Direktor Akio Tojoda je sa izgledom novog „prijusa“ i revolucionarnog „miraija“ najavio zaokret u dizajniranju automobila, dok je „C-HR“ dokaz da Tojotom duvaju neki novi (moderni) vetrovi. Nije nam smetalo što je naš testni (predserijski) automobil bio prekriven folijom, jer smo još pre dva meseca u Ženevi imali priliku da se upoznamo sa izgledom „C-HR“. Za upravljačem je bio glavni inženjer Hirojuki Kobe koji nam je rekao da se serijska verzija neće puno razlikovati od automobila izloženog u Ženevi ali da još sve nije „složeno“ i da zbog toga koriste zaštitnu foliju. Isto važi i za enterijer „tojote C-HR“ koji je, takođe, bio zaštićen od pogleda.
Uostalom, nas nije toliko zanimao dizajn koliko obećanje Tojotinih inženjera da „C-HR“ neguje sportski stil vožnje i da će za koplje biti bolji od glavnih rivala. A, konkurencija je nikada jača, složićete se?
Za početak, pod haubom predserijskog modela nalazi se novi Tojotin 1,2-litarski turbo benzinac koji oslobađa 116 KS pri 6.000 obrtaja u minutu. Uvodni metri bili su nam dovoljni da se ponovo zapitamo „da li je ovo Tojota“ jer se „C-HR“ potpuno razlikuje od svega na šta smo naviknuti. Automobil je agilan, u krivinama precizan i čvrst (bez obzira na visinu), motor poslušno prima komande a čak je i zvuk… drugačiji. Gazda Tojoda je tražio više zabave i dobio je!
Kratko druženje je bilo dovoljno da tek zagrebemo površinu automobila koji će se na tržištu pojaviti najverovatnije u septembru. U Tojoti ne žele da gube vreme, ali takođe ne žele da naprave grešku koja će ih skupo koštati. Japanci sa „C-HR“ ulaze na teren malih krosovere koji je sada već davno utemeljio Nisan sa „džukom“, a na koji su „istrčali“ praktično svi veliki proizvođači (još se čeka odgovor Folksvagena).
„Tojota C-HR“ je dugačka 4,35 metara, široka je 1,79 i visoka 1,57 metara. Pored modela sa 1.2 turbo benzincem, „C-HR“ odmah dolazi i sa hibridnom verzijom (ukupna snaga sistema 122 KS) koja kombinuje E-motor, 1,8-litarski benzinski agregat i CVT menjač. U ponudi će biti verzije sa prednjim i 4x4 pogonom, a automobil se proizvodi u Tojotinoj fabrici u Turskoj. Još je rano da se priča o ceni, ali se pretpostavlja da će „C-HR 1.2“ startovati od oko 20.000 evra, naravno, u zavisnosti od tržišta.
Comments
Post a Comment