hromirama prednja maska i felne od lake legure, kao i izuzetno interesantna linija koja je dugo bila atipična za kinesku autoindustriju.
Tehničke specifikacije kažu da će ovaj automobil biti izuzetno dobro „naoružan”, pa kao deo standardne opreme dolaze i automatska halogena svetla i šiber. Felne su 18inčne sa gumama dimenzija 235/55 R18, a izduvna grana je dualna. Suspenzija je nezavisna, tipa MacPherson.

Haval H2 pokreće četvorocilindrični 1.5 litarski turbo benzinski agregat od 143 konjske snage sa maksimalnim obrtnim momentom od 202 Nm pri 5.600 obrtaja. Transmisija je šestostepena maunelna, a H2 od 0 do 100km/h ubrzava za 10.9 sekundi. Maksimalna brzina koju postiže ovaj SUV je 190 km/h, a prosečna potrošnja na 100 km je 8.2 litara benzina. Veličina prtljažnika nije među najvećim u klasi, ali je 300-890 litara sasvim solidna zapremina za ovaj terenac.

Tehnički podaci
Dužina                                  4.335 mm
Širina                                    1.814 mm
Visina                                   1.695 mm
Međuosovinsko rastojanje      2.560 mm
Odstojanje od tla                      163 mm
Kapacitet rezervoara                  55 litara
Zapremina prtljažnika             300 – 890 litara

Agregat
H2 1.5 Turbo gasoline
Zapremina                             1.497 ccm
Snaga                                      143  KS
Maksimalan obrtni moment        202 Nm
Ubrzanje 0-100km/h                  10.9 s
Maksimalna brzina                     190 km/h
Prosečna potrošnja                    8.2l /100 km  

Transmisija
6-stepena, manuelna

Što se završne obrade tiče, unutrašnja plastika i materijali enterijera su prilično iznenađenje za sve one koji od Kineza očekuju minimalizam i najlošije materijale.
Nasuprot svim mojim očekivanjima, enterijer je napravljen veoma pristojno i ne izgleda toliko jeftino.

Dakle, očigledno je da se ovaj put nije mnogo štedelo, mada se to i dalje ne može porediti sa konkurentima iz Japana, Južne Koreje i Evrope, ali je činjenica da im se kineski proizvođač u ovom segmentu opasno priližava i da će ih vrlo brzo ugroziti.

Plastični delovi na kontrolnoj tabli su prilično taktilni i mekani na dodir, a tapacirung krova  je toliko dobar da ga se ne bi postideli ni neki evropski modeli.

Ipak, za perforiranu kožu volana se može reći da je čak malo i ispod proseka, unutrašnje ručke za otvaranje vrata su elastične i deluju jeftinije, a plastika na vratima bi se lako mogla oštetiti ukoliko je slučajno zakačite prstenom ili ako vam lepša polovina ima malo duže nokte pa se naljuti u toku vožnje i zagrebe po istoj.



Spoljašnje kvake su takođe plastične i lošiji kvalitet se oseća čim se uhvatite za njih.
Ovo za nekoga jesu sitnice, ali kod pojedinih kupaca zaista prave razliku i značajno utiču na odluku pri izboru između više automobila.  

Međutim, sve navedene mane potire ostatak enterijera ovog automobila, jer je zaista urađen solidno.
Kožna sedišta su pravo osveženje, a vozačevo sedište ima čak šest tipova elektronskog podešavanja sa, pazite, lumbalnom podrškom. Suvozačka sedišta nemaju elektronska podešavanja, ali prednje suvozačko sedište ima mogućnost ručnog podešavanja u 4 smera. Osim toga, prednja sedišta su opremljena i aktivnim naslonima za glavu koji poboljšavaju sigurnost vrata vozača i suvozača u slučaju sudara.

Pri ulasku u automobil i sedanju na zadnju klupu, imao sam priličnu skepsu što se prostora tiče, ali sam se brzo uverio da H2 nudi verovatno najprostranija i najudobnija sedišta u svojoj klasi. Prostor za noge iza prednjih sedišta je veoma veliki, a što se tiče prostora za glavu – apsolutno ne treba brinuti. Ima sasvim dovoljno mesta za osobu visine 185 centimetara.

Kompromisno rešenje zbog ostavljenog velikog prostora za putnike na zadnjem sedištu je, svakako, nešto skučeniji prtljažnik.
Prtljažni prostor je nešto uži, ali i plići jer je  donji nivo prtljažnika je malo podignut da bi ispod njega mogao da stane rezervni točak.

Volan je kožni, multufunkcionalni, a kao deo standardne opreme dolazi i putni kompjuter sa 8 inčnim ekranom osetljivim na dodir. Pored njega, H2 se može pohvaliti  i 3.5 inčnim TFT displejem postavljenim na instrument tabli.
Standardni model dolazi sa 18inčnim aluminijumskim felnama, automatskim farovima, električnim podizačima stakala, LED dnevnim svetlima, zadnjim parking senzorima, parkirnom kamerom, jednozonskim klima uređajem, mogućnošću satelitske navigacije kao i blue tooth uređajem koji se može povezati na audio striming.

Što se bezbednosti tiče, H2 nudi dva prednja i 4 bočna vazdušna jastuka, ESP sistem, sistem za praćenje i kontrolu pritiska u gumama kao i sisteme ranog upozorenja, a lokalni crash testeri kažu da je na ANCAP testu sigurnosti osvojio svih 5 zvezdica!
Sasvim solidno za automobile koje u Evropi još uvek uzimamo sa rezervom, rekao bih!

I, da rezimiramo...
H2 jeste kineski automobil, i jeste takav kakav je – sa svim svojim manama i vrlinama, ali je sigurno da će u nekim segmentima postideti i mnogo poznatije i starije rivale kada im uskoro stane na crtu!  
Sa početnom cenom od nešto više od 20.000 evra na našem tržištu, očekujem da ovaj model vrlo lako može ugroziti i modele slične veličine iz istog segmenta, kakvi su Hyundai ix35 ili Nissan Qashqai koji se, za ovaj novac, dobijaju sa mnogo slabijom opremom od svog kineskog rivala!



Dakle, od samog spoljašnjeg dizajna, preko enterijera i opreme, do tehničkih karakteristika, ali i cene, Haval H2 će u vremenu koje dolazi biti pravi takmac u C segmentu SUV automobila koji postaje sve popularniji, pa se ne treba začuditi ukoliko češće počnemo da ga viđamo i na našim ulicama i putevima.   

Comments