VELIKI TEST: SMART FORTWO CABRIO

NIKAD NIJE DOSADNO

Jeste, februar je, i mozda je cudno sto usred zime vozimo jedan kabrio... Ali, razmislite opet - sa marketinske strane, sada je pravo vreme da se kupci upoznaju sa novim ``smartom`` bez krova koji im se smesi za ovo leto. To je ono sto ``smart`` najbolje radi - redovno nudi nesto drugacije


Da li mozete da poverujete da se prvi ``smart`` pojavio pre skoro 20 godina (1997.), a da je aktuelna tek treca generacija? Zar vam se ne cini da ih je bilo vise, mnooogo vise? Mi imamo utisak da se neki novi ``smart`` pojavljivao skoro svakog leta. Bilo da je rec o  ``smart forfour``, elektricnom, kabrio, ``brabusu`` ili samo ``smartu`` u nekom specijalnom limitiranom izdanju, udica za kupce koji prate automobilsku modu redovno se baca, jer ne zaboravimo da je Mercedes zbog velikih razvoja na njemu gubio prilicno novca. Sada je jos uvek aktuelna treca generacija ovog modela koji i dalje sam gospodari svojom klasom.  Novo je sto je sada ostao bez krova.

Iako na prvi pogled deluje zbunjujuce, ali promocija novog modela usred februara koji na sva ``vrata i prozore`` vristi da je leto, u stvari je pametan potez, da ne kazemo ``smart``. Doduse, mozda ne u nasem svetu, ali ne zaboravite da postoje kupci dubokog dzepa koji prate trendove i ``smart`` im sigurno ne bi bio jedini automobil u kuci. A oni vec sada treba da znaju sta im se nudi za predstojece leto. Ima trzista koja beleze dobre rezultate kada je prodaja automobila u pitanju nama jos dalekih ``lajfstajl`` modela, pa jos bez krova. Stavise, u razvijenim zemljama potraznja za mikro automobilom za grad je vrlo velika, a kao dvosed minijaturnih dimenzija  ``smart`` je do sada prodat u vise od milion i po primeraka. To govori o potrebi Evropljana za ovakvim tipom vozila koje prakticno i nema konkurenciju.


NAPOKON STARTAN

Aktuelnu generaciju ``smarta`` smo testirali pre oko godinu dana kada se pojavio, tako da cemo se sada baviti uglavnom novim detaljima kojima je mali ``smartic`` pocascen. Iako je jasno da je platneni krov koji se kompletno moze ukloniti najveca novina, ipak cu poceti od (napokon) novog automtskog menjaca. Razlog tome je sto je prethodni menjac bio zaista trom i mnoge kritike su stizale upravo na racun njegovih performansi.


Kritike su urodile plodom pa sada ``smart`` moze da se pohvali neuporedivo boljom Getragovom sestostepenom transmisijom sa duplim kvacilom. Menjac napokon reaguje vrlo brzo a promene brzina  se manje osecaju. Moze raditi potpuno automatski, a u neim paketima opreme brzine se mogu menjati rucno i preko polugica iza volana. Sve pohvale za ovu novnu jer ``smart`` sa automatskim menjacem napokon je startan automobil u cijoj voznji se mnogo vise uziva uz sve prednosti koje nudi automatika.

VOZNJA BEZ KROVA

Aktuelnu verziju ``smarta`` bez krova smo svakako ocekivali, ali ono sto nas je iznenadilo jeste sam krov koji, iako platneni, moze da se ukloni potpuno. Naime, prakticnost novog modela bez krova moze se posmatrati kao na tri automobila u jednom - dvosed se iz potpunog zatvorenog automobila, pritiskom na jedno dugme moze pretvoriti u automobil sa velikim pomicnim platnenim krovom kada se dobija panorama, ili u jedan pravi kabriolet sa potpuno otvorenim krovom.





Toliko o novinama, a ono sto jos reba reci jeste da je kabina malog ``smarta`` sve, samo ne to. Kao i do sada, za volanom se osecate komforno, prostora nedostaje, a boljem uzitku doprinose kvalitetni materijali ii odlicna zavrsna obrada. Kako je ovo automobil za mlade urbane ljude, uz vise od 100 kombinacija boja i pakete opreme ``prime``, ``passion`` i ``proxy``, oni mogu birati brojne opcije ukljucujuci i integraciju smartfona putem ``Mirror Linka``.


Što se tice pogona, u ponudi su dva trocilindrasa zapremine od jednog litra, atmosferski od 70 KS i turbo motor sa 90 KS. Ovaj drugi je, logicno, zabavniji u voznji. Prodaja dvoseda bez krova u Srbiji pocinje vec ovog meseca, a zainteresovani kupci ce za novi ``smart kabrio`` trebati da izdvoje najmanje 13.560 evra.

Comments