VELIKI TEST: KIA CEE_D SW


Do skoro aktuelni Cee`d je na tržištu već tri godine, što u  vreme hiperprodukcije novih modela znači i vreme za blago osveženje ovog veoma popularnog KIA modela. Model za 2016. godinu donosi suptilne promene na spoljašnjem izgledu, nove pakete opreme i nove motore, ali i unapređene elektronske bezbednosne sisteme što je veoma značajno u borbi sa brojnim i veoma kompetentnim konkurentima u kompakt tj. „Golf/Astra“ klasi.

Druga generacije modela cee’d aktuelna je još od 2012. godine, pa je sada nakon tri godine na tržištu došlo vreme za restilizaciju. KIA je sa ovim modelom imala velike ambicije, koje su u priličnoj meri i bile ostvarene na evropskom tržištu. Dramatična unapređena po pitanju dizajna su bila glavni faktor povećane prodaje, ali i poboljšanju ukupnog KIA imidža kod, vrlo zahtevnih, evropskih kupaca.

Tokom dva testa druge generacije modela (cee’d i pro cee’d) pre tri godine, mogli smo da vidimo ovu promenu utiska među auto interesentima. Spoljašnji dizajn je bio toliko dobar, da cee’d i danas izgleda moderno i aktuelno, pa se može i reći da restilizacija još nije bila neophodna. Ipak, KIA je želela da udovolji nekim zahtevima kupaca, koji su želeli još jače naglašen sportski i agresivniji izgled. Pored toga, elementi koji su bili zreli za unapređenje su enterijer, elektronski i bezbednosni sistemi, a delom i ponuda benzinskih motora.

Verzija modela cee’d za 2016. godinu donosi sva ta unapređenja, a mi smo to mogli da proverimo u praksi tokom nešto skraćene test procedure od dva dana i na to cee’d_sw karavan varijanti sa najnovijim trodilindričnim benzinskim turbo motorom.

GT Line spolja

Kada se 2012. godine na tržištu pojavila druga generacija modela cee’d, napravljen je veliko iskorak po pitanju dizajna. Tako je cee’d i danas, bez obzira na varijantu, i dalje atraktivan i u skladu sa konkurentskim ponudama. Ipak, kako je prošlo par godina, korekcije su tu da bi se kupcima ponudilo nešto novo i prosto lagano osvežio izgled automobila.

Očekivano, restilizovani Cee`d se nije mnogo promenio, pa i dalje tu svi detalji po kojima je ovaj model postao prepoznatljiv. Prednji deo u “tigrov nos" obliku je ostao isti, pa je promenjen samo prednji branik. On je sada širi i sa nešto oštrijim linijama, ima hromirani okvir oko svetala za maglu i malo drugačiji oblik samog „grila“. Slična situacija je i na zadnjem delu, gde je opet promenjen samo branik, uz dodatak LED zadnjih svetala. Integracija LED osvetljenja je jedno od značajnih poboljšanja koja se ne tiču samo izgleda, već funkcionalnosti i bezbednosti, pa je pohvalno videti da sve veći broj proizvođača počinje se primenom LED sistema osvetljenja.

Ipak, stavka koja je najviše naglašena na prezentaciji KIA cee’d restilizacije je GT Line paket opreme. Kako se pro_cee’d GT kao dizajnersko rešenje pokazao veoma uspešnim (nešto manje po drugim karakteristikama), očigledno je postojao zahtev kupaca da GT izgled prenese na „obične“ cee’d modele. Sada je KIA to omogućila pa se na maksimalni EX Style paket opreme može dodati i GT Line.

GT Line dodatak ima cenu od 1500 evra i pored EX Style paketa se nudi samo sa 1,0 T-GDI i 1,6 CRDi motorima, a podrazumeva sledeće elemente: 17“ aluminijumske felne 225/45R17, sportski prednji branik sa integrisanim LED dnevnim svetlima („ice cubes“), sportski zadnji branik, dvostruka izduvna cev, zadnja LED svetla, sportski kožni volan, crni enterijer (mat crna boja centralne konzole), GT Line crna sedišta, aluminijumske papučice.

Kako smo na testu imali upravo cee`d_sw sa 1,0 T-GDI motorom i GT Line dodatnim paketom, mogli smo videti koliko ti elementi prave razliku u odnosu na standardne modele. Svi detalji su veoma efektni tako da cee`d izgleda veoma upečatljivo i sa lakoćom se umešati među top modele u segmentu. Kada u obzir uzmemo cee`d_sw verziju, definitivno ima veoma malo karavana koji tako dobro izgledaju, pa cee`d_sw veoma dobro nosi sve GT Line ukrase i odlično mu stoje. Ovo osveženje je upravo jedan korak napred ka ovom cilju koji ima KIA.

 GT Line unutra

Kako je GTLine paket opreme jedan od glavnih noviteta restilizacije, da posevetimo pažnju GT Line novitetima enterijera. Odličan kožni volan, sportskog oblika, koji sjajno „leži“ i pruža veoma dobar osećaj pri vožnji. Tastera sa raznim funkcijama na volanu ima dosta, neki bi rekli čak i previše.

Neke kolege su se na promociji „žalile“ na previše tastera, ali nama to nije smetalo. Korisno je kada „pod pristima“ na volanu imate mogućnost kontrole većine bitnih stvari, a da pri tome ne morate tražiti ništa „sa strane“. Tu su podešavanja „tempomata“, audio i bluetooth telefon kontroler, ali i FlexSteer sistem koji omogućava podešavanje nivoa servo pojačanja. Za lagano manevrisanje po gradu je tu „City“ mod, dok za je za malo bržu vožnju tu „Sport“ režim koji pruža preciznije upravljanje i prenosi nešto više informacija „sa točkova“.

Nastavak GTLine opreme u enterijeru se odnosi na neke hrom elemente i „piano“ crnu plastične detalje. Pored toga, i standardni enterijer podrazumeva upotrebnu nešto bolji kvalitet materijala ne nekim mestima, što sve zajedno dalje bolji finalni utisak za novi cee`d model. Jedini deo koji je mogao biti promenjen, a nije, je stari „crveni“ ekran u instrument tabli. Generalno, dizajn je moderan i table sa instrumentima veoma lepo izgledaju, ali monohromatski crveni ekran nekako odaje „stariji“ utisak. Pored toga, bilo bi lepo da su na njemu neke informacije prikazane detaljnije, kao na primer trenutna potrošnja goriva gde je za praćenje ovog podatak dostupna samo „0-10-20“ skala.

Unapređenja centralne konzole ne idu bez velikog ekrana, pa i novi ceed ima novi infotiment sistem. Centralni ekran je veći i sa boljom rezolucijom (osetljiv na dodir, naravno, 4.3“), pa prikaz ne njemu izgleda modernije i lepše. Pored toga, tu je i novi softver koji nudi poboljšanu funkcionalnost. Navigacioni sistem poseduje mape Srbije, pa je ova fabrička navigacija maksimalno upotrebljiva u našoj zemlji (TomTom sistem, sa 7 godina besplatnim osveženjem mapa).
Tu je opcioni sistem kontrole ograničenja brzine (SLIF), koji koristi kameru za identifikaciju znakova ograničenja brzine i prikazuje ih pored brzinomera i na displeju navigacionog uređaja. Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD) i signalizacija prilikom uključivanja u saobraćaj unazad (RCTA) takođe su dostupni kao opcija. Uz pomoć senzora za praćenje saobraćaja koji se nalaze sa strane i na zadnjem delu vozila, novi Cee`d kontroliše mrtav ugao i daje vozaču vizuelna i zvučna upozorenja.

Ekran takođe prikazuje sliku sa veoma korisne kamere za vožnju u nazad, a kao pomoć vozaču tu je i elektrohromatski retrovizor. Pod udarom jakih „dugih“ svetala koje vole da bacaju „audi“ vozači, ovaj retrovizor ima funkciju automatskog zatamnjivanja i na taj način smanjuje ometanje koje nastaje u ovim situacijama.

Za putnike na zadnjoj klupi ima dosta prostora, a tu su i veoma udobna sedišta, pa ne bi trebalo da ima prostora za „žalbu“ od strane putnika. Naročito ukoliko pozadi sede dve osobe (za koliko je i predviđeno mesta), dok je srednje mesto namenjeno dečijim sedištima.

ZAKLJUCAK

Nakon dva dana provedenih za volanom novog cee’d_sw 1.0 T-GDI i veoma aktivnog testa, utisci su veoma pozitivni. Tokom prethodnih testova cee’d modela utisak je takođe bio dobar, ali se ipak moglo primetiti par značajnih detalja koji otežavaju borbu sa konkurentima. Sada, sa ovom restilizacijom je popravljeno dosta tih detalja, pa je prostor za eventualne zamerke drastično manji. Bez obzira da li se radi o standardnoj ili cee’d_sw verziji, automobil izgleda odlično, posebno u novom GTLine paketu opreme, tako da nema nikakvog „problema“ da se stane pored najnovijih konkurentskih modela.

Slična stvar se odnosi i na kvalitet enterijera, koja je opet popravljen i podignut na veoma uporediv nivo. Ukoliko bi nekog totalno neobaveštenog o automobilima postavili u kabine novog cee’d_sw sa GTLine opremom i nekog drugog glavnog konkurenta u segmentu, bilo bi jako teško da napravi neku značajnu razliku po pitanju kvaliteta materijala i ukupne izvedbe celog enterijera.
Novi 1.0 T-GDI se pokazao kao veoma kompetentan i bez problema „vuče“ cee’d_sw karoseriju, a pri tome nudi vozaču lepu mogućnost odabira „malo sportke“ ili ekonomične vožnje. Tako bi ovaj motor treba da bude „na meti“ svih potencijalnih kupaca koji žele benzinsku varijantu. Cena 1.0 T-GDI motora jeste veća (oko 1000e) u odnosu na standardnu „atmo“ 1,6 GDI varijantu, ali smatramo da je doplata „vredna truda“.

Kada su u pitanju cene, testirani cee’d_sw 1.0 T-GDI model (kada se saberu i oduzmu svi popusti), iznosi 20200 evra. Definitivno, u pitanju je već pristojna cifra, koja KIA cee’d_sw 1.0 T-GDI postavlja na veoma konkurentno bojište atraktivnijih automobila u C segmentu, ali ovaj automobil i ima solidnu municiju za tu veoma oštru borbu. 
Na kraju, uvek kod KIA modela ne treba zaboraviti na fabričku garanciju od 7 godina (ili do 150 000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). Ukoliko se neko opredeli za fabrički ugrađeni BRC TNG uređaj, garancija se smanjuje na tri godine ili 100,000 km.

Comments