Ako
je tačno da dobri stari američki Jeep, zaslužuje spomenik i dvostruke
godine za penziju (uostalom brend Jeep je rodonačelnik svih terenaca)
japanski Nissan treba da dobije bar medalju, jer je bio prvi koji je
uzorno udružio terenske mogućnosti i otmenu udobnost. To mu uspeva još i
danas. Ali u tome više nije sam. Danas su neka nova vremena, svaki
proizvođač automobila ima u svojoj ponudi bar jedan SUV. Svi pokušavaju
da skinu sa trona moćni Nissan. Konkurenciji to za sada ne polazi za
rukom. Qashqai je i dalje najprodavaniji SUV, a novi X-Trail se prodaje
mnogo bolje od starog modela. Gde leži tajna uspeha Nissana? Odgovor je
sasvim jednostavan: ponudili su kupcima ono što su želeli – pre
konkurencije. Dok se Honda „traži“ sa modelom CR-V, pokušavajući da
bezuspešno konstruiše 4 x 4 pogon koji može parirati Nissanovom prenosu,
a korejski Hyundai više novca ulaže u dizajn i marketing (naravno koji
je vezen uz fudbal), nego u razvoj tehnologija, i očajnički pokušava da
napravi dovoljno pouzdane motore, menjače, Nissan opet ima dobitnu
kombinaciju: SUV sa robusnim trapom, ali samo sa prednjim pogonom (kao
na testu). Pa zar je to pun pogodak? Rekao bih da jeste, jer X-Trail je
mnogo stabilniji, dinamičniji, okretniji, udobniji od Honde CR-V,
Hyundai Tuscona ili Santa Fe-a, i njemu je jedina ozbiljna konkurencija
novi RAV4.
Made in Japan
Nissan
je “odigrao” vrlo mudro u poslednjih deset godina. Kompakt klasu, u
kojoj nema dovoljno novca, prepustio je drugima, a kupce je oduševio
automobilom za koji nisu ni znali da ga toliko žele – mislim na Qashqai.
Nissan je napravio model koji svi vozači stariji od četrdeset godina
žele: SUV koji to nije, jer Qashqai nikada nije ni imao ambicije da
pridobije one kupce koji se zavaravaju da će imati gde da iskoriste svoj
4 x 4 pogon, već je bukvalno izvukao vozače iz “limuzina” i objasnio im
zašto je dobro imati malo veći klirens, ali i zašto je pozicija sedenja
u krosoveru bolja za vas kada imate više od 180 cm i 100 kg. Limuzine
su kao što su nekada bile; iako danas jesu brže, štedljivije i tiše,
ipak su limuzine, što znači da su niske, a kada imate 100 ili više
kilograma vama izlaženje iz vozila nije tako ugodno kao kada ste imali
dvadeset godina manje i bili u top formi. SUV-ovi i krosoveri jako dobro
skrivaju vaše godine i vašu prekomernu težinu – preko 40% vozača u
Evropi su gojazni (a i žene se zdušno trude da isprate ovaj trend). Na
kraju, gužve na autoputevima širom Evrope su veće za preko tri puta u
odnosu na one od samo pre dve ili tri decenije.
Nissan je nekrunisani kralj krosover i SUV klase automobila
X-Trail
je sa lakoćom moguće voziti gde god želite. Zakrčeni grad, loši seoski
putevi, autoputevi, krivudavi planinski putevi, svaka vrsta puta prija
ovom Nissanu. Zadnje Multilink oslanjanje daje ovom SUV-u odličnu
stabilnost, a odličan, lagan, brz i progresivni elektro-servo upravljač
vam nudi uživanje u preciznom nizanju krivina. Kada preterate sa gasom,
uvek imate utisak da ste prikočili baš onoliko koliko je i trebalo, jer
elektronski sistem nadzora koči umesto vas, za svaki točak odvojeno. Kad
sednete u Honda CR-V, Hyundai Tuscon, ili veći Sante Fe, shvatite,
koliko je Nissan daleko ispred njih. Dok su Honda i Hyndai pokušavali da
dostignu Nissan, Nissan je „sišao stepenicu niže“, i ponudio vozilo
koje želi bar 90% vozača (sad što ne mogu svi da ga priušte, to je nešto
sasvim drugo).
X-Trail
se vozi sa uživanjem i uz veoma malo zamora. Ovaj SUV može oduševiti
totalne početnike za volanom, hronično loše vozače, ali i zadovoljiti
iskusnije vozače, koji su navikli da u krivini dodaju gas. ESP su
Nissanovi inženjeri podesili fenomenalno, i on na testiranom X-Trailu sa
19-icima funkcioniše besprekorno. Nisam nikada u životu vozio SUV sa
ovako velikim klirensom, koji je tako stabilan. Ovaj Nissan prosto
oduševljava, ako volite da vozite, bićete zaljubljen u ovaj auto do
kraja života!
Aktivna
kontrola vožnje „pegla“ neravnine sa puta: X-Trail automatski koči i
podešava obrtni moment motora kad naletite na neravne površine kolovoza.
X-Trail
voli regionalne puteve, ali i grad: prednja i zadnja kamera sa ptičijim
pogledom od 360 stepeni učiniće život mnogo lepšim onima koji mrze
parkiranje. Elektro-servo asistencija upravljača pri malim brzinama je
toliko snažna da za manevrisanje gradom treba utrošiti istu količinu
energije kao i za jutarnje prelistavanje novina. X-Trail će žene prosto
obožavati, ne samo zbog lakog parkiranja, već i zbog zadnjih vrata koje
se otvaraju gotovo pod uglom od 90 stepeni, pa stavljanje i vađenje
dečijih sedišta biva mnogo ugodnije. Ogromni prtljažnik od 550 litara sa
vratima koja se elektronski otvaraju, i uz doplatu za treći red
sedišta, čine ovaj SUV odličnim izborom za porodicu, svakako, ako vam je
maksimalna brzina od 182 km/h dovoljna (fabrika optimistično obećava
186 km/h).
Ispod haube junači se 1.6 DCI motor: isti takav je u Mercedesu C klase (180 CDI).
Turbo
dizelaš 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom
potrošnjom od 6,4 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu
zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i
turbo punjaču promenljive geometrije, Nissan-Renault dizelaš nudi obrtni
moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti
motora su idealno usklađene sa automatskim CVT menjačem. Vrlo dobar
prenos snage i izvrsno usaglašeno ogibljenje omogućuju ovom Nissanu
X-Trail da “pleše” na lošim putevima. Jako retko poskakuje, prosto
klizi, a udari se osete samo na verziji sa 19-icama (kupite verziju sa
17-icama ako nemate nameru da prolazite kroz krivine kao Šumaher).
Jako povoljna cena od 24.349 € obezbediće Nissanu X-Trailu dovoljno kupaca
X-Trail
kupcima u Evropi dolazi iz Japana, sa japanskim gumama Brigstone i
Yokohama. Kontrola kvaliteta je ista kao za premijum brend Infiniti,
zato posebno ističem da je cena za X-Trail od 24.349 € prijatno niska.
Želim da kažem sledeće: japanski automobil je pre svega automobil koji
je proizveden u Japanu, ni manje, ni više od toga, a novac je samo vaš,
pa imate prava da kupite, ili ne kupite japanski automobil. Svakako,
koliko kupaca SUV vozila planira da zadrži kupljeni auto preko deset
godina, ili sa više od 500.000 pređenih kilometara? Takvi su u velikoj
manjini, takvi kupci menjaju vozila na tri, četiri ili pet godina, njima
realno i ne treba SUV koji je vrhunskog kvaliteta, ali takve SUV-ove
žele itekako kupci polovnjaka, zato se Toyota RAV4 ekspresno brzo i lako
proda. To možemo očekivati i sa novim Nissanom X-Trail, koji je i sada
kao polovnjak cenjen, ali zbog kockastog dizajna nekima ipak nedovoljno
privlačan.
Comments
Post a Comment