Dvolitarski motor! Četiri cilindra! Čitave 192 konjske snage koje lepe
za sedište! Perfekcija detalja u John Cooper Works paketu opreme!
Automobil koji pali maštu!
Praktično, ovih par rečenica bi već bilo dovoljno za početak i kraj testa, zar ne? Suštinski u njima je najviše toga rečeno, jer sasvim sigurno postoji vrlo malo automobila koji mogu da zapale maštu prosečnog test vozača nakon 23 godine radnog staža na točkovima. Ipak, užitak nije potpun ako se podeli sa najbližima... pa hajde da otkrijemo i ono između redova ovog višeslojno složenog žutog kolača.
Čini se da MINI još od svog nastanka tamo neke daleke 1959. godine nije ponudio model koji je vizuelno upečatljiviji od ovog Coopera S u JCW izdanju. Može se reći da impresionira iz svakog ugla posmatranja. Već vidite i sami na fotografijama. Otrovno žuta boja sa crnim aplikacijama, spuštena karoserija, crni točkovi i redizajnirana prednja maska zaustavljaju svaki pogled prolaznika ali i njihov dah na par sekundi. Da ta „paraliza“ ima produženo delovanje potrudio se i zadnji deo. Prepotentno zgodnom stražnjicom sa dve spojene izduvne cevi jasno daju do znanja da su one povezane sa upečatljivim crvenim slovom S na prednjoj masci. Zapravo, ovo je jedan originalan primerak primenjene moderne umetnosti, koje baš nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Već prvi pogled na unutrašnjost Mini Cooper S modela opremljenog u John Cooper Works izdanju daje do znanja da „Paklena pomorandža“ pred nama ima itekakvu genetsku povezanost sa BMW brendom. Pa čak rekao bih u nekim elementima i više od toga! Prvo što „zapinje“ za oko je perfekcija svakog detalja. Bilo da su to savršeno skrojena sportska crna kožna sedišta, armaturna tabla, ručica menjača, upravljač ili aluminijumske nožne komande. Sve je skrojeno besramno luksuzno i pomalo besno, baš onako kako treba da bi se osetio dah luksuznog života u malom pakovanju.
Već pomenuta kožna sedišta osim prefinjenosti i prilične udobnosti, savršeno obuhvataju telo vozača i suvozača, adekvatno onome čime preti sila gravitacije u prvoj krivini. Velika sedalna površina i izdignuti bokovi nude jednu sasvim novu superluksuznu verziju trkačkih „kadica“, tako udobnih a tako tvrdih! BMW baš ume da ugodi stražnjici!
Naravno ovo je samo deo „simfonije“ enterijera Mini Cooper S u JCW verziji. Dalje se nastavlja detaljima koju već svaki MINI nudi svojim korisnicima. Savršena ergonomija vozačke pozicije je očigledna i više puta dokazana uz sada već tradicionalne šmekerske „avionske“ prekidače, da individualnost bude nahranjena. U odnosu na prethodnika, centralni displej kružnog oblika je sada još veći, pregledniji i malo komplikovaniji, budući da nudi multifunkcionalni informacioni paket. Iako je sve prilično gusto složeno, još uvek je daleko od toga da zbunjuje u praktičnoj eksploataciji. Šteta što taj dominantni deo enterijera nije makar malo orijentisan prema vozaču. Osim još bolje preglednosti, sasvim bi adekvatno simbolizovao činjenicu da je ovo rasni vozački automobil. Zašto vozački?
O tome kasnije... Za sada smo još malo u enterijeru. Možda je suvišno spominjati, tu su i zadnja sedišta! Atraktivna i kao da su izvajana za izložbu! Stići do njih je sasvim druga priča i već pravi poduhvat za Šarla akrobatu! Inače, sasvim su udobna i dostojna premijum klase, tako da ako u njih i smestite decu, roditeljska savest može biti sasvim mirna uz ISOFIX priključak za 2 dečijа sedišta. Inače,preklapanje naslona zadnjih sedišta u odnosu 60:40 malo popravlja utisak koji ostavlja vrlo skroman prtljažnik. Međutim, sa svojih 250 litara zapremine, dovoljan je za vikend putovanja ili svakodnevno hiper market snabdevanje.
A sada, ono što verovatno svi očekujete! Šta se dešava kada prst pritisne dugme „START“? Praznik za uši i dušu! Diskretan a dominantan zvuk podiže „iz mrtvih“. Sve nagoveštava da provod tek predstoji. Automatski šestobrzinski menjač je u položaju D! Krećemo... već i pri laganom startu jasno je da motor sa 192 konjske snage savršeno „puni“. Zahvaljujući solidnom obrtnom momentu od 285 Nm problema za ubrzanja nema jer do stotke stiže za 6,8 sekundi! Još ubedljivija je upravljivost, budući da učvršćeno sportsko vešanje ne dozvoljava ni najmanju sumnju da ulazak u krivinu neće biti čista zabava i adrenalin.
Zadatu putanju drži savršeno a tek minimalne korekcije upravljačem i papučicom gasa su sasvim dovoljne da poput rakete Cooper S izleti iz nje u razdragan susret sa sledećom. Za potpuni sportski osećaj nedostaje direktnija povratna informacija sa upravljača, ali to bi već bio zaista preveliki kompromis. Otrcano zvuči, ali zaista se vozi kao karting ili kako rekosmo pravi vozački automobil u svakom pogledu! Doslovce, uključujući i udobnost. Šta drugo očekivati, performantno, zabavno, prilično tvrdo i sjajno na dobrom ali dramatično „čupavo“ na lošem asfaltu. Veliki niskoprofilni pneumatici od 17 cola doprinose dinamici vožnje ali istovremeno i pogoršavaju osećaj udobnosti. Najkraće, sportski gen modela MINI Cooper S teško je sakriti ma koliko se trudili da ga upakuju u svilu i kadifu. Potpuno je jasno da na našim putevima štruckanje ostaje zagarantovano!
Ipak, zašto bi to smetalo? Ko želi da se ljulja ima na raspolaganju čitavu plejadu racionalno korisnih modela upola jeftinijih od Coopera! Ruku na srce, ovaj MINI i nije baš za svakoga! Ako ništa drugo onda zbog činjenice da čas posla potroši preko 10 litara goriva na 100 milometara ali i zbog cene od 32.000 evra koliko košta testirani model. Za utehu, nije sve u parama, ima nešto i u ljubavi!
MINI Cooper S JCW je ljubav na prvi pogled! Zapravo nismo se zaljubili već smo se samo sreli iz nekog prethodnog života. Nedostaje mi već a tek smo se razišli!
Praktično, ovih par rečenica bi već bilo dovoljno za početak i kraj testa, zar ne? Suštinski u njima je najviše toga rečeno, jer sasvim sigurno postoji vrlo malo automobila koji mogu da zapale maštu prosečnog test vozača nakon 23 godine radnog staža na točkovima. Ipak, užitak nije potpun ako se podeli sa najbližima... pa hajde da otkrijemo i ono između redova ovog višeslojno složenog žutog kolača.
Čini se da MINI još od svog nastanka tamo neke daleke 1959. godine nije ponudio model koji je vizuelno upečatljiviji od ovog Coopera S u JCW izdanju. Može se reći da impresionira iz svakog ugla posmatranja. Već vidite i sami na fotografijama. Otrovno žuta boja sa crnim aplikacijama, spuštena karoserija, crni točkovi i redizajnirana prednja maska zaustavljaju svaki pogled prolaznika ali i njihov dah na par sekundi. Da ta „paraliza“ ima produženo delovanje potrudio se i zadnji deo. Prepotentno zgodnom stražnjicom sa dve spojene izduvne cevi jasno daju do znanja da su one povezane sa upečatljivim crvenim slovom S na prednjoj masci. Zapravo, ovo je jedan originalan primerak primenjene moderne umetnosti, koje baš nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Već prvi pogled na unutrašnjost Mini Cooper S modela opremljenog u John Cooper Works izdanju daje do znanja da „Paklena pomorandža“ pred nama ima itekakvu genetsku povezanost sa BMW brendom. Pa čak rekao bih u nekim elementima i više od toga! Prvo što „zapinje“ za oko je perfekcija svakog detalja. Bilo da su to savršeno skrojena sportska crna kožna sedišta, armaturna tabla, ručica menjača, upravljač ili aluminijumske nožne komande. Sve je skrojeno besramno luksuzno i pomalo besno, baš onako kako treba da bi se osetio dah luksuznog života u malom pakovanju.
Već pomenuta kožna sedišta osim prefinjenosti i prilične udobnosti, savršeno obuhvataju telo vozača i suvozača, adekvatno onome čime preti sila gravitacije u prvoj krivini. Velika sedalna površina i izdignuti bokovi nude jednu sasvim novu superluksuznu verziju trkačkih „kadica“, tako udobnih a tako tvrdih! BMW baš ume da ugodi stražnjici!
Naravno ovo je samo deo „simfonije“ enterijera Mini Cooper S u JCW verziji. Dalje se nastavlja detaljima koju već svaki MINI nudi svojim korisnicima. Savršena ergonomija vozačke pozicije je očigledna i više puta dokazana uz sada već tradicionalne šmekerske „avionske“ prekidače, da individualnost bude nahranjena. U odnosu na prethodnika, centralni displej kružnog oblika je sada još veći, pregledniji i malo komplikovaniji, budući da nudi multifunkcionalni informacioni paket. Iako je sve prilično gusto složeno, još uvek je daleko od toga da zbunjuje u praktičnoj eksploataciji. Šteta što taj dominantni deo enterijera nije makar malo orijentisan prema vozaču. Osim još bolje preglednosti, sasvim bi adekvatno simbolizovao činjenicu da je ovo rasni vozački automobil. Zašto vozački?
O tome kasnije... Za sada smo još malo u enterijeru. Možda je suvišno spominjati, tu su i zadnja sedišta! Atraktivna i kao da su izvajana za izložbu! Stići do njih je sasvim druga priča i već pravi poduhvat za Šarla akrobatu! Inače, sasvim su udobna i dostojna premijum klase, tako da ako u njih i smestite decu, roditeljska savest može biti sasvim mirna uz ISOFIX priključak za 2 dečijа sedišta. Inače,preklapanje naslona zadnjih sedišta u odnosu 60:40 malo popravlja utisak koji ostavlja vrlo skroman prtljažnik. Međutim, sa svojih 250 litara zapremine, dovoljan je za vikend putovanja ili svakodnevno hiper market snabdevanje.
A sada, ono što verovatno svi očekujete! Šta se dešava kada prst pritisne dugme „START“? Praznik za uši i dušu! Diskretan a dominantan zvuk podiže „iz mrtvih“. Sve nagoveštava da provod tek predstoji. Automatski šestobrzinski menjač je u položaju D! Krećemo... već i pri laganom startu jasno je da motor sa 192 konjske snage savršeno „puni“. Zahvaljujući solidnom obrtnom momentu od 285 Nm problema za ubrzanja nema jer do stotke stiže za 6,8 sekundi! Još ubedljivija je upravljivost, budući da učvršćeno sportsko vešanje ne dozvoljava ni najmanju sumnju da ulazak u krivinu neće biti čista zabava i adrenalin.
Zadatu putanju drži savršeno a tek minimalne korekcije upravljačem i papučicom gasa su sasvim dovoljne da poput rakete Cooper S izleti iz nje u razdragan susret sa sledećom. Za potpuni sportski osećaj nedostaje direktnija povratna informacija sa upravljača, ali to bi već bio zaista preveliki kompromis. Otrcano zvuči, ali zaista se vozi kao karting ili kako rekosmo pravi vozački automobil u svakom pogledu! Doslovce, uključujući i udobnost. Šta drugo očekivati, performantno, zabavno, prilično tvrdo i sjajno na dobrom ali dramatično „čupavo“ na lošem asfaltu. Veliki niskoprofilni pneumatici od 17 cola doprinose dinamici vožnje ali istovremeno i pogoršavaju osećaj udobnosti. Najkraće, sportski gen modela MINI Cooper S teško je sakriti ma koliko se trudili da ga upakuju u svilu i kadifu. Potpuno je jasno da na našim putevima štruckanje ostaje zagarantovano!
Ipak, zašto bi to smetalo? Ko želi da se ljulja ima na raspolaganju čitavu plejadu racionalno korisnih modela upola jeftinijih od Coopera! Ruku na srce, ovaj MINI i nije baš za svakoga! Ako ništa drugo onda zbog činjenice da čas posla potroši preko 10 litara goriva na 100 milometara ali i zbog cene od 32.000 evra koliko košta testirani model. Za utehu, nije sve u parama, ima nešto i u ljubavi!
MINI Cooper S JCW je ljubav na prvi pogled! Zapravo nismo se zaljubili već smo se samo sreli iz nekog prethodnog života. Nedostaje mi već a tek smo se razišli!
Comments
Post a Comment