TEST: LADA VESTA
Od Ladinih inzinjera smo saznali da su nameravali da X kao stilsku temu primene na jos vecem broju detalja. Pre svega, trebalo je da i zadnja svetla imaju LED u obliku znaka X, ali je zbog troškova ta ideja ostavljena sa strane - do daljeg. Smanjivanje troškova je razlog zašto je i za prednja svetla napuštena ideja da imaju LED, ali nije nemoguće da to bude tema redizajna za koju godinu, s obzirom na to da je ova tehnologija sve jeftinija.
Naši izvori informacija iz Lade objašnjavaju i to da je sada prvi put u poslednjih 45 godina kompanija obavila ceo produktivni ciklus, od koncepta do serijske proizvodnje. Moramo naglasiti i da ovo što smo mi vozili nije baš identičan model koji će stići i kupcima. Naime, testirali smo predprodukcijske modele koji se u fabriku vraćaju sa našim kritikama i pohvalama na poslednju doradu. Pažnja posvećena povratnim informacijama od specijalizovanih novinara samo pokazuje koliko su u Ladi ozbiljni da tržištu ponude moderan automobil.
Pogledajte: Lada u Srbiji
Pretprodukcijske verzije smo vozili najpre na Ladinoj test-stazi, a potom i u gradskoj gužvi Toljatija, da bismo sve začinili brdskim serpentinama planine Žiguli. Postoje dve velike razlike između primeraka koje smo testirali. Jedan je bio opremljen manuelnim menjačem poreklom iz Renoa, a drugi automatikom razvijenim u Toljatiju. Veza sa francuskim proizvođačem je logična, jer je Reno većinski vlasnik Lade. Kad je reč o voženim primercima, njima je i oprema bila drugačija, pa samim tim i doživljaj vožnje. Jedna verzija je bila namenjena akustičkim testovima koje je trebalo izvršiti odmah posle naše vožnje, pa taj primerak nije imao izolatore na ključnim mestima na karoseriji, namenjene ublažavanju buke i vibracija. Nasuprot nje, bila je luksuzna varijanta sa svim najboljim što trenutno u ''vesti'' nudi Toljati. Vozeći obe verzije, zaključili smo da je ovo prekretnica u ruskoj automobilskoj industriji.
Pogledajte: Lada na BG Car Show 2016
Vožnja je udobna. Eksperimenti na ovom planu su počeli još pre nekoliko godina, kada su ruski inžinjeri u saradnji sa kolegama iz alijanse Reno-Nisan menjali oslanjanje na redizajniranoj ladi ''kalini''. Priča kaže da su Francuzi u svoj Tehnocentar dovezli nekoliko rivalskih modela, potpuno ih ogolili i tako lakše odlučili šta ''vesti'' najbolje stoji. Iako ima pojedine elemente koje deli sa ''loganom'', ''vesta'' je nešto posebno. Na prednjem oslanjanju je sistem ''mekferson'' koji ima zadatak da obezbedi bolje upravljanje. Uz to, od jednog do drugog krajnjeg položaja potrebno je 2,8 okretaja upravljačem, baš kao kod kije ''rio''. Svidelo nam se to što volan prenosi šta se dešava pod točkovima, kao i solidan nivo upravljivosti, pa uopšte nismo hteli da prekidamo vožnju. Jednostavno, usmerite ''vestu'' i ona tamo ide, bez naglih ili nepredviđenih ''bubica'' u ponašanju, čak i u dugim, brzim krivinama. Ukratko, oslanjanje je odlično, pa je ''vesta'' i udobna, ali i veoma precizna u manevrisanju. Doduše, ovo su samo prvi utisci, i to oni sa pretproduckijskim verzijama. Uskoro ćemo dobiti i ''vestu'' kakva se isporučuje kupcima, ali se nadamo da će zadatak da se ona testira pripasti drugim članovima redakcije. Mi smo se zaljubili, pa ne bismo to da kvarimo.
Od Ladinih inzinjera smo saznali da su nameravali da X kao stilsku temu primene na jos vecem broju detalja. Pre svega, trebalo je da i zadnja svetla imaju LED u obliku znaka X, ali je zbog troškova ta ideja ostavljena sa strane - do daljeg. Smanjivanje troškova je razlog zašto je i za prednja svetla napuštena ideja da imaju LED, ali nije nemoguće da to bude tema redizajna za koju godinu, s obzirom na to da je ova tehnologija sve jeftinija.
Naši izvori informacija iz Lade objašnjavaju i to da je sada prvi put u poslednjih 45 godina kompanija obavila ceo produktivni ciklus, od koncepta do serijske proizvodnje. Moramo naglasiti i da ovo što smo mi vozili nije baš identičan model koji će stići i kupcima. Naime, testirali smo predprodukcijske modele koji se u fabriku vraćaju sa našim kritikama i pohvalama na poslednju doradu. Pažnja posvećena povratnim informacijama od specijalizovanih novinara samo pokazuje koliko su u Ladi ozbiljni da tržištu ponude moderan automobil.
Pogledajte: Lada u Srbiji
Pretprodukcijske verzije smo vozili najpre na Ladinoj test-stazi, a potom i u gradskoj gužvi Toljatija, da bismo sve začinili brdskim serpentinama planine Žiguli. Postoje dve velike razlike između primeraka koje smo testirali. Jedan je bio opremljen manuelnim menjačem poreklom iz Renoa, a drugi automatikom razvijenim u Toljatiju. Veza sa francuskim proizvođačem je logična, jer je Reno većinski vlasnik Lade. Kad je reč o voženim primercima, njima je i oprema bila drugačija, pa samim tim i doživljaj vožnje. Jedna verzija je bila namenjena akustičkim testovima koje je trebalo izvršiti odmah posle naše vožnje, pa taj primerak nije imao izolatore na ključnim mestima na karoseriji, namenjene ublažavanju buke i vibracija. Nasuprot nje, bila je luksuzna varijanta sa svim najboljim što trenutno u ''vesti'' nudi Toljati. Vozeći obe verzije, zaključili smo da je ovo prekretnica u ruskoj automobilskoj industriji.
Pogledajte: Lada na BG Car Show 2016
Vožnja je udobna. Eksperimenti na ovom planu su počeli još pre nekoliko godina, kada su ruski inžinjeri u saradnji sa kolegama iz alijanse Reno-Nisan menjali oslanjanje na redizajniranoj ladi ''kalini''. Priča kaže da su Francuzi u svoj Tehnocentar dovezli nekoliko rivalskih modela, potpuno ih ogolili i tako lakše odlučili šta ''vesti'' najbolje stoji. Iako ima pojedine elemente koje deli sa ''loganom'', ''vesta'' je nešto posebno. Na prednjem oslanjanju je sistem ''mekferson'' koji ima zadatak da obezbedi bolje upravljanje. Uz to, od jednog do drugog krajnjeg položaja potrebno je 2,8 okretaja upravljačem, baš kao kod kije ''rio''. Svidelo nam se to što volan prenosi šta se dešava pod točkovima, kao i solidan nivo upravljivosti, pa uopšte nismo hteli da prekidamo vožnju. Jednostavno, usmerite ''vestu'' i ona tamo ide, bez naglih ili nepredviđenih ''bubica'' u ponašanju, čak i u dugim, brzim krivinama. Ukratko, oslanjanje je odlično, pa je ''vesta'' i udobna, ali i veoma precizna u manevrisanju. Doduše, ovo su samo prvi utisci, i to oni sa pretproduckijskim verzijama. Uskoro ćemo dobiti i ''vestu'' kakva se isporučuje kupcima, ali se nadamo da će zadatak da se ona testira pripasti drugim članovima redakcije. Mi smo se zaljubili, pa ne bismo to da kvarimo.
Comments
Post a Comment