SUZUKI BALENO OD LETA I U SRBIJI

Baleno baštini nasleđe nekoliko Suzukijevih kompaktnih automobila, pre svih rodonačelnika – modela Suzulight iz davne 1955. Najnovija generacija svetsku premijeru je imala u septembru 2015. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu. Na evropska tržišta, uključujući i naše, trebalo bi da stigne u gotovo isto vreme – početkom leta.

Suzuki Baleno postavljen je na novu mehaničku platformu povećane krutosti i smanjene mase. U poređenju sa platformama koje se trenutno koriste u ovoj klasi vozila, krutost je povećana za oko 10 odsto a, zahvaljujući skeletnoj strukturi, ukupna masa je manja za približno 15 odsto. Dizajneri novog Suzukijevog automobila su "Liquid Flow" konceptom želeli da spoje sportski i elegantan izgled.

Automobil dugačak 3.995, širok 1.745, visok 1.470 mm, sa minimalnim odstojanjem od tla od 120 mm (110 mm u SHVS verziji). Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju koje iznosi 2.520 mm, putnici na zadnjim sedištima mogu da računaju na udobnost i komfor i na dužim putovanjima, dok prtljažnik, zapremine 355 litara, nudi više prostora od proseka za klasu kojoj Baleno pripada.

Mala neto masa (905-950 kg) jedan je od važnih faktora koji utiče na ekonomičnost u eksploataciji novog Suzukijevog automobila.

Vozaču su dostupne informacije o svim vitalnim sistemima vozila (uključujući i G-Force parametre, snagu motora i obrtni moment, "uposlenost" papučica gasa i kočnica, kao i protok energije u verziji sa hibridnim SHVS pogonskim sistemom), koje se prikazuju na LCD displeju na instrument tabli.

Na raspolaganju je i multimedijalni sistem sa sedmoinčnim ekranom osetljivim na dodir, USB konekcijom i opcijom povezivanja sa smartfon uređajima u vozilu. U ponudi su i automatski klima uređaj, tempomat sa praćenjem udaljenosti vozila i automatskim usporavanjem ili ubrzanjem, zadnja kamera…

U osnovnu verziju ugrađivaće se četvorocilindarski DUALJET benzinac zapremine 1.242 cm3 sa 66 kW/90 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uparen sa petobrzinskim manuelnim ili CVT menjačem.

Na sajmu automobila u Beogradu posetioci su mogli da vide verziju sa potpuno novim trocilindarskim BOOSTERJET turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, zapremine 998 cm3 sa 82 kW/111 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm (pri 2.000-3.500 obrtaja u minutu). Ova verzija dolazi u kombinaciji sa petobrzinskim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem a automobil je u stanju da razvije maksimalnih 200 km/h.

Baleno će moći da se kupi i verziji SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), sa jednom vrstom hibridnog pogona. SHVS koristi integrisani starter-generator (ISG) čime pomaže benzinskom motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore.

Ova tehnologija omogućava i mirniji restart - nakon automatskog zaustavljanja motora. Osim toga, SHVS koristi kompaktne litijum-jonske baterije visokih performansi punjenja i pražnjenja koje garantuju pouzdanu asistenciju pri čestom pokretanju motora. SHVS sistem između ostalog ima za cilj i da umanji štetan uticaj automobila na životnu sredinu.

Cena novog Balena biće poznata uoči početka prodaje u Srbiji.

Comments