Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i
Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov
aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i
još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su
samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u
znaku...
Druga generacija modela Mercedes-Benz CLS je prošle godine, posle pet godina egzistencije, stigla u salone modernizovana, osvežena i još lepša. Kao što smo očekivali, modernizacija je urađena u skladu sa najnovijim trendovima automobila sa zvezdom u znaku, što uočavamo već na prvi pogled.
Dizajn
Pažnju odmah privlače nova prednja LED svetla. Svako svetlo je sačinjeno od 24 diode, a novina je da su diode potpuno kontrolisane i potpuno nezavisne, što obezbeđuje preciznu kontrolu svetlosnog snopa. Srce sistema je kamera i četiri kontrolne jedinice, tako da je sistem sposoban da promeni postavku svetala i do 100 puta u sekundi. To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi? Da ne dužimo, ovo su najbolja svetla koja smo imali prilike da isprobamo na jednom automobilu. Kada iz suprotnog smera ide automobil, svetla se munjevito prilagođavaju, a kada vozilo prođe, noć ispred vas postaje dan. Mercedes ovaj sistem naziva Multibeam LED Headlamps i recimo i to, da su svetla sposobna da osvetle udaljenost od čak 485 metara ispred automobila (da, skoro pola kilometra!). Zanimljivo je, da je sistem osvetljenja konektovan sa GPS sistemom, tako da se svetla prilagođavaju i u zavisnosti od sredine u kojoj se automobil kreće. Da se ovaj test ne bi pretvorio u priču o svetlima, iako se samo o tome knjiga može napisati, ovde ćemo prekinuti.
Pored novih svetala, tu je i "dijamantska" maska hladnjaka, novi prednji branik (naš test automobil bio je opremljen atraktivnim AMG paketom) sa velikim otvorima za dovod vazduha. Bočna linija karoserije ostala je prepoznatljiva, uključujući i detalje u zadnjem braniku. Sportski utisak pojačavaju i AMG felne prečnika 19 inča, koje sa gledišta estetike predstavljaju idealan izbor.
Enterijer
Unutrašnjost automobila jednostavno impresionira kvalitetom materijala i filigranski preciznom završnom obradom. To se od Mercedesa nekako i očekuje. Ono što prilikom modernizacije modela CLS stručnjaci u Mercedesu nisu ignorisali, jesu moderni miltimedijalni sistemi. Trend korišćenja "tableta" na vrhu centralne konzole, nastavljen je i u modelu CLS. Naravno, tu je i informacioni sistem Comand Online, čije komande se nalaze na središnjoj konzoli, što znači nepromenjeno. Komande klima uređaja su ostale verne tradicionalnom dizajnu, a Mercedes tvrdoglavo odbija da ponudi displej osetljiv na dodir u CLS-u. Džaba ga pritišćete, ostaće samo vaši otisci prstiju. Da li je to za kritiku? Ne. Jer, ko jednom zavoli enterijer Mercedes-Benza, voleće ga do kraja života. Možda nije tako sportski i sofisticiran kao u BMW-u i Audiju, ali zato nudi vrhunsku završnu obradu, kvalitet materijala i dozu aristokratije, koji drugi mogu samo da sanjaju.
Druga generacija modela Mercedes-Benz CLS je prošle godine, posle pet godina egzistencije, stigla u salone modernizovana, osvežena i još lepša. Kao što smo očekivali, modernizacija je urađena u skladu sa najnovijim trendovima automobila sa zvezdom u znaku, što uočavamo već na prvi pogled.
Dizajn
Pažnju odmah privlače nova prednja LED svetla. Svako svetlo je sačinjeno od 24 diode, a novina je da su diode potpuno kontrolisane i potpuno nezavisne, što obezbeđuje preciznu kontrolu svetlosnog snopa. Srce sistema je kamera i četiri kontrolne jedinice, tako da je sistem sposoban da promeni postavku svetala i do 100 puta u sekundi. To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi? Da ne dužimo, ovo su najbolja svetla koja smo imali prilike da isprobamo na jednom automobilu. Kada iz suprotnog smera ide automobil, svetla se munjevito prilagođavaju, a kada vozilo prođe, noć ispred vas postaje dan. Mercedes ovaj sistem naziva Multibeam LED Headlamps i recimo i to, da su svetla sposobna da osvetle udaljenost od čak 485 metara ispred automobila (da, skoro pola kilometra!). Zanimljivo je, da je sistem osvetljenja konektovan sa GPS sistemom, tako da se svetla prilagođavaju i u zavisnosti od sredine u kojoj se automobil kreće. Da se ovaj test ne bi pretvorio u priču o svetlima, iako se samo o tome knjiga može napisati, ovde ćemo prekinuti.
Pored novih svetala, tu je i "dijamantska" maska hladnjaka, novi prednji branik (naš test automobil bio je opremljen atraktivnim AMG paketom) sa velikim otvorima za dovod vazduha. Bočna linija karoserije ostala je prepoznatljiva, uključujući i detalje u zadnjem braniku. Sportski utisak pojačavaju i AMG felne prečnika 19 inča, koje sa gledišta estetike predstavljaju idealan izbor.
Enterijer
Unutrašnjost automobila jednostavno impresionira kvalitetom materijala i filigranski preciznom završnom obradom. To se od Mercedesa nekako i očekuje. Ono što prilikom modernizacije modela CLS stručnjaci u Mercedesu nisu ignorisali, jesu moderni miltimedijalni sistemi. Trend korišćenja "tableta" na vrhu centralne konzole, nastavljen je i u modelu CLS. Naravno, tu je i informacioni sistem Comand Online, čije komande se nalaze na središnjoj konzoli, što znači nepromenjeno. Komande klima uređaja su ostale verne tradicionalnom dizajnu, a Mercedes tvrdoglavo odbija da ponudi displej osetljiv na dodir u CLS-u. Džaba ga pritišćete, ostaće samo vaši otisci prstiju. Da li je to za kritiku? Ne. Jer, ko jednom zavoli enterijer Mercedes-Benza, voleće ga do kraja života. Možda nije tako sportski i sofisticiran kao u BMW-u i Audiju, ali zato nudi vrhunsku završnu obradu, kvalitet materijala i dozu aristokratije, koji drugi mogu samo da sanjaju.
Motor
Kvalitetan trolitarski V6 dizel motor odlično pristaje modelu CLS. Dok neki konkurenti "jure" Euro 6 ekološku normu u poslednjem trenutku, turbodizel sa zvezdom na sebi zadovoljava najstrože aktuelne ekološke norme još od 2011. godine. Ovaj motor svoje mesto pronašao je i ispod "haube" prethodne generacije S-klasa i sa manjim modifikacijama aktuelan je i dan danas. Sa faceliftom se promenila i snaga motora. Umesto dosadašnjih 195 kW pri 3.800 o/min, danas agregat razvija maksimalnih 190 kW, ali pri 400 obrtaja niže (3.400). Zbog ovih promena, ubrzanje iz mesta do "stotke" traje 6,5 sekundi, umesto dosadašnjih 6,2 s, a maksimalna brzina i dalje je elektronski ograničena na 250 km/h.
Iako je medveđi maksimalni obrtni moment od 620 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.400 o/min, agregat snažno vuče i preko 3.000 o/min, čak i do 3.500 o/min. "Naš" automobil bio je opremljen sedmostepenim automatizovanim menjačem 7G-Tronic Plus, koji dolazi kao standard, a uz doplatu se može dobiti i devetostepeni automatizovani menjač, koji smo nedavno isprobali u modelu GLC. Sklop motor-menjač funkcioniše skladno - promene stepena prenosa su glatke i neprimetne, a u svim režimima vožnje, menjač je veoma brz. Ubrzanja su kontinuirana i za posadu neprimetna, bez obzira da li krstarimo gradskim ulicama, ili se visokim tempom penjemo uz planinu.
Potrošnja je, takođe, značajno smanjena. U otvorenom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju od 5,9 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Vožnja na autoputu, u sedmom stepenu prenosa, pri 1.900 o/min, pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini, rezultirala je potrošnjom od 7.0 l/100 km. Za kretanje u gradskim gužvama, agregat je trošio oko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Prosek na našem testu iznosio je oko 7 l/100 km.
Cena
U cenovniku pronalazimo, da je za Mercedes-Benz CLS 350d potrebno izdvojiti 64.680 evra. Naravno, to je cena za standardno opremljenu verziju, jer je spisak opcija ogroman. Neko reče da je ovo skup automobil. Skuplji automobili moraju biti i bolji, pa ovu cenu treba posmatrati kroz poseban objektiv. I da ne zaboravimo, kroz trokraku zvezdu u znaku.
Kvalitetan trolitarski V6 dizel motor odlično pristaje modelu CLS. Dok neki konkurenti "jure" Euro 6 ekološku normu u poslednjem trenutku, turbodizel sa zvezdom na sebi zadovoljava najstrože aktuelne ekološke norme još od 2011. godine. Ovaj motor svoje mesto pronašao je i ispod "haube" prethodne generacije S-klasa i sa manjim modifikacijama aktuelan je i dan danas. Sa faceliftom se promenila i snaga motora. Umesto dosadašnjih 195 kW pri 3.800 o/min, danas agregat razvija maksimalnih 190 kW, ali pri 400 obrtaja niže (3.400). Zbog ovih promena, ubrzanje iz mesta do "stotke" traje 6,5 sekundi, umesto dosadašnjih 6,2 s, a maksimalna brzina i dalje je elektronski ograničena na 250 km/h.
Iako je medveđi maksimalni obrtni moment od 620 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.400 o/min, agregat snažno vuče i preko 3.000 o/min, čak i do 3.500 o/min. "Naš" automobil bio je opremljen sedmostepenim automatizovanim menjačem 7G-Tronic Plus, koji dolazi kao standard, a uz doplatu se može dobiti i devetostepeni automatizovani menjač, koji smo nedavno isprobali u modelu GLC. Sklop motor-menjač funkcioniše skladno - promene stepena prenosa su glatke i neprimetne, a u svim režimima vožnje, menjač je veoma brz. Ubrzanja su kontinuirana i za posadu neprimetna, bez obzira da li krstarimo gradskim ulicama, ili se visokim tempom penjemo uz planinu.
Potrošnja je, takođe, značajno smanjena. U otvorenom saobraćaju, zabeležili smo potrošnju od 5,9 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Vožnja na autoputu, u sedmom stepenu prenosa, pri 1.900 o/min, pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini, rezultirala je potrošnjom od 7.0 l/100 km. Za kretanje u gradskim gužvama, agregat je trošio oko 9 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Prosek na našem testu iznosio je oko 7 l/100 km.
Cena
U cenovniku pronalazimo, da je za Mercedes-Benz CLS 350d potrebno izdvojiti 64.680 evra. Naravno, to je cena za standardno opremljenu verziju, jer je spisak opcija ogroman. Neko reče da je ovo skup automobil. Skuplji automobili moraju biti i bolji, pa ovu cenu treba posmatrati kroz poseban objektiv. I da ne zaboravimo, kroz trokraku zvezdu u znaku.
Comments
Post a Comment