Brojevi retko lažu, a nama naši kažu da prodaja SUV modela u Evropi nastavlja da raste, dok su vanovi gotovo na ivici istrebljenja. Dobro, možda malo preterujemo, ali istina je da vanovi više nisu tražena roba. Međutim, onda na scenu stupa Reno koji je u Ženevi predstavio potpuno novu četvrtu generaciju „senika“, jednog od pionira klase kompaktnih monovolumena. Gde je onda tu logika?
Vratimo se pet godina, u 2011. kada je Reno u javnost izašao sa konceptom „R-spejs“ koji je futurističkim izgledom provukao veliku pažnju. Studija je izgledala lepo, ali je kabinski prostor bio uzan kao kutija za cipele. „R-spejs“ je brzo i nestoa sa scene da bi se 2016. vratio u vidu novog „senika“. Jasno je da dizajner Laurens van der Aker nije mogao da koncept u razmeri 1:1 preslika u „senik“, ali sličnost ne može da se zanemari: Ogromni točkovi, visoka i isprekidana linija prozora, stakleni panoramski krov...
Nema šta, Reno je ponovo promenio pogled na vanove koji više ne moraju da izgledaju dosadno, već na put izlaze u dvobojnoj karoseriji i sa točkovima od 20 inča koji su deo serijske opreme! „Senik“ je tako sušta suprotnost klasičnih predstavnika u klasi vanova, kao što je recimo novi „folksvagen turan“. Zajedno sa drugim novim Renoovim modelima, „senik“ koristi modernu CMF-C platformu, a 40 milimetara je duži i 20 mm širi od prethodnika. Ponuda prostora u kabini je i dalje veoma bogata, međutim, niža linija krova može da zasmeta visokim putnicima na zadnjoj klupi.
Zapremina prtljažnika je povećana na 572 litara, što je solidan rezultat, ali je gepek daleko skromniji u poređenju sa (ponovo) „turanom“ koji može da primi 834 litara, odnosno dva kofera više. Praktično, i pored većih dimenzija, novi „senik“ nije znatnije pomerio granicu u odnosu na (ne preterano atraktivan ali praktičan) model treće generacije.
Ponuda motora je preuzeta od novog „megana“, tako da se vozačima nude dva TCe turbo benzinca sa 115 KS i 130 KS, kao i 1.5 dCi i 1.6 dCi dizelaši u rasponu snage od 95 KS do 160 KS. Novitet je hibrdini „senik“ koji koristi dizel agregat sa 110 KS potpomognut elektromotorom i šestostepenim manuelni menjačem. Sistem spaja malu potrošnju goriva s vrhunskim vozačkim užitkom, omogućujući snažna ubrzanja pri određenim brzinama, posebno pri niskim obrtajima. „Hybrid Assist“ kortisti 48-voltnu bateriju kojom E-motor pomaže dizel agregatu koji će biti stalno uključen. Reno, međutim, još nije objavio podatke o performansama i potrošnji hibridne verzije.
Comments
Post a Comment